پرسپولیس- سایپا از نگاه آمار؛ پرسپولیس به دنبال هت تریک مقابل سایپا، برانکو به دنبال چهارمین برد مقابل دایی

پرسپولیس- سایپا از نگاه آمار؛ پرسپولیس به دنبال هت تریک مقابل سایپا، برانکو به دنبال چهارمین برد مقابل دایی

پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر میهمان تیم سایپا خواهد بود.

به گزارش پیروزی‌دیلی، این بازی در واقع جدال تیم های دوم و ششم جدول است و فاصله 6 امتیازی دو تیم خبر از رقابت تنگاتنگ شاگردان برانکو و دایی بر سر قهرمانی می دهد. البته پرسپولیس با یک بازی کمتر نسبت به سایپای 14 امتیازی بالاتر از این تیم قرار دارد و سرخپوشان در تلاش هستند تا با گرفتن 3 امتیاز کامل این بازی از لغزش احتمالی تیم پارس جنوبی مقابل سپیدرود استفاده کرده و جایگاه این تیم را در صدر جدول بگیرند.


 جنگ تیم های صدر جدولی

دو تیم در شرایط خوبی از نظر فنی به سر می برند و پرسپولیس بعد از برد هفته گذشته مقابل رقیب سنتی روحیه دوچندانی برای ادامه لیگ گرفته است.شاگردان علی دایی هم در هفته گذشته تیم فولاد را در خانه این تیم متوقف کردند. تیم سایپا بعد از ذوب آهن با 5 تساوی بیشترین مساوی را در لیگ امسال داشته است.3 برد، 2 باخت و کسب 14 امتیاز حاصل کار تیم دایی تا هفته دهم بوده است و باید گفت تیم سایپا به همان اندازه که گل زده، در این فصل گل هم دریافت کرده است و در حالی که 11 بار دروازه حریفان را باز کرده، 13 بار نیز دروازه خود را باز شده دیده است.  


پرسپولیس میهمان بی رحم

تیم سایپا نیمی از امتیازات خود را در خانه بدست آورده است. در جدول بازیهای خانگی، تیم دایی با 2 برد و تنها یک باخت و کسب 8 امتیاز در رتبه هشتم قرار دارد و حالا باید دید دایی و تیمش در مقابل پرسپولیس برانکو که امسال در خانه حریفان بسیار خطرناک و گلزن ظاهر شده اند  چگونه ظاهر خواهند شد؟ سرخپوشان از 5 بازی خارج از خانه این فصل خود صاحب 4 برد و یک تساوی شده اند و بیشترین امتیاز و بیشترین گل های خود را در خانه حریفان به دست آورده اند . با 13 امتیاز، پرسپولیس در جدول بازیهای خارج از خانه در صدر قرار دارد. سرخپوشان در حالی در بازیهای خارج از خانه 13 بار موفق به گلزنی شده اند که در زمین خودی تنها 4 بار دروازه حریفان را باز کرده اند که این نشان از قدرت پرسپولیس در خانه حریفان دارد.


پرسپولیس به دنبال بیست و سومین برد

تیم های فوتبال پرسپولیس و سایپا برای چهل و پنجمین بار در تاریخ بازیهای باشگاهی فوتبال کشور با یکدیگر رو به رو خواهند شد. در دیدارهای گذشته 22 مرتبه سرخپوشان به برتری رسیده اند، 6بار نارنجی پوشان برنده از زمین خارج شده اند و 16 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.  پرسپولیس و سایپا در لیگ برتر تاکنون 32 بار مقابل هم بازی کرده اند که در کارنامه بازی‌های این دو تیم 16 برد برای سرخها و 6 برد برای سایپایی ها و 10 تساوی به ثبت رسیده است. از 74  گلی که وارد دروازه های دو تیم شده، سهم گل زده پرسپولیس 43 و سایپا نیز 30 گل بوده است.


 دبل برد در فصل شانزدهم

جدال دو تیم در فصل گذشته با نتیجه مشابه یک بر صفر به سود پرسپولیس همراه بود. در بازی رفت که در هفته اول برگزار شد کمال کامیابی نیا زننده اولین گل فصل پرسپولیس و تنها گل مسابقه بود و در بازی برگشت این مهدی طارمی بود که گل برتری سرخپوشان را به ثمر رساند و حالا سرخپوشان به دنبال هت تریک مقابل نارنجی پوشان هستند.


تساوی در گام اول

تیم های پرسپولیس و سایپا نخستین بار در سوپر جام باشگاه‌های تهران سال 71 مقابل یکدیگر  قرار گرفتند که به تساوی یک – یک دست یافتند.  محمد اژدری برای پرسپولیس و فرامرز میرزایی برای سایپا گلزنی کردند.


پرگل‌ترین بازی

دو برد 4 گله برای هر یک از دو تیم پرگل ترین نتیجه تاریخ سرخها و نارنجی هاست.  ابتدا پرسپولیس در دور برگشت نخستین دوره لیگ بر‌تر با دو گل از انصاریان و انصاریان مقابل سایپا چهار بر دو به پیروزی رسید و در بازی برگشت لیگ یازدهم این سایپا بود که با نتیجه مشابه پرسپولیس را شکست داد.


پرتکرار ترین نتیجه

جدال پرسپولیس و سایپا همیشه جذاب و تماشایی بوده و در طول رقابت دو تیم، شاهد تساوی های بعضا پرگلی بودیم و جالب است که بدانید این دو تیم 6 بار مقابل هم به تساوی دو- دست یافته اند که دو بار آن به صورت متوالی در رفت و برگشت فصل 79 و رفت فصل 91 تا رفت لیگ 92 بوده است.  


 مربیان مشترک

 در تاریخ لیگ برتر پرسپولیس وسایپا صاحب دو مربی مشترک بوده اند که هر دو بازیکنان سابق پرسپولیس بوده اند؛ محمد مایلی کهن و علی دایی سرمربی فعلی سایپا.دایی علاوه بر نشستن روی نیمکت دو تیم، تجربه بازی با پیراهن پرسپولیس و سایپا را هم در لیگ برتر داشته است.


 دیدارهای جنجالی

دو فصل قبل که پرسپولیس با تفاضل گل قهرمانی را از دست داد و داوران با اشتباهات پرشمار خود نقش بسزایی در این اتفاق داشتند، در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل سایپا اشتباهات داوری 5 امتیاز را از شاگردان برانکو گرفت. . هند و پنالتی بحث برانگیز احمد صالحی در آخرین دقایق بازی رفت منجر به شکست پرسپولیس و محرومیت 4 جلسه ای برای این داور شد و در بازی برگشت نیز در حالی که پرسپولیس تا لحظات پایانی پیروز میدان لقب داشت روی اشتباه زرگر دروازه اش باز شد و 2 امتیاز را از دست داد. گل تساوی سایپا با خطای مهاجم این تیم بر روی دروازه بان پرسپولیس بدست آمده بود.


برانکو بی شکست مقابل دایی

علی دایی به عنوان سرمربی تاکنون 12 بار با تیم های مختلف  از جمله صبا، راه آهن ، نفت و سایپا برابر سرخپوشان قرار گرفته که 6 باخت، 4 تساوی و تنها 2 برد مقابل پرسپولیس بدست آورده است؛ که  از این 12 بازی ، 4 دیدار آن با برانکو بوده است و دایی هرگز موفق به شکست مربی سابق خود نشده است و 3 بار مقابل برانکو بازنده بوده است. او فصل گذشته به عنوان مربی نفت در هر دو بازی رقت و برگشت مقابل پرسپولیس برانکو متحمل شکست سنگین 3- 0 و 2-0 شد. 


شیوا دورانگر

پرسپولیس-سایپا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی