.... و تاریخ خواهد نوشت

.... و تاریخ خواهد نوشت

شاید برخی ها فراموشکار باشند اما تاریخ هرگز ظلم هایی که به محبوبترین تیم آسیا در در دربی ها شده را فراموش نخواهد کرد.


یادداشت سردبیر- حسین قدوسی

تاریخ خواهد نوشت که کارشناسان داوری بعد از دربی برگشت سال 1396 یا در قبال دو پنالتی سوخته پرسپولیس سکوت کردند و یا برخی شان شاید به هنگام اظهارنظر جام جهانی را دیدند نه دربی و حق و عدالت را و البته برخی هم استقلال خود را حفظ کردند.

 

 تاریخ خواهد نوشت اشتباهات پرتکرار برخی داوران مثل ترکی،قهرمانی، زرگر، حق وردی و فغانی و شرکا را به نفع یک تیم و ضرر تیم رقیب اش را.

 

 تاریخ خواهد نوشت؛ از داوران توجیه شده دربی های سالهای 48و49 به توصیه تیمسارها و فساد ناشی از قدرت را و همچنین  اشتباهات سهوی اما پرتکرار دیگر داوران را.

 

 تاریخ خواهد نوشت یک اقای مدیری در جمع پنج خبرنگار اعتراف کرد به ساندروپل مجاری توصیه کردم پرسپولیس برنده نشود و نشد.

 

 تاریخ خواهد نوشت کمک داوری اعتراف کرد در دربی پرماجرای سال89(دربی 69) با مردود کردن گل سالم محمد نوری و نگرفتن پنالتی روی فشنگچی  به وعده ها عمل شد.

 

 

 تاریخ خواهد نوشت در دربی سال 73 و در سایه تصمیم خاص سازمان لیگ به ناگاه زمان برگزاری دربی به بهانه عدم امکان برگزاری دو بازی متوالی در کمتر از 24ساعت در ازادی تغییر یافت تا پرسپولیسی که استیلی مربی اش بود با شش محروم و مصدوم به مصاف تیم مظلومی برود و نهایتا استقلال بعد از برد دربی قهرمان جام حذفی شود.

 

 تاریخ خواهد نوشت در همان دربی 73دو بازیکن استقلال تست دوپینگ دادند و تست دوپینگ. هردوی شان مثبت اعلام شد و برخی بازیکنان و اعضای تیم استقلال اعتراف کردند همگی از پودر منجر به دوپینگ جک تری دی استفاده کردند اما فدراسیون فوتبال روی فاجعه سرپوش گذاشت و صدای رسانه ها این وجدان های بیدار جامعه به اتهام رنگی نبودن در نیامد که نیامد.

 

 

 تاریخ خواهد نوشت پرسپولیس از دربی 69تا 73 بارها قریانی اشتباهات داوری و برنامه ریزی های خاص و سرپوش گذاشتن ها روی فاجعه ها شد.

 

 

 تاریخ خواهد نوشت  و باز هم در پی تغییر ناگهانی داور دربی و تکرار اشتباهات یک داور به ضرر پرسپولیس و سکوت سرد برخی رسانه ها و کارشناسان خواهیم نوشت کاش نه جام جهانی بود و نه به ایران می امدی اقای اینفانتینو.

 

 

 تاریخ خواهد نوشت به زعم برخی باختن و جلوی چشم رقیب جشن قهرمانی نگرفتن خیلی کم هزینه تر بود. خیلی.

 

 

 تاریخ را من و تو دوباره خواهیم نوشت، خواهیم نوشت تیمی نیم قرن در دربی ها با  زر و زور جنگید و حماسه ها ساخت و تیمی از سرنداشتن حماسه در دربی ها دل خوش داشت به نمادی جعلی که با دو برد 4گله دفن شد و رفت پی کارش.....

 

.... و تاریخ چه زیبا خواهد نوشت.....

جواب رضا :
۱۳ اسفند ۹۶
اونایی که استقال برد و حذف نکن بزن 86 دربی بعد دهن باز کن.
خجالت نکش بگو چرا حیدری جونمون داور نشد؟
یا بگوتیام ابروش پاره شد چرا داور استقلالی خطا نگرفت؟
داور که طرف استقلال بود پس چرا این همه کارت داد؟
راستی چرا علیپور گل نزد؟
چرا خلیل زاده بددهنه؟
چند ماه قبل با الاهلی و الهلال و ... سید جلال سالم و سرحال چرا بازی نکرد؟
قرار داد برنکو چقدره؟
بازیکنا قرارددادشون چقدره؟
سوت داورا از لیگ پانزدهم تا هفدهم برای پرسپولیسو میخاین ارشیو کنیم تا معنی واقعی سوت قرمز داورا رو بفهمین؟
استقلال کبیر :
۱۳ اسفند ۹۶
سال ۹۶ دربی هشتاد و پنجم
پرسپولیس یک استقلال صفر : (بیرانوند روی پرتاب اوت از دستش برای هل دادن قربانی استفاده کرد و داور یک پنالتی صددرصد به سود استقلال نگرفت. کامیابی نیا هم باید اخراج میشد.)
سال ۹۵ دربی هشتاد و چهارم
پرسپولیس دو استقلال سه : (گل دوم پرسپولیس در دقیقه ۹۴ در شرایط خطا به ثمر رسید.)
سال ۹۵ دربی هشتاد و دوم
پرسپولیس چهار استقلال دو : (ترکی دو پنالتی آشکار استقلال رو ندید گرفت ... رضاییان زننده گل سوم پرسپولیس باید اخراج میشد.)
سال ۹۴ دربی هشتاد و یکم
پرسپولیس یک استقلال یک: (ترکی در بازی که اصلا وقت اضافه نداشت 4 دقیقه وقت اضافه گرفت و آن را تا دقیقه 97 ادامه داد تا اینکه گل بنگستون با خطای غیر انسانی روی رحمتی زده شد !!.)
سال ۹۴ دربی هشتادم
پرسپولیس یک استقلال صفر: (حقوردی پنالتی دقیقه 29 روی ابراهیمی را نگرفت و گل پرسپولیس روی ضربه ای به دست اومده که اصلا خطا نبود .)
سال ۹۳ دربی هفتاد و نهم
پرسپولیس دو استقلال یک : (جهانبازی دقیقه 1 بنگر را به دلیل سیلی به برهانی اخراج نکرد . دقیقه 9 پنالتی روی بیگزاده گرفته نشد . گل محمد نوری آفساید بود . زننده گل دوم پرسپولیس عالیشاه باید 10 دقیقه قبل از گل اخراج میشد...)
سال ۹۲ دربی هفتاد و هشتم
پرسپولیس صفر استقلال صفر: ( مظفری زاده دقیقه 9 صادقیان رو اخراج نکرد .)
سال ۹۰ دربی هفتاد و دوم
پرسپولیس دو استقلال دو: (مسابقه ای که در چارچوب جام ولایت یرگزار شد. در این دیدار که تیم اصلی استقلال هم نبود در واپسین دقایق شریفات درون محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد که داور به راحتی از این صحنه گذشت.)
سال ۹۰ دربی هفتاد و یکم
پرسپولیس صفر استقلال دو: (خطای آشکار بازیکن پرسپولیس بر روی جاسم کرار با بی اعتنایی داور همراه بود و علاوه بر آن نورمحمدی بازیکن پرسپولیس اخراج نشد.)
سال ۸۹ دربی شصت ونهم
پرسپولیس صفر استقلال یک: (در این دربی چون داور یک گل پرسپولیس را مردود اعلام کرد و تا مدتها توپ خانه رسانه ای سرخ ها روی آن مانور میدادند کمتر کسی صحنه برخورد شیث رضایی و میلاد میداوودی در دقیقه ۴۳ بازی را بازیبینی میکرد که به اعتقاد برخی میتوانست پنالتی باشد.ضمن اینکه دقیقه دهم بادامکی باید اخراج میشد.)
سال ۸۷ دربی شصت و پنجم
پرسپولیس یک استقلال یک : (در این بازی داور خطای پنالتی روی برهانی رو نگرفت.)
سال ۸۶ دربی شصت و سوم
پرسپولیس یک استقلال یک: (استقلال میتوانست صاحب یک ضربه پنالتی باشد اما نشد تا ناصر خان علاوه بر بدشانسی با اشتباهات داوری دست و پنجه نرم کند.)
سال ۸۴ دربی شصتم
پرسپولیس صفر استقلال صفر: (در اواخر نیمه اول حرکت انفجاری اصغر طالب نسب در محوطه جریمه پرسپولیس با سرنگونی طالب نسب توسط بازیکن پرسپولیس همراه بود. که داور بی اعتنا از آن گذشت. آقای فنایی اعتقاد به خطای پنالتی داشت و البته داور مسابقه بعد از ۲ روز از فدراسیون به خاطر نگرفتن پنالتی استقلال معذرت خواست که آن معذرت خواهی دردی را دوا نکرد!)
سال ۸۳ دربی پنجاه و هشتم
پرسپولیس دو استقلال سه : (در اوایل نیمه دوم برخوردی درون محوطه جریمه پرسپولیس رخ میدهد که ایوانوف داور وقت به آن بی اعتنایی میکند.رهبری فرد هم باید اخراج میشد.گل اول پرسپولیس که ازروی یک ضربه کرنربه دست امد داور به اشتباه کرنر رو به نفع پرسپولیس گرفت.گل دوم پرسپولیس توسط سهراب انتظاری در شرایط افساید به ثمر رسید. در آن بازی استقلال علیرغم ناداوریها فاتح میدان شد.)
سال ۸۲ دربی پنجاه وششم
پرسپولیس یک استقلال یک: (در نیمه اول خطای حسن خان محمدی روی علیرضا نیکبخت واحدی بازیکن استقلال به اعتقاد کارشناسان پنالتی بود که داور به راحتی از آن گذشت.)
سال ۸۲ دربی پنجاه و چهارم
پرسپولیس دو استقلال یک : (یکی از دو گل پرسپولیس در شرایط افساید به ثمر رسید.)
سال ۸۱ دربی پنجاه و سوم
پرسپولیس یک استقلال یک : (در این بازی که در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد به اعتقاد اکثر کارشناسان داوری، داور در این مسابقه به اشتباه یک پنالتی برای پرسپولیس گرفت.)
سال ۷۸ دربی چهل و پنجم
پرسپولیس یک استقلال یک: (در این بازی داور گل سالم فرهاد مجیدی رو افساید گرفت.)
سال ۷۴ دربی چهل و یکم
پرسپولیس صفر استقلال صفر: (در این بازی داور گل سالم مهدی پاشازاده رو افساید گرفت.)
سال ۶۹ دربی سی و سوم
پرسپولیس یک استقلال یک: (تنها گل پرسپولیس توسط فرشاد پیوس در شرایط افساید به ثمررسید.)
سال ۶۸ دربی سی و یکم
پرسپولیس یک استقلال صفر: (تنها گل پرسپولیس توسط رضا عابدیان در شرایط افساید به ثمر رسید.)
وحید وحیدی :
۱۳ اسفند ۹۶
به داور گفته بودند بازی را به سود استقلال در بیاور
امیر صدری :
۱۲ اسفند ۹۶
سلام بر حسین قدوسی دوست قدیمی
می دانم که کار در روزنامه هواداری الزامات خودش را دارد اما تو در درجه اول یک روزنامه نگاری و بعد یک هوادار ... بارها خواسته ام برایت بنویسم که اول باید اعتدال و استقلال و شرافت قلمت را حفظ کنی و ....
احتمالا نمی دانی که پدر من ارتشی بود و هم دوره و تا حدودی دوست تیمسار خسروانی و ما از نزدیک می شناختیمشان و واقعا همه انچه که نوشته بودی زشت بود مرد، بخدا زشت بود .... در دربی های اخیر به کرات پرسپولیس برنده شده و بسیار اشتباهات داوری به نفع پرسپولیس بوده چرا از آن ها نمی گویی؟ رفیق مارکا و اسپورت را نگاه کن، حتی در دعوای استقلال کاتالوتنیا این طور رفتار نمی کردند. کارشناسان مارکا اشتباهات داوری علیه بارسا در لاس پالماس را برجسته کردند 
رفیق نمی دانم این را می خوانی یا نه ... من یک استقلالی ام ولی در درجه اول یک انسانم و توهین های شما واقعا کاه بسیار آزرده ام می کند. یک بار دربی را ما برده ایم و به نظر من داور اشتباه تاثیرگذار در نتیجه نداشت اما حتی اگر بچنین بوده خب برعکس هم بودهُ نگو که جواب استقلال چوان را می دهی که حضوپری و تلفنی و ایمیلی به آن ها هم خرده گرفته ام
ببخشید که طولانی شد، اما به حرمت همکاری سال های دور بیا و احترام و اعتدال و دوری از فحاشی و تهمت زنی بدون دلیل ثابت شده را جایگزین رویه فعلی کن. برای شما به عنوان دوست و همکار و رقیب احترام قایلم. بارها در ۴۸ سال عمری که از خدا گرفته ام به پرسپولیس باخته ایم ولی من و بسیاری که مثل من هستند توهین یا رفتاری این گونه نمی بینید
reza :
۱۲ اسفند ۹۶
سلام.سکوت دیگر خیانت است.باید تیتر درست چند روز کار کرد که چرا در 13 دربی اخیر استقلال فقط دو برد داشته اون هم فقط با قضاوت نا حق فغانی ؟چرا با تیم داوری دیگه نمیتونن دربی را ببرن؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی