پرسپولیس در اوج، استقلال موقتا در آرامش/بازگشت 6 تایی ها به روزهای بحرانی بعد از دربی

پرسپولیس در اوج، استقلال موقتا در آرامش/بازگشت 6 تایی ها به روزهای بحرانی بعد از دربی

 در حساس‌ترین بازی هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال دو تیم پرسپولیس و استقلال روز یکشنبه از ساعت 3 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

 

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، در این فصل از لیگ برتر شاگردان برانکو نمایش خوبی را از خود نشان دادند و از همان بازی اول نشان دادند که با برنامه و استراتژی در لیگ حاضر شده‌اند. پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال خواهد رفت که در فاصله 13 امتیازی با این تیم قرار دارد و  صدرنشین لیگ است. پرسپولیس با پیروزی پر گل و قاطع 3 بر صفر مقابل تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز جدی ترین رقیبش توانست فاصله اش را با سایر تیمها افزایش داده و گام بلندی برای قهرمانی بردارد. تیم برانکو با پیروزی مقابل رقیب سنتی این فرصت را دارد که جایگاهش را در جدول مستحکم تر کند. سرخ‌پوشان در  20 بازی گذشته 14 پیروزی، 5 مساوی و یک شکست داشته اند و با 28 گل زده و 5 گل خورده صاحب برترین خط دفاع و دومین خط حمله برتر لیگ بوده اند.  

بی شکستی پرسپولیس در خانه؛12 بازی بدون باخت

پرسپولیس آخرین بار در آزادی و در هفته بیست و هشتم لیگ برتر پانزدهم برابر نفت شکست خورد از آن روز به بعد دیگر هیچگاه این تیم در مسابقات فوتبال لیگ برتر برابر حریفان خود نباخته است. پرسپولیس در این  12 بازی  10 برد داشته و  2 بار نیز به تساوی رسیده است.

 برترین خط دفاعی لیگ با 5 گل خورده

یکی از مشکلاتی که پرسپولیس در فصل گذشته از آن ناحیه لطمه بسیار زیادی دید خط دفاعی آسیب پذیر این تیم بود که در مقابل حریفان به راحتی تسلیم می شد. نقطه ضعفی که به نقطه قوت پرسپولیس در این فصل تبدیل شده است.پرسپولیس این فصل درآزادی تنها یک بار دروازه اش مقابل فولاد در هفته دوم رقابتها باز شده است و درمجموع 20 بازی گذشته با دریافت 5 گل و با فاصله نسبت به سایر تیمها صاحب برترین خط دفاعی لیگ بوده است. گلرهای پرسپولیس در این فصل 16 بار کلین شیت داشته اند که بیرانوند  با ثبت 12 کلین شیت در 15 بازی توانسته یک عملکردی رویایی از خود به جای بگذارد.

 زوج برتر لیگ علیه 6 تایی ها

مهدی طارمی آقای گل فصل پیش، همچون دو فصل گذشته امید اول سرخها در خط حمله است و پیوستن امیری به پرسپولیس توانسته قدرت خط حمله تیم برانکو را چندین برابر افزایش دهد. زوج طارمی وامیری در حال حاضر بهترین زوج لیگ برتر از حیث ثبت گل است .طارمی با 10 گل و امیری با 6 گل زده در مجموع 16 بار در این فصل برای پرسپولیس گلزنی کرده اند و این درحالی بوده که آنها برخی از بازیهای این فصل را به دلیل مصدومیت و محرومیت فرصت بازی در کنار یکدیگر را نداشته اند. 

 نتایج ضعیف گرانترین تیم لیگ
استقلال لیگ شانزدهم را با تغییرات گسترده آغاز کرد.منصوریان جایگزین پرویز مظلومی شد. در ابتدای فصل نقل و انتقالات شهباززاده، فخرالدینی، برهانی، طالب‌لو و خرسندنیا از استقلال جدا شدند و بازیکنانی مثل سیدحسین حسینی، کاوه رضایی، بختیار رحمانی، وریا غفوری، علی قربانی، پادوانی، آرش افشین، زکی‌پور، حقدوست، فرشید باقری و رابسون به جمع استقلالی‌ها اضافه شدند. باشگاه استقلال با  قراردادهای میلیاردی که با بازیکنان منعقد کرد به عنوان گران‌ترین تیم لیگ‌ برتر لقب گرفت.  

 میلیاردی هایی که به کار استقلال نیامدند

برخلاف هزینه های صورت گرفته و وعده هایی که سرمربی این تیم به هوادارانش می داد اما تیم منصوریان شروع خوبی در لیگ نداشت.آنها تا قبل از هفته ششم و جدال با پرسپولیس موفق به کسب پیروزی نشده بودند و با کسب 3 امتیاز در رده پانزدهم قرار داشتند. در همان روزها بود که برای اولین شایعه اخراج سرمربی استقلال مطرح شد و زمزمه های برکناری این مربی پس از دربی شنیده شد. تعطیلی مسابقات به دلیل اردو تیم ملی بهترین فرصت را در اختیار منصوریان قرار دارد تا بازیکنان را به هماهنگی و آمادگی بهتری برساند و  تیمش را برای دربی در هفته ششم آماده کند.

 قرار بود اخراج شود اما...

بازی رفت دو تیم آنگونه که خواست منصوریان بود پیش رفت و این تیم با ارائه یک بازی تدافعی توانست یک امتیاز از پرسپولیس بگیرد.علیرغم برتری پرسپولیس در بازی رفت، فرصت سوزی مهاجمان این تیم باعث شد که این بازی بدون گل به پایان برسد و منصوریان که  تیمش به لحاظ فنی حرفی برای گفتن در این بازی نداشت، با این نتیجه ارزشمند توانست زمینه ابقای خود را  فراهم کند.

هفتمی با گرانترین تیم لیگ

نیم فصل برای این تیم با کسب 22 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه هفتم به پایان رسید. منصوریان در نیم فصل دوم تغییراتی در تیمش داشت.  بختیار رحمانی که با سرو صدا زیاد و قرارداد میلیاردی به استقلال پیوسته با این تیم فسخ کرد و به فولاد پیوست. امین حاج محمدی گرانترین سکو نشین لیگ و آرش افشین دیگر بازیکنانی بودند که از استقلال جدا شدند.

محرومیت استقلال از نقل و انتقالات

تیموریان، جباروف و شهباززاده بازیکنانی بودند که استقلال در نیم فصل دوم به دنبال جذب آنها بود که به دلیل محرومیت توسط فیفا نتوانست این نفرات را جذب کتند.باشگاه استقلال به دلیل بدهی به بازیکنان خارجی خود از پنجره ی نقل و انتقالات زمستانی  توسط فیفا محروم شده است و این باشگاه حتی امکان اضافه کردن نام روزبه چشمی را به لیست خود نداشت. این اتفاق توفیق اجباری برای منصوریان بود که از بازیکنان جوانش در ترکیب اصلی بیشتر استفاده کند و انگیزه و قدرت جوانی بازیکنان جوان استقلال، در کنار اشتباهاتی که داوران در چند بازی اخیر به سود این تیم داشتند باعث آن شد که استقلال بتواند به نسبت نیم فصل نتایج بهتری را در هفته های اخیر کسب کند.

5 برد،یک باخت و 4 برد مساله دار

استقلالی ها در 6 بازی برگزار شده در نیم فصل دوم  5 پیروزی و یک باخت داشته اند و  با امتیازاتی که در هفته های اخیر بدست آوردند توانستند خود را به رتبه سوم جدول برسانند. تیم منصوریان قبل از دربی موفق شد ماشین سازی را در تبریز شکست دهد و در دیدار پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تیم السد قطر را در ضربات پنالتی شکست داده و سهمیه آسیایی کسب کند.

استقلال منصوریان آسیب پذیر در نیمه دوم

نکته قابل توجه در تیم علیرضا منصوریان این است که انها بیشترین گل را در نیمه دوم مسابقات دریافت کرده اند. دروازه استقلال در این فصل 18بار باز شده که  14 گل آن در نیمه دوم به ثمر رسیده که 11  گل آن در نیم ساعت پایانی بوده است.

6 بردی که استقلال با باخت عوض کرد

 استقلال در این فصل 6 بازی برد را با باخت یا مساوی عوض کرده است. در بازی هفته اول با نفت در حالی که با گل انصاری پیش بود در دقیقه 68 گل خورد و بازی برده را با مساوی عوض کرد. در هفته سوم استقلال نتوانست بازی برده خود را حفظ کند و در شش دقیقه پایانی نتیجه را به نفت آبادان واگذار کرد. در هفته پنجم این تیم با گل کاوه رضایی از ماشین‌سازی پیش افتاد ولی نتوانست این برتری را حفظ کند و در نهایت بازی مساوی شد. در هفته دهم استقلال تا دقیقه 78 با یک گل جلو بود که در نهایت بازی به تساوی کشیده شد. در هفته یازدهم نیز در حالی که  با دو گل از حریف پیش افتاده بود در نهایت  گسترش 10 نفره توانست بازی را به تساوی بکشاند.  تیم منصوریان در جدال حساس هفته سیزدهم مقابل تراکتور گرچه با اشتباه گلر حریف به یک گل بادآورده رسید اما نتوانست آن را حفظ کند و در نیمه دوم دوبار دروازه اش باز شد و برای ششمین بار بازی برده را از دست داد.


شیوا دورانگر

6 تایی ها

بحران

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی