پرسپولیس قربانی اشتباهات داوری؛ 5 پنالتی سرخها در آسیا سوخت

پرسپولیس قربانی اشتباهات داوری؛ 5 پنالتی سرخها در آسیا سوخت

 دومین نماینده فوتبال عربستان هم به لطف اشتباهات داوری توانست از پرسپولیس یک امتیاز بگیرد.

به گزارش پیروزی دیلی،برای دومین بازی پیاپی داوران 2 امتیاز را از پرسپولیس گرفتند. پس از آنکه در هفته چهارم لیگ برتر، حمید حاج ملک در دیدار پرسپولیس مقابل سیاه جامگان با اشتباهات فاحش خود 2 پنالتی و یک گل سالم پرسپولیس را نادیده گرفت و روی گل تساوی بخش حریف که با خطای هند بدست آمد اشتباه اثرگذاری داشت، در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم داور اردنی با اشتباهات فاحش خود موجب از دست رفتن 2 امتیاز  دیگر برای سرخها شد.

6 دقیقه بعد از گل اول الاهلی که در عین غافلگیری روی یک ضربه ریباند بدست آمد، پرسپولیس این فرصت را داشت تا توسط طارمی بازی را به تساوی بکشاند که مدافع حریف با بهم زدن تعادل او مانع از انجام این کار شد و داور بازی در عین ناباوری به جای اعلام پنالتی رای به ادامه بازی داد!

 در بیست و پنجمین دقیقه بازی صحنه مشکوک دیگری در محوطه جریمه الاهلی اتفاق افتاد و در حالی که توپ ارسالی امیری به طرز آشکاری به دست مدافع حریف برخورده کرده  بود باز هم داور اردنی از گرفتن پنالتی برای سرخها چشم پوشی کرد تا طبق گفته کارشناسان داوری پرسپولیس در همان نیمه اول دو پنالتی از داور طلبکار شده باشد.  با این حال سرخپوشان   توانستند بازی 2 بر صفر باخته را با تساوی عوض کنند و علیرغم قضاوت ضعیف داور با تمام توان برای جبران نتیجه تلاش کنند.  

متاسفانه این اولین بار نیست که سرخها در آسیا قربانی اشتباهات داوری می شوند. این چهارمین مسابقه ای بود که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از اشتباهات داوری ضربه می خورد و در  3 دیدار دور گروهی نیز 4 پنالتی و چند اخراجی به سود حریفان پرسپولیس گرفته نشد. اشتباهاتی که حداقل 4 امتیاز را از سرخها در مرحله گروهی گرفت و نزدیک بود منجر به حذف تیم برانکو شود.

الریان – پرسپولیس(رفت)

در بازی رفت پرسپولیس مقابل نماینده قطر بعد از گل اول سرخها، داور  پر اشتباه چینی توپی را که در محوطه جریمه الریان به دست مدافع این تیم برخورد کرده بود پنالتی نگرفت و پرسپولیس که می توانست با این پنالتی از حریف با دو گل پیش افتاده و برای خودش حاشیه امنیت ایجاد کند 3 بار دروازه اش باز شده و بازی برده را به حریف واگذار کند.


پرسپولیس – الریان(برگشت)

در بازی برگشت دو تیم پرسپولیس و الریان که با تساوی بدون گل به پایان رسید داور یک خطای پنالتی به سود پرسپولیس را اعلام نکرد.  در نیمه دوم این مسابقه مدافع حریف به طرز آشکاری علی علیپور را با خطا متوقف کرد اما همچون بازی رفت داور اینبار هم پنالتی  پرسپولیس را نادیده گرفت.


الهلال – پرسپولیس(برگشت)

در بازی برگشت مقابل الهلال، مهند قاسم در دقیقه 8 خطای مدافع الهلال روی علیپور را که به گفته کارشناسان داوری پنالتی بود اعلام نکرد تا نماینده عربستان به لطف این یک امتیازی که از داور عراقی گرفت صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کند. البته این اولین مسابقه ای نبود که تیم الهلال از داوری سود برد و اشتباهات داوران نقش تاثیرگذاری تا رسیدن شاگردان دیاز به جمع 8 تیم برتر آسیا داشتند.

 نماینده های فوتبال عربستان علاوه بر اینکه در این دوره از مسابقات بسیار از داوری خصوصا مقابل پرسپولیس سود ببرند، با لابی و نفوذ بر AFC  توانستند حق میزبانی را از نمایندگان فوتبال ایران گرفته و تیم های ایرانی را مجبور به بازی در کشور ثالث کنند. متاسفانه نداشتن کرسی در فوتبال آسیا بیشتر از همه به تیم پرسپولیس ضربه زده است.گذشته از اینکه پرسپولیس از  امتیازات میزبانی در دو بازی مقابل نماینده های عربستان و همچنین استفاده از تماشاگرانش در بازی برابر لخویا محروم شد،داوری ها هم به طرز مشکوکی علیه این تیم بوده است. از دست رفتن 5 پنالتی در 4 بازی برای یک تیم در این دوره از مسابقات فاجعه بار است و اینکه هر بار به راحتی حق پرسپولیس توسط داوران آسیایی نادیده گرفته شده بدون اینکه فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس اعتراضی نسبت به آن داشته باشند باعث شده تا سوت های داوران بیشتر علیه پرسپولیس به جریان در بیاید و مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بدون هیچ ملاحضه ای ضعیف ترین داوران خود را را برای بازیهای پرسپولیس انتخاب کنند.

به راستی چگونه ممکن است داوری عرب برای قضاوت یک تیم عربی مقابل نماینده ای از ایران انتخاب شود؟ چرا به این انتخاب اعتراضی نشد تا فاجعه داوری بازی رفت دو تیم اتفاق نیفتد؟آش آنقدر شور بود که همه کارشناسان داوری متفق القول بر اشتباهات این داور صحه گذاشتند  و رضا غیاثی به انتقاد از کمیته داوران فوتبال آسیا پرداخت و گفت به عمرم در لیگ قهرمانان آسیا، داوری به این ضعیفی و مغرضی ندیده ام.وقتی مینویسم ومیگوئیم زیر بار قصاوت داوران عرب نرویم به همین خاطر است.

حال که همه کارشناسان داوری کشور به اشتباه و غرض ورزش این داور مهر تایید زده اند هواداران پرسپولیس منتظرند تا فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس به قضاوت داور اردنی اعتراض کرده و  اجازه نداده تا در بازی برگشت هم یک داور ضعیف با اشتباهات خود صعود تنها نماینده فوتبال کشورمان را به خطر بیندازد.

 

شیوا دورانگر

علی :
۲ شهریور ۹۶
اقای گوساله طاهری باید به ای اف سی نامه بزنه بگه داورعرب برای بازیهای مابلتیمهای عربی نزارید امروز فقط شکایت کردن ولی این نکته را که داورعربی نزاریدونگفتن بهشون شمابهشون بگیدکه اینکاروانجام بدن هرچی باشه شماباترکاشوندوطاهری خیلی درارتباطید 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی