پرسپولیس در آستانه 700 تایی شدن در لیگ برتر/طارمی برای دومین بار تاریخ ساز می شود؟

پرسپولیس در آستانه 700 تایی شدن در لیگ برتر/طارمی برای دومین بار تاریخ ساز می شود؟

پرسپولیس یک گل تا 700 گله شدن در تاریخ لیگ برتر فاصله دارد.

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، پرسپولیس موفق شد با 3 گل تیم نفت را در هم بکوبد. مهدی طارمی دوبار و فرشاد احمدزاده برای سرخپوشان در این بازی گلزنی کردند.طارمی با گلی که در هشتاد و پنجمین دقیقه وارد دروازه نفت کرد تعداد گل های پرسپولیس را در تاریخ مسابقات لیگ برتر به 699 گل رساند. حالا پرسپولیس در صورت زدن تنها یک گل برابر سیاه جامگان 700 گله خواهد شد. پیش از این تیم های استقلال و سپاهان توانسته بودند از مرز 700 گل عبور کنند و حال پرسپولیس با زدن یک گل به سومین تیمی تبدیل خواهد شد که به این رکورد خواهد رسید.  

اولین گل رسمی تاریخ  باشگاه پرسپولیس را ناظم گنجاپور زده است. در لیگ تخت جمشید گل اول این تیم را حسین کلانی در 8 تیرماه 52 در جریان پیروزی 3 بر صفر سرخپوشان برابر ذوب آهن به ثمر رساند.محمد حسن انصاری فرد در تیرماه 70 برابر ابومسلم اولین گل پرسپولیس در لیگ آزادگان را به ثمر رساند و نخستین گل لیگ برتری سرخپوشان نیز توسط رضا جباری در 13 آبان 80  برابر تیم فولاد به ثمر رسید.

صدمین گل لیگ برتری پرسپولیس را سهراب انتظاری در هفته بیست و یکم لیگ سوم زد، دویستمین گل را حمیدرضا فرزانه مدافع سایپا در هفته ششم لیگ ششم به اشتباه وارد دروازه خودی کرد، سیصدمین گل را نیکبخت واحدی در هفته سوم لیگ هشتم مقابل ملوان به ثمر رساند. مازیار زارع  در هفته ششم فصل دهم با گلزنی به شاهین چهارصدمین گل را به نام خود ثبت کرد. پانصدمین گل پرسپولیس را کریم انصاری فرد در جریان پیروزی 6 بر صفر برابر پیکان در هفته چهاردهم فصل دوازدهم  که با هت تریک او همراه بود به ثمر رساند و شصدمین گل پرسپولیس هم در جریان شکست پرسپولیس مقابل سپاهان در هفته سوم فصل پانزدهم توسط مهدی طارمی به ثبت رسید.

حال باید باید دید چه کسی هفتصدمین گل تاریخ سرخپوشان در مسابقات لیگ برتر را به نام خود خواهد زد؟در میان گلزنان تاریخی پرسپولیس مهدی طارمی از شانس دوباره برای تکرار آن برخوردار است. باید دید آقای گل دو فصل اخیر سرخها که در بازی با نفت بعد از 3 بازی پایش به گلزنی در لیگ برتر باز شد و مقابل حریف با دو گل و یک پاس گل درخشش فوق العده ای داشت خواهد توانست برای دومین بار یک گل تاریخ را برای سرخپوشان از نظر عددی به ثمر برساند؟


جدول گل های زده تاریخی پرسپولیس در لیگ برتر به شرح زیر است:
گل نخست: رضا جباری برابر فولاد(13 آبان 1380)
گل 100:سهراب انتظاری برابر پاس(7 اسفند 1382)  
گل 200:حمیدرضا فرزانه، مدافع سایپا- گل به خودی( 25 مهر 1385)
گل 300: علیرضا نیکبخت واحدی برابر ملوان(27مرداد 1387) 
گل 400: مازیار زارع برابر شاهین بوشهر(1شهریور 1389) 
گل 500: کریم انصاری فر برابر پیکان( 10 آبان91)  
گل 600:مهدی طارمی برابر سپاهان(22مرداد94) 
 
شیوا دورانگر

لیگ برتر

پرسپولیس

گل 700

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی