پرسپولیس قربانی ناداوری ها در آسیا/3 پنالتی ودو اخراجی که نادیده گرفته شد

پرسپولیس قربانی ناداوری ها در آسیا/3 پنالتی ودو اخراجی که نادیده گرفته شد

3 پنالتی و دو اخراج که منجر به از دست رفتن حداقل 4 امتیاز برای سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا شده است.

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیز همانند لیگ از اشتباهات داوری بی نصیب نبوده است. در دو بازی گذشته داوران از گرفتن 2 پنالتی و اخراج بازیکنان حریفان پرسپولیس چشم پوشی کرده اند تا این تیم در دور برگشت 4 امتیاز حساس را از دست داده باشد. به گفته کارشناسان داوری در بازی مقابل الریان داور ژاپنی باید در دقیقه 60 خطای مدافع حریف به روی علیپور را پنالتی و بازیکن خاطی را اخراج می کرد. در دیدار مقابل الهلال هم کاپیتان این تیم در دقیقه 5 روی علیپور مرتکب خطا شد و داور عراقی از اعلام یک پنالتی محرز به سود پرسپولیس چشم پوشی کرد . به اعتقاد کارشناسان داوری مدافع الهلال باید در این صحنه از بازی اخراج می شد. تا بدین ترتیب پرسپولیس دو پنالتی و دو اخراج به داوران طلبکار باشد. البته ناگفته نماند که در دیدار رفت هم حریف عربستانی پرسپولیس باید 10 نفره می شد و داور از خطای غیرورزشی بازیکن این تیم که منجر به اسیب دیدگی سروش رفیعی شده بود گذشت.

در دیدار رفت مقابل الریان که با شکست 3 بر یک سرخها همراه بود در دقایق پایانی نیمه اول که بازی با تساوی یک- یک دو تیم در جریان بود ،داور با نادیده گرفتن خطای هند واضح مدافع الریان از اعلام یک پنالتی مسلم به سود پرسپولیس چشم پوشی کرد و در ادامه هم یک پنالتی مشکوک به ضرر سرخها گرفته شد. نتیجه این بازی تا حدود زیادی تحت تاثیر داور چینی قرار گرفت، تا حدی که پنالتی مشکوک نیمه دوم باعث تغییر نتیجه به سود تیم قطری شد  و در دقایق پایانی که پرسپولیس بی محابا در حال حمله بود گل سوم را دریافت کرده و بازی را که می توانست حداقل با نتیجه تساوی به پایان برساند به حریفش واگذار کند.

یدون شک این اشتباهات در توقف پرسپولیس مقابل نمایندگان فوتبال عربستان و قطر بی تاثیر نبوده است. خصوصا در بازی برگشت که پنالتی و اخراج زودهنگام به ضرر حریف می توانست سرنوشت دیداری را  که بسیار برای پرسپولیس تعیین کننده بود کاملا عوض کند. و پرسپولیس را که در این بازی احتیاج شدیدی به 3 امتیاز داشت و بازی بسیار خوبی مقابل الهلال به نمایش گذاشت و این تیم را در لاک دفاعی فرو برده بود حتی به یک پیروزی پرگل برساند.     

به لطف اشتباهات داوری الهلال 2 امتیاز از پرسپولیس گرفت و این تیم که در بازی مقابل الوحده و الریان هم از اشتباهات داوری بی نصیب نبود، در شرایطی که سایر تیم های گروه با رقابتی شدید در تلاش برای کسب صعود هستند و چشم به بازی آخر دارند، با 9 امتیاز از هم اکنون صعود خود را قطعی کرده است و حالا این نگرانی وجود دارد که آیا آنها با تمام توان در مقابل الریان ظاهر خواهند شد یا به صعود حریف قطری پرسپولیس کمک خواهند کرد؟

متاسفانه سرنوشت پرسپولیس حالا به بازی الهلال و الریان گره خورده است و باید افسوس فرصت ها و اشتباهاتی را خورد که در گذشته از دست دادیم. اولین اشتباه پرسپولیس جایی بود که این تیم کشور عمان را به عنوان میزبان دیدارش با الهلال انتخاب کرد تا شاهد خوش خدمتی عمانی ها به نماینده فوتبال عربستان باشد و عملا دو بازی میهمان الهلالی ها باشد.

دومین اشتباه بزرگ پرسپولیس هم این بود که بعد از قضاوت ضعیف داوری در بازی رفت مقابل الهلال و دیدار برگشت مقابل الریان عکس العملی به این اشتباهات نداشت تا شاهد قضاوتی ضعیفتر در بازی برگشت مقابل الهلالی ها باشیم. چه بسا اگر ب بدلیل اشتباهات داوری علیه پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض شده بود، برای این بازی حساس به جای انتخاب یک داور عرب که در حد قضاوت این بازی بزرگ نبود از داوران بزرگتری استفاده می شد.

در بازی رفت با وجود اینکه داوری به سود تیم الهلال بود شاهد فرافکنی و اعتراض شدید مدیران این باشگاه بودیم و به راستی اگر یکی از این اشتباهات به ضرر تیم الهلال اتفاق افتاده بود آیا مدیران این باشگاه ساکت می نشستند؟ قطعا آنها همانطور که توانستند با فشار به کنفدراسیون فوتبال آسیا حق میزبانی را از فوتبال ایران بگیرند، در انتخاب داور هم اعمال نفوذ کرده و اجازه نمی دادند ضرری متوجه آنها باشد.

 توقع می رود مدیران پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا در اینباره اعتراض کرده تا اینبار از اشتباهات احتمالی داور در بازی حساس مقابل الوحده پیشگیری کرده باشند. متاسفانه در بازیهای لیگ برتر امسال هم 11 پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد.8 پنالتی در دور رفت و 3 پنالتی در دور برگشت.چه بسا اگر پرسپولیس خود تلاش نمیکرد و مقابل حریفان پیروز نمی شد این پنالتی ها می توانست همچون فصل گذشته تاوانی به قیمت از دست رفتن جام برای شاگردان برانکو داشته باشد و متاسفانه در لیگ قهرمانان آسیا این شرایط در صعود تیم اثرگذار بوده و این نگرانی وجود دارد که داور در بازی سرنوشت ساز مقابل الوحده هم سد راه مردان برانکو شود.

 

 

شیوا دورانگر

اشتباهات داوری

لیگ قهرمانان

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی