پرسپولیس-الهلال؛ دربی آسیا در زمین بی‌طرف

پرسپولیس-الهلال؛ دربی آسیا در زمین بی‌طرف

پرافتخارترین و پرطرفدارترین تیم های لیگ فوتبال ایران و عربستان بار دیگر مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، بازیهای دو تیم پرسپولیس و الهلال، دو قدرت برتر آسیا همواره جداب و تماشایی بوده است. رقابت تیم های ایرانی و عربستانی همیشه سخت و حساس بوده است؛ رقابتی که با توجه به تنش‌های اخیر حساس تر از قبل است. پرسپولیس که در واقع میزبان این بازی بود به دلیل بهانه گیری عجیب عربستانی ها و سیاست عجیب تر کنفدراسیون فوتبال آسیا که به خواست مسوولین این کشور اجازه میزبانی از تیم های عربستانی را از فوتبال ایران گرفت از حمایت پرشور تماشاگران خودی در این بازی محروم است و این بازی در کشور عمان برگزار خواهد شد. سعودی ها در روزهای اخیر سعی داشته اند تا با ایجاد جنگ روانی علیه پرسپولیس، نتیجه را بیرون از زمین رقم بزنند که این نشان از ترس عرببستانی های از قدرت صدرنشین این روزهای فوتبال ایران دارد.

تیم های پرسپولیس و الهلال تاکنون 10 بار در مسابقات مختلف(جام در جام آسیا، جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا)مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل آن 4 برد برای پرسپولیس، 3 پیروزی برای الهلال و 4 تساوی میان دو تیم بوده است.

 

  پرسپولیس؛ 9امتیاز فاصله با تیم دوم

 پرسپولیس صدرنشین فعلی لیگ برتر فوتبال کشورمان است که از 22 بازی انجام گرفته در مسابقات این فصل 15 برد، 5 مساوی و 2 باخته داشته است.تیم برانکو با 32 گل زده، 9 خورده و کسب 50 امتیاز و 9 امتیاز اختلاف با تیم دوم در صدر قرار دارد. سرخپوشان در آخرین بازی خود قبل از جدال با الهلال تیم سپاهان را در خانه با نتیجه 2-1 مغلوب کردند. مهدی طارمی با 11 گل زده، برترین گلزن پرسپولیس است. پرسپولیس 9 بازیکن ملی پوش دارد و با جدایی گولج، پل یانسکی و پریموف در حال حاضر بوژیدار رادشوویچ تنها بازیکن خارجی پرسپولیس محسوب می شود.

 

الهلال؛بهترین خط دفاع و حمله لیگ عربستان

تیم الهلال هم مانند پرسپولیس در رقابتهای این فصل لیگ عربستان مدعی قهرمانی نشان داده است. این تیم در لیگ 14 تیمی عربستان با 47 امتیاز صدرنشین است. الهلال از 19 بازی برگزار شده در این فصل لیگ عربستان 15 برد، 2 باخت و 2 مساوی را در کارنامه دارد.  این تیم 46 گل به حریفانش زده و 12 گل نیز دریافت کرده است و صاحب برترین خط حمله و خط دفاعی لیگ عربستان است. به این ترتیب جدال پرسپولیس و الهلال عربستان را باید تقابل بهترین خط دفاعی لیگ ایران با برترین خط حمله لیگ عربستان قلمداد کنیم.

7 ملی پوش و 5 ستاره خارجی

هدایت تیم الهلال بر عهده رامون آنخل دیاز آرژانتینی است. سلمان الفرج، کاپیتان این تیم است. الهلال 7 بازیکن ملی پوش و 5 بازیکن خارجی دارد. خطرناک‌ترین بازیکن این تیم عمرخربین، ستاره تیم ملی سوریه است که به صورت قرضی از الوکره قطر به این تیم پیوسته است. لئوناردو بوناتینی برترین گلزن تیم الهلال است. این مهاجمی برزیلی همچون مهدی طارمی 11 گل در مسابقات این فصل لیگ عربستان به ثمر رسانده است.

 

بازیکنان سرشناس:

لئو بوناتینی: این مهاجم برزیلی در تیم یوونتوس بازی کرده است. این بازیکن زمانی که در برزیل بود در تیم کرویزیرو بازی می‌کرد و از آنجا به یووه پیوست و یک فصل به صورت قرضی عضو این تیم بود.

یاسر القحطانی: ستاره‌ی سرشناس فوتبال عربستان مدتی به العین امارات پیوست و دوباره به الهلال برگشت. او از سال 2005 عضو الهلال است. این بازیکن به دلیل سن بالا کمتر مورد استفاده قرار گرفته و این روزها جایی در ترکیب الهلال ندارد. 

عمر الخریبین: این بازیکن سوریه‌ای سال گذشته برای الدرفای امارات بازی می‌کرد و موفق شد در 26 بازی 17 گل به ثمر برساند.

نیکلاس میلسی: این هافبک اروگوئه‌ای زمانی عضو اتلتیکو پارانانسه بود.

کارلوس ادواردو: شاید سرشناس‌ترین بازیکن الهلال همین بازیکن باشد. او عضو تیم ملی برزیل بوده و در فلامینکو، هوفنهایم، گریمیو و روبین کازان بازی کرده است. ادواردو طراح اصلی تیم الهلال محسوب می‌شود.

یاسر الشحرانی: این بازیکن آچار فرانسه‌ی الهلال است و در پست های دفاع چپ، دفاع راست و هافبک بازی می‌کند.  

سالم الدوسری،:هافبک ملی‌پوش الهلال  که به دلیل مصدومیت به احتمال زیاد در بازی مقابل پرسپولیس غائب خواهد بود.


شیوا دورانگر

 

دربی آسیا

پرسپولیس-الهلال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی