پاسخ پیروزی به ادعای عجیب سرمربی استقلال / استقلال شفر همان آش است و همان کاسه حتی ضعیف تر!

پاسخ پیروزی به ادعای عجیب سرمربی استقلال / استقلال شفر همان آش است و همان کاسه حتی ضعیف تر!


وینفرد شفر در کنفرانس خبری خود خطاب به اهالی رسانه پرسشی را مطرح کرد تا تلویحا مدعی شود اگر از ابتدای فصل سکان استقلال را بدست گرفته بود ، امروز جایگاه استقلال این نبود!

به گزارش پیروزی دیلی ، وینفرد شفر سرمربی استقلال تهران در کنفرانس خبری خطاب به اهالی رسانه پرسید اگر از ابتدای فصل سرمربی استقلال شده بود ، استقلال الآن کجای جدول بود؟ بر آن شدیم به کمک آمار و به احترام این سرمربی آلمانی ابهام هواداران استقلال و ادعای وی را بی پاسخ نگذاریم. 
شفر از هفته نهم جایگزین علیرضا منصوریان شد و سکان استقلال تهران را بدست گرفت. بسیاری افراد به طرز عجیبی نتایج سرمربی آلمانی آبی ها را چشمگیر دانسته و از قدرت بالای این تیم سخن می گویند. اما آمار از واقعیتی متفاوت حکایت می کند. وی تاکنون در 16 بازی هدایت این تیم را برعهده داشته که حاصل آن 8 برد ، 6 تساوی ، 2 باخت و کسب 30 امتیاز بوده است. میانگین ضعیف و بسیار پایین تر از حد استاندارد 1.875 امتیاز در هر بازی که در مقایسه با استقلال منصوریان پیشرفت ناچیز 0.875 را نشان می دهد. این درحالی است که برانکو دیگر مربی حاضر در شهرآورد هفته بیست و پنجم لیگ هفدهم با میانگین 2.375 از هر بازی به خلق یک رکورد تاریخی دیگر در ادوار لیگ برتر و کف میانگین امتیاز کسب شده توسط تیم های صدرنشین در پنج لیگ معتبر دنیا نزدیک می شود. شاگردان شفر در پایان هفته 24 با کسب 38 امتیاز و 19 امتیاز اختلاف با پرسپولیس صدرنشین برانکو در مکان سوم جدول پس از ذوب آهن 41 امتیازی قرار دارد. از جمع این 38 امتیاز 8 امتیاز آن متعلق به علیرضا منصوریان در اول فصل است که با دو مساوی مقابل استقلال خوزستان و ذوب آهن ، دو برد برابر تراکتورسازی و سپیدرود رشت ، 4 باخت در رویارویی با صنعت نفت ، سایپا ، پدیده و پارس جم جنوبی و میانگین بسیار ضعیف یک امتیاز در هر بازی از کار برکنار شد.
حالت اول ؛ جایگاه فرضی استقلال با درنظر گرفتن شرایط تیم ها 
را به بررسی جایگاه استقلال و امتیاز قابل وصول شفر در پایان 24 هفته لیگ هفدهم به فرض حضور او از ابتدای فصل روی نیمکت آبی ها و با درنظر گرفتن ضعف و قدرت 8 تیم مقابله کننده با این تیم در 8 هفته ابتدایی لیگ و هفته های مشابه از دور برگشت اختصاص دادیم. 
چنانچه بدنسازی نامناسب اول فصل آبی ها ، فشار روانی وارده از سوی عضو معروف هیئت مدیره استقلال که اینک به حامی اول شفر تبدیل شده است! بر علیرضا منصوریان ، بدنسازی مناسب پیش فصل تیم هایی چون پارس جم قهرمان فصل پیش لیگ یک که با توپ پر تاتار پای به عرصه رقابت های لیگ برتر گذاشت ، یکنواختی و توان بالای روحی جسمی شاگردان دایی و بالاخره مشکلات اوایل فصل امیر قلعه نوعی در ذوب آهن و نقش همه اینها را در نتایج منصوریان در هشت هفته اول فصل هفدهم در نظر بگیریم و متقابلا افت بدنی و بحران داخلی برخی تیم ها چون استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان کمالوند و نقش اشتباهات داوری به سود شفر بالاخص در کسب امتیاز برابر پارس جم در دور برگشت را تأثیرگذار در کسب نتایج شفر بدانیم و هردو را شاخص قرار دهیم ؛ با حداقل واریز بحق 3 امتیاز کسب شده شفر برابر پارس جم در نیم فصل دوم که با اشتباهات فاحش داوری مسابقه رقم خورد بحساب مهدی تارتار ، استقلال شفر همینطوری و با احتساب نتایج منصوریان باید امروز 35 امتیازی می بود! ( اشتباهات عدیده داوران به سود استقلال در مسابقات دیگر را بعلت پاره ای مشابهت ها در روند کسب نتیجه هر دو مربی نادیده گرفته ایم) 
پیش بینی منطقی این است که اگر شفر در هشت هفته اول سکان استقلال را بدست داشت با توجه به شرایط فوق الاشاره و روند 8 تیم مذکور در دو نیم فصل ، با گذر مجدد از سد سپیدرود و تراکتورسازی آن زمان و تکرار مجدد و بعضا خفیف تر باخت دور رفت به پدیده و پارس و سایپا و تساوی ذوب آهن و احتمالا با تغییر نتیجه باخت برابر صنعت نفت به تساوی و تبدیل تساوی با استقلال خوزستان به برد نهایتا 3 برد ، 2 تساوی ، 3 باخت و 11 امتیاز یعنی فقط 3 امتیاز بیشتر از منصوریان کسب می کرد که جمعا حکم جالب توجهی به دیدن همان استقلال 38 امتیازی کنونی بازهم در رتبه سوم جدول تا پایان هفته 24 می دهد. 
حتی درصورتیکه از بازگشت نتیجه استقلال پارس جنوبی به سود تارتار صرف نظر شود هم باز استقلال را در بهترین شرایط با 3 بعلاوه 38 امتیاز کنونی یعنی با کسب 41 امتیاز می توانستیم به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن اصفهان ، در رتبه دوم و به فاصله 16 امتیازی پرسپولیس ببینیم. 
حالت دوم ؛ جایگاه استقلال با توجه به میانگین امتیاز در هر بازی 
در این حالت از حدس و گمان مطابق حالت اول در اطراف نتایجی که شاید شفر قادر به کسب آن در 8 هفته اول براساس شرایط تیم ها و داوری می بود ، پرهیز می کنیم و صرفا میانگین امتیازات کسب شده شفر به ازای هر بازی را ملاک قرار می دهیم که در انتها ثابت می کند استقلال با شفر از ابتدای فصل همان آش است و همان کاسه حتی اندکی ضعیف تر از استقلال منصوریان! 
بنابر این ابتدائا 8 امتیاز منصوریان در 8 هفته ابتدایی فصل را از 38 امتیاز کنونی استقلال تهران کسر کرده و عدد 8 را در میانگین 1.875 امتیاز شفر به ازای هر بازی ضرب کنیم ، سپس عدد 15 حاصل را بعنوان حداکثر امتیاز قابل وصول برای شفر تصور نموده به 30 اضافه می نماییم که نشان می دهد استقلال اگر فصل را با شفر هم شروع می کرد چندان تغییری در اوضاع خود نمی توانست متصور باشد و باید خود را امروز تا پایان هفته بیست و چهارم با 45 امتیاز در مکان دوم جدول به فاصله معنادار 13 امتیازی از صدرنشین جدول می دید که تنها می توانست یک هفته قهرمانی پرسپولیس را به تعویق انداخته و فصل را با ثبات همین روند کسب امتیاز نهایتا با 55 امتیاز به پایان برساند. از طرف دیگر در چنین شرایطی برتری فرضی و شکننده 3 امتیازی این تیم بر تیم سوم جدول یعنی شاگردان قلعه نوعی که از 9 بازی نیم فصل دوم خود 22 امتیاز کسب کرده و با ثبت میانگین 2.45 در نیم فصل دوم بهترین تیم نشان داده اند هم در صورت تداوم روند امتیاز گیری دو تیم در 6 هفته باقیمانده قطعا نمی توانست آنقدر قابل اعتنا باشد که به هواداران این تیم حاشیه امنیت داده و اجازه دهد به شفر ببالند. چرا که این روند به شکل مشابه حکم به کسب 15 امتیاز توسط ذوب آهن صادر می کند تا با 56 امتیاز و جایگاه دوم ، فصل را بالاتر از استقلال شفری تمام کند که فصل قبل با علیرضا منصوریان به مقام دومی لیگ برتر رسیده بود. 
نکته حائز اهمیت در تکمیل مطلب برای کسانی که شفر را بسیار متفاوت و برتر از منصوریان در کسب نتیجه می دانند این است که استقلال با منصوریان نگونبخت در عین تمام مشکلاتی که شفر حتی با یکی از آنها هم تاکنون روبرو نبوده است ، درحالی که تا پایان هفته مشابه (24) در لیگ شانزدهم با 44 امتیاز در تعقیب تراکتورسازی امیر قلعه نوعی 46 امتیازی و پرسپولیس صدرنشین برانکو 56 امتیازی بود ، لیگ شانزدهم را در رتبه دوم با 57 امتیاز و فقط 9 امتیاز فاصله از پرسپولیس 66 امتیازی ، بالای سر تراکتورسازی 56 امتیازی که اتفاقا همین امیر قلعه نوعی سرمربی آن بود به پایان رساند! 

شفر

مهدی :
۱۳ اسفند ۹۶
با این تحلیلای بی اساس و مزخرف فقط بی سوادی خودتون رو اثبات می کنین
AA :
۱۳ اسفند ۹۶
حالت سوم:
حتی اگر هر هشت بازی اول فصل که شفر سرمربی نبود را با برد استقلال فرض کنیم باز امتیاز استقلال ۵۲ امتیاز می شود
AA :
۱۱ اسفند ۹۶
حالت سوم
حتی اگر هر هشت بازی اول فصل که شفر سرمربی نبوده با برد استقلال تمام میشد باز امتیاز استقلال الان ۵۲ امتیاز بود!!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی