وقتی استقلال با پول و التماس هم نتوانست رامین را آبی پوش کند/رضاییان یاغی نشد، تا محبوبتر شود

وقتی استقلال با پول و التماس هم نتوانست رامین را آبی پوش کند/رضاییان یاغی نشد، تا محبوبتر شود

رامین رضاییان مدافع مغضوب پرسپولیس سرانجام لژیونر شد.

به گزارش پیروزی دیلی، رضاییان که فصل گذشته در راه انتقال به فوتبال ترکیه ناکام بود و بازگشت جنجالی و پردردسری را برای بازگشت به پرسپولیس داشت بعد از کنار گذاشتن توسط برانکو در روزهای پایانی فصل گذشته به دلیل مسائل انضباطی، تصمیم دوباره برای بازی در فوتبال اروپا گرفت.او علیرغم اینکه از چند تیم لیگ برتری از جمله رقیب پیشنهادات مالی بسیار خوبی داشت اما حاضر شد با تست در تمرینات یک تیم بلژیکی لژیونر شود تا به احساسات خود و هواداران پرسپولیس پشت پا بزند و پیراهن رقیب را بر تن کند. قرارداد رضاییان با تیم اوستنده بلژیک دو ساله است. او بعد از علیرضا امامی فر و مهرداد میناوند سومین بازیکنی خواهد بود که از پرسپولیس به لیگ بلژیک ترانسفر می شود.
رضاییان بدون شک یکی از بهترین بازیکنان  پرسپولیس در چند سال اخیر بوده است. او یکی از ستاره های فوتبال ایران است که بازیهای درخشانش در دو فصل گذشته با تمجید کارشناسان همراه بوده است. رضاییان به واسطه همین درخشش، توانست نظر مساعد کی روش را جلب کند و در بازیهای مقدماتی جام جهانی به عنوان مدافع ثابت به میدان برود. سرمربی پرتغالی تیم ملی آنچنان به توانایی این بازیکن اعتقاد دارد که با وجود اینکه وی ماه هاست بدون تیم است و بازی نمی کند اما او را به تیم ملی دعوت و به عنوان یکی از 11 مرد ثابت تیمش در سمت راست خط دفاعی بازی می گیرد. اما این بازیکن با چنین کارنامه ای حاضر شد در تیم بلزیکی تست بدهد که این البته در جای خودش جای نقد دارد، اما این اقدام رضاییان که او حاضر شد ولو شده با تست به فوتبال اروپا برود اما پیراهن تیم دیگری جز پرسپولیس را در ایران بر تن نکند در جای خود قابل تقدیر و ارزشمند است.
گرچه رضاییان به واسطه اتفاقاتی که در یک سال اخیر پشت سر گذاشت؛ سرباز زدن از تمرینات پرسپولیس در ابتدای فصل و حضور ناگهانی در فوتبال ترکیه، بازگشت جنجالی به پرسپولیس، بی انضباطی های مکرر در طول فصل و کنار گذاشته شدن از پرسپولیس به عنوان بازیکنی پرحاشیه و جنجالی شناخته شد. اما با این انتخاب خود نشان داد که اگر بخواهد می تواند بازیکن بی حاشیه ای باشد و در موقعیت های سخت تصمیمات درست بگیرد.
رضاییان در طولی فصل که گذشت شرایط بسیار سختی را تجربه کرد. او توسط برانکو مورد تنبیه قرار گرفت و هفته ها نیمکت نشین بود اما هرگز به این نیمکت نشینی اعتراض نکرد و با تلاش در تمرینات سرمربی تیم را مجاب کرد که از او همچون سابق در ترکیب اصلی استفاده کند. او هر بار که به زمین آمد، بهترین بازیهایش را برای پرسپولیس به نمایش گذاشت و موثر ظاهر شد اما به دلیل درگیری با چند بازیکن در طول فصل سرانجام از تیم کنار گذاشته شد. 
او گرچه بازیکنی سرکش و بی انضباط لقب گرفته اما مانند دو مدافع دیگر پرسپولیس هرگز عصیان زده نشد و به تلافی   اخراج از پرسپولیس، هواداران این تیم را قربانی انتقام خود از برانکو نکرد. آن هم در حالی که رقیب به او پیشنهاد مالی وسوسه انگیزی داده و حاضر بود 3و نیم میلیارد برای آبی پوش کردن او بپردازد.رامین اما به سرمربی استقلال گفت که حاضر نیست پا روی احساسات خود بگذارد.
البته شنیدن این صحبتها هم آبی ها را از جذب این بازیکن منصرف نکرد و مدیران استقلال نزدیک به 2 ماه تلاش کردند تا این بازیکن را به عناوین مختلف راضی به حضور در استقلال کنند. جالب اینجاست که هواداران تیم رقیب بیش از سرمربی و مدیران استقلال به جذب این بازیکن علاقه نشان داده و در فضای مجازی و در تمرین استقلال بارها خواستار حضور رضاییان شدند.بسیاری از علاقمندان استقلال به صفحه اینستاگرام این بازیکن رفته و از این بازیکن درخواست کردند به تیمشان بیاید. پیج های منتسب رقیب بارها به هواداران خود وعده دادند که در ساعات آینده رامین استقلالی خواهد شد و برخی از هواداران این تیم با فتوشاپ کردن عکس های رامین در پیراهن استقلال بارها شایعه حضور این بازیکن را مطرح کردند که این اتفاق سوژه هواداران پرسپولیس در فضای مجازی شد. باید گفت ماجرای رضاییان اگر برای استقلالی ها سودی نداشت اما طرفداران تیم رقیب را در حرفه فتوشاپ به درجه بالایی از مهارت و خلاقیت رساند. 
خلاصه باید گفت استقلالی ها چه با وعده های مالی سنگین، چه با التماس و حتی شایعه سازی و فتوشاپ عکس های رضاییان هم نتوانستند این بازیکن را که عاشق پرسپولیس است به رنگ آبی در بیاورند.  در حالی استقلالی ها در چند وقت اخیر برای جذب رضاییان سر و دست شکسته و ذوق زده بودند که طرفداران پرسپولیس وقتی خبر مذاکره با فرشید باقری را شنیدند به شدت نسبت به آن موضع گرفته و خواستار عدم جذب بازیکنی از تیم رقیب شدند. هواداران پرسپولیس که بسیار تعصب و علاقه یک بازیکن به تیم محبوب آنها برایشان حائز اهمیت است، حتی بسیاری از آنها زمانی که صحبت از حضور علیرضا بیرانوند در پرسپولیس مطرح شد به جهت آنکه این بازیکن در گذشته اعلام کرده بود طرفدار رقیب است با این انتقال مخاف بودند . بیرانوند با نمایش های خوبی که در دروازه پرسپولیس داشت و نشان دادن تعصب و علاقمندی با پیراهن این تیم به هواداران توانست محبوب آنها شده و مورد پذیرش قرار بگیرد.نوع رفتارهای اخیر طرفداران دو تیم به خوبی نشان می دهد چرا پرسپولیسی ها را هواداران متعصبی می دانند و وصف شور و علاقمندی دوستداران این تیم زبانزد است.


شیوا دورانگر
 

اوستنده بلژیک

رضاییان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی