پرسپولیس-سپیدرود/نبرد ستاره سرخ ایران با ستاره سرخ گیلان

پرسپولیس-سپیدرود/نبرد ستاره سرخ ایران با ستاره سرخ گیلان

چهارشنبه هفته جاری پرسپولیس پس از 1350 روز به رشت بازخواهد گشت.

به گزارش پیروزی‌دیلی، پس از سال‌ها رقابت با تیم‌های آبی‌پوش رشت، این بار سرخ‌ها میهمان تیمی سرخ‌پوش از شهر باران خواهند بود. تقابل پرسپولیس با سپیدرود تقابلی خاص برای هواداران گیلانی پرسپولیس است. هواداران پرسپولیس در استان گیلان همواره از سپیدرود حمایت کرده‌اند و این حمایت در دیدارهایی که میان پرسپولیس و نماینده آبی‌پوش رشت (استقلال رشت، استقلال شهرداری، پگاه و داماش) برگزار شده به وضوح مشخص بوده است.

سرخ‌ها از رشت خاطرات خوبی دارند. 7 سال پیش در چنین روزهایی پرسپولیس در جام حذفی در ورزشگاه عضدی میهمان داماش بود و در روزی که حمایت خوبی از سرخ‌ها در این استادیوم شده بود پرسپولیس با گل سعید حلافی موفق شد از سد داماش بگذرد. یا پیروزی سه بر دو سرخ‌ها در دیداری که در استادیوم سردار جنگل برگزار شد و پرسپولیس با گل‌های هاشمیان، زنده‌یاد نوروزی و نوری داماش را مغلوب کرد. در آخرین حضور نماینده رشت در لیگ برتر نیز پرسپولیس با تک گل محمد عباس‌زاده داماش را مغلوب کرد. در فصل 91-92 در نیمه‌نهایی جام حذفی و در روزهایی که جهانبخش در حال درخشش با پیراهن داماش بود نیز پرسپولیس در ضربات پنالتی داماش را مغلوب کرد و به فینال رسید. در سال‌های اخیر پرسپولیس تنها یک بار در زمان مربی‌گری مانوئل ژوزه در رشت مغلوب شد.

با این حال، این بار پرسپولیس نه با تیمی آبی‌پوش، بلکه با نماینده سرخ گیلان رو در رو خواهد شد. سپیدرودها همواره در این سال‌ها حامی پرسپولیس در رشت بوده‌اند و حال در تقابلی احساسی، سرخ‌های گیلان و ایران مقابل هم قرار خواهند گرفت. سپیدرودی‌هایی که در سال‌های اخیر همواره حامی پرسپولیس بوده‌اند این بار در مقابل پرسپولیس قرار خواهند گرفت و در حالتی معکوس، پرسپولیسی‌های گیلان که همواره سپیدرود را به عنوان تیم دوم خود معرفی کرده‌اند این بار در مقابل سپیدرود قرار خواهند داشت. فوتبال سرشار از این اتفاقات است و این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی در فوتبال ایران رخ می‌دهد. فراموش نکرده‌ایم که تبریز و آذربایجان سال‌ها یکی از قطب‌های اصلی حامی پرسپولیس بود و هنوز هم پرسپولیس طرفداران زیادی میان آذری‌زبان‌ها دارد.

و اما سپیدرود... . ستاره سرخ گیلان روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذراد. هنوز زمان زیادی از صعود هیجانی سپیدرود به لیگ یک نگذشته است. روزی که 30 هزار هوادار سرخ‌پوش در عضدی شاهد صعود تیم ریشه‌دار گیلانی به لیگ یک با هدایت یک پرسپولیسی اصلی به نام فرشاد پیوس بودند. سرخ‌های گیلان در لیگ یک نیز در آخرین روز در یک دیدار هیجانی و پرگل مقابل نساجی موفق به صعود به لیگ برتر شدند و تا دوری فوتبال گیلان از لیگ برتر یک فصل و دوری فوتبال رشت از این مسابقات سه فصل باشد.

در مسیر صعود به لیگ برتر یک پرسپولیسی قدیمی به نام حسین کعبی یار و یاور رشتی‌ها بود و شایان مصلحی که با سپیدرود مطرح شد و به پرسپولیس رسید. نباید از سهیل حق‌شناس کاپیتان با تجربه این تیم نیز گذشت که فصل گذشته با گل‌های خو از عوامل صعود سپیدرود به لیگ برتر بود و در آغاز فصل با بی‌مهری کنار گذاشته شد. با این حال قدیمی‌ترین تیم فوتبال گیلان این روزها حال و روز خوشی ندارد. مشکلات مالکیتی این تیم سال‌ها است که آرامش را از این تیم دور کرده است. حمایت مالی نصفه و نیمه شهرداری رشت طی فصل گذشته و واگذاری مالکیت این باشگاه به هیات فوتبال گیلان در آغاز فصل جاری نیز نتوانسته شرایط را برای سپیدرودی‌ها بهتر کند و حال صحبت از حضور مالکی جدید و اقدامات نو برای درآمدزایی این باشگاه است که مشخص نیست تا چه اندازه حال این ستاره سرخ گیلان را بهبود خواهد بخشید.

چهارشنبه پرسپولیس و سپیدرود در حالی به مصاف هم خواهند رفت که پرسپولیس با اقتدار و یک بازی کمتر قهرمان نیم‌فصل شده ولی سپیدرود با چهار شکست متوالی به این دیدار رسیده و وضعیت خوبی در جدول ندارد، با این حال هواداران این تیم امیدوارند که سرخ‌های گیلان در لیگ برتر باقی بمانند و در ادامه شرایط برای این تیم بهتر شود. بقا در لیگ برتر احتمالا آسان‌تر از صعود بدون توقف از لیگ دو به یگ برتر خواهد بود.


پدرام محمدزاده - خبرنگار پیروزی


پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی