پرسپولیس امروز به صدر باز می‌گردد؟

پرسپولیس امروز به صدر باز می‌گردد؟

پرسپولیس امروز به مصاف سایپا خواهد رفت.

به گزارش پیروزی‌دیلی، پرسپولیس پس از شکست هفته ششم مقابل پیکان صدر جدول را به پارس جنوبی تحویل داد و حال با یک بازی کمتر، دو امتیاز کمتر از پارس جنوبی دارد. بدون توجه به بازی معوقه پرسپولیس با صنعت نفت، شاگردان برانکو با پیروزی مقابل سایپا موقتا به صدر جدول بازخواهد گشت. دیدار پارس جنوبی و سپیدرود نیز پنج‌شبه برگزار خواهد شد و در صورتی که این دیدار با نتیجه مساوی به پایان برسد صدر جدول در پایان هفته نیز سرخ خواهد بود.


پنجمین بازی در 20 روز اخیر

شاگردان برانکو طی 20 روز اخیر در 5 بازی و در سه جبهه به میدان رفته‌اند. پرسپولیسی‌ها پس از اردوی فشرده تیم ملی، 20 مهر در اهواز مقابل استقلال خوزستان به میدان رفتند، سپس 25 مهر در مسقط با الهلال بازی کردند و پس از آن 29 مهر مقابل نفت تهران در تهران در جام حذفی بازی کردند. شاگردان برانکو 4 آبان نیز موفق به شکست استقلال شدند و در پنجمین بازی بیست روز اخیر خود، امروز مقابل سایپا قرار خواهند گرفت.


فشردگی بازی‌ها و بحران مصدومیت

پرسپولیسی‌ها (به خصوص ملی‌پوشان) فصل سنگینی را سپری می‌کنند. حدود سه ماه از آغاز فصل گذشته و طی این مدت پرسپولیسی‌ها در 15 بازی رسمی به میدان رفته‌اند. در کنار این تعداد بازی، دو رادوی سنگین تیم ملی نیز برگزار شده تا فصل برای ملی‌پوشان پرسپولیس سنگین‌تر باشد. فشردگی بازی‌ها مخصوصا در سه هفته اخیر باعث شده پرسپولیسی‌ها به رغم استراحت‌هایی که برانکو برای آنها در نظر گرفته دچار مصدومیت شوند. در حال حاضر فرشاد احمدزاده و محمد انصاری دو بازیکن مصدوم اردوی پرسپولیس هستند و شجاع خلیل‌زاده، گادوین منشا، بشار رسن و سیامک نعمتی هر کدام مصدومیت‌هایی جزئی دارند. تعطیلی پیش روی لیگ فرصت مناسبی برای ریکاوری بازیکنان مصدوم پرسپولیس خواهد بود.


محرمی به ترکیب بازمی‌گردد؟

محمد انصاری مدافع چپ پای سرخ‌ها به احتمال زیاد بازی مقابل سایپا را به علت مصدومیت از دست خواهد داد. اتفاقی که حسین ماهینی را بار دیگر از سمت راست به چپ خواهد برد. اتفاقی که سبب خواهد شد تا صادق محرمی مدافع راست 21 ساله سرخ‌ها بار دیگر در ترکیب اصلی به میدان برود. حضور محرمی در سمت راست عملکرد هجومی سرخ‌ها را بهبود می‌دهد و بخشی از بار هجومی سرخ‌ها که در چند بازی اخیر درصد بالایی از آن از سمت چپ بوده به سمت راست منتقل خواهد شد.


نعمتی آلترناتیو مهاجمان

سیامک نعمتی که در چند بازی اخیر پرسپولیس شانس بازی پیدا کرده با توجه به محرومیت مهدی طارمی آلترناتیوی برای خط حمله سرخ‌ها به شما می‌رود. نعمتی که پیش از این سابقه بازی در سمت راست خط دفاع، وینگر راست و چپ و هافبک بازیساز را داشته این بار در نقش مهاجم کاذب و مکمل مورد آزمایش قرار گرفته و عملکرد مثبتی در بازی‌های اخیر پرسپولیس از خود به نمایش گذاشته است. نعمتی حتی این شانس را خواهد داشت تا در صورت مصدومیت یا محرومیت یکی از دو مهاجم اصلی سرخ‌ها، در ترکیب اصلی به میدان برود.


دایی با ترکیب تکراری مقابل پرسپولیس

علی دایی جز آن دسته از مربیانی است که کمتر به ترکیب تیم خود دست می‌زند. دایی در تمامی 10 دیدار اخیر سایپا چینش 4-2-3-1 را را ترجیح داده است. محمدرضا اخباری در تمامی بازی‌ها دروازه‌بان سایپا بوده و زوج کنعانی‌زادگان و دانشگر که پیش از این در تیم‌های ملی جوانان و امید سابقه بازی در کنار هم را داشته‌اند مدنظر دایی خواهد بود. دانیال ماهینی مدافع راست سایپا است و در سمت چپ با توجه به محرومیت خالدی، علیاری بازی خواهد کرد. حضور رضا اسدی در هافبک دفاعی، علی قلی‌زاده در گوش راست و محمد عباس‌زاده در نوک حمله نیز قطعی است. تنها ابهام در ترکیب سایپا حضور یا عدم حضور ترابی است که گفته می‌شود به علت مصدومیت به این بازی نخواهد رسید. در صورتی که ترابی شرایط بازی را داشته باشد گوش چپ خواهد بود، رضاوند در پست شماره 10 بازی خواهد کرد و شاه‌علی‌دوست هافبک دفاعی خواهد بود. در غیر این صورت، حامد شیری به عنوان هافبک دفاعی ایفای وظیفه خواهد کرد، شاه‌علی‌دوست در پست شماره 10 به میدان خواهد رفت و رضاوند گوش چپ خواهد بود.


حمله به صدر

پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل سایپا و با توجه به اینکه دیدار پارس جنوبی و سپیدرود پنج‌شنبه برگزار خواهد شد موقتا به صدر جدول خواهد رسید. در صورتی که پارس جنوبی مقابل سپیدرود نتیجه‌ای جز پیروزی کسب کند صدرنشینی پرسپولیس قطعی خواهد شد و پرسپولیس پس از 5 هفته صدرنشین لیگ خواهد شد. البته در حال حاضر نیز سرخ‌ها با یک بازی کمتر نسبت به پارس جنوبی میانگین امتیازی بهتری نسبت به این تیم دارند و صدرنشین واقعی لیگ هستند. گفتنی است پرسپولیس و پارس جنوبی در هفته سیزدهم نیز یک بازی رو در رو خواهند داشت.


پدرام محمدزاده

پرسپولیس-سایپا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی