وقتی همایون سرطلایی و شیرزادگان به درخواست جهان پهلوان تیم ملی را در بازی با ترکیه همراهی کردند

وقتی همایون سرطلایی و شیرزادگان به درخواست جهان پهلوان تیم ملی را در بازی با ترکیه همراهی کردند

‍ تختی وپا طلایی محبوب
در سال 44 فضای عمومی جامعه مردانی مثل همایون بهزادی وحمید شیرزادگان را به عنوان محبوب ترین چهره های ورزشی می شناخت وتنها محبوبیت جهان پهلوان تختی بود که با این محبوبیت قابل قیاس بود . 

همایون سرطلایی وشیرزادگان پا طلایی فوتبال بودند چنان چه یک دهه بعد پروین وقلیچ خانی سلطان وسردار نامیده شدند ، در ماجرای محرومیت 6ستاره شاهین ا ز حضور در المپیک 1964 توکیو مردان شاهین از فدراسیون فوتبال رنجیده خاطر بودند، وقتی محرومیت شاهینی ها تمام شد، آنها از فدراسیون فوتبال که حسین مبشر رئیسش وحسین فکری سرمربیش بودندرنجیده وحاضر به بازگشت نشدند وتیم ملی هم بدون شیرزادگان وهمایون وبرمکی ومحراب شاهرخی وجاسمیان چیزی کم داشت . 

تختی بزرگ اما پای پیش گذاشت واز همایون بهزادی درخواست کرد تا به خاطر مردم در مسابقات اولین دوره جام عمران منطقه ای (جام سنتو) شرکت کند وهمایون با اکراه وتنها به علت حفظ حرمت جهان پهلوان پذیرفت اماپا طلایی بعد از محرومیت از شرکت در المپیک، به آمریکا رفته بود تا ادامه تحصیل دهد.

 برای مردم بازگشت سرطلایی به تیم ملی بسیار جذاب بود اما همه با نگرانی منتظر جواب دادن شیرزادگان بودند که ناگهان از طرف همایون بهزادی خبری مهم وخوشحال کننده در فوتبال ایران منتشر شد، شیرزادگان هم برای بازی در تیم ملی در جام عمران برابر تیم ملی فوتبال ترکیه به ایران می آید .

 بازگشت شیرزادگان از حیث اهمیت از خبر برگشت ستارگانی مثل علی کریمی ومهدوی کیا در اوجشان به تیم ملی بالاتر بود .شیری به روایت مرحوم بهزادی خوش چهره ومحبوب بود وشیری مرحوم هم درباره همایون می گفت از او خوش چهره تر در ورزش ایران نداشتیم.

 روز موعد فرارسید، نشریات تیتر برگشت پاطلایی را زدند حتی نشریات غیر ورزشی مثل اطلاعات وکیهان وسپید وسیاه وامید ایران وفردوسی و.... شیرزادگان 25 ساله که اتفاقا بازگشتش با تولدش یکی شده بود در محوطه بیرونی فرودگاه مهرآباد جمعتی در اندازه جمعیت هواداران امجدیه دید وشوکه شد، مردم قدرشناس آن قدر فضای فرودگاه را پر کرده بودند که نظام خدمات رسانی در فرودگاه مهر آباد مختل شده بود .

 مهم تر از همه حضور تختی بزرگ بود که در ابتدای سکوی سالن قدیمی پروازهای ورودی ایستاده بود تا به نمایندگی مردم به شیری تبریک بگوید. 

کمتر کسی می داند تختی به فوتبال علاقه بسیار زیادی داشت .

 ایران با درخشش اساطیر خود در تهران با ترکیه مساوی کرده وبا همین مساوی به علت تفاضل گل بهتر قهرمان اولین دوره جام سنتو شد .

**مهدی حدادپور

تیم ملی

جهان پهلوان تختی

همایون بهزادی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی