پرسپولیس-لخویا به یاد گل تماشایی هادی گل/قطری ها با کمترین تغییرات مقابل پرسپولیس

پرسپولیس-لخویا به یاد گل تماشایی هادی گل/قطری ها با کمترین تغییرات مقابل پرسپولیس

تیم‌های پرسپولیس و لخویای قطر ساعت 19:30 سه‌‌شنبه آینده در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی در چارچوب دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رو در روی هم قرار می‌گیرند. این سومین مصاف دو تیم در تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.
 به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، پرسپولیس و لخویا برای اولین بار در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2015 مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با برتری 3 بر صفر نماینده فوتبال کشورمان همراه بود. 5 اسفند 93 بازی رفت دو تیم به میزبانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شد. سرخپوشان در حالی مقابل تیم متمول لخویای قطر قرار گرفتند که آن روزها درگیر حواشی زیادی بودند و در لیگ داخلی نتایج خوبی نمی گرفتند. پرسپولیس در آغاز نیم فصل دوم لیگ چهاردهم و پیش از این دیدار از 4 بازی 4 امتیاز کسب کرده و در رده  نهم جدول جای داشت و این در شرایطی بود که لخویا با هدایت میشل لادروپ دانمارکی وضعیت بسیار خوبی داشت و با کسب 42 امتیاز در رده دوم جدول لیگ قطر داشت. نکته قابل توجه اینکه آنها در مجموع بیست بازیکنی که با خود به ایران آورده‌اند، 12 یار غیر قطری همراه داشتند. تنها 3 میلیون پوند دستمزد سرمربی دانمارکی این تیم بود و این به غیر از هزینه ای بود که این تیم قطری برای بازیکنان چند ملیتی و ستاره های خارجی تیمش متحمل شده بود.  
تنها بازیکن سرشناس خارجی ترکیب پرسپولیس اما مایکل اومانیا، مدافع تیم ملی کاستاریکا بود که سابقه بازی در جام جهانی داشت و روی نیمکت پرسپولیس هم برخلاف حریف بازیکن سرشناسی دیده نمی شد. سوشا مکانی، محسن بنگر،بابک حاتمی، حمیدرضا علی‌عسگری، محمد نوری، احمد نوراللهی، مهدی طارمی، گابریل، امید عالیشاه و هادی نوروزی دیگر بازیکنان پرسپولیس در این بازی بودند.
در ترکیب تیم لخویا هم احمد یاسر، توزی مورنو، ترائوره، خالد مفتاح، لوئیز مارتین، نان تای هی، کریم زاعد، محمد عبدالله، سباستین سوریا، کلودیو امیر و ولادیمیر وایس حضور داشتند.
پرسپولیس که با کوله باری از مشکلات در این مسابقه حاضر شده بود با انجام یک بازی هجومی و یک نتیجه غیر منتظره همه را شگفت زده کرد و  تیم لخویای قطر را با ستاره های چند ده میلیاردی اش با 3 گل در هم کوبید.محسن بنگر، هادی نوروزی و محمد نوری برای پرسپولیس در این بازی گلزنی کردند.
 محسن بنگر مدافع پیش تاخته پرسپولیس در دقیقه 60 از روی یک ضربه ایستگاهی که توسط گابریل فرستاد شد با ضربه سری دیدنی گل اول بازی را به ثمر رساند. 6 دقیقه بعد هادی نوروزی با پاس پشت پای زیبای طارمی گل دوم را  زد و محمد نوری، کاپیتان پرسپولیس در واپسین دقایق بازی گل سوم پرسپولیس را از روی یک ضربه پنالتی که خودش گرفته بود وارد دروازه قطری ها کرد. در بازی برگشت اما نتیجه به سود تیم قطری بود و این تیم لخویا بود که توانست با 3 گل شکست بازی رفت را جبران کند. یوسف مساکنی ، نام تای هی و علی حسن حفیف برای لخویا در این بازی گلزنی کردند.
نکته قابل توجه اینکه از ترکیب پرسپولیس آن دوره تنها مهدی طارمی و علی علیپور که در هر دو بازی رفت و برگشت به عنوان یار تعویضی به میدان آمد در جمع سرخپوشان باقی مانده اند. رقیب قطری پرسپولیس تغییرات چندانی در تیمش نداشته است و حتی می توان گفت با جذب بازیکنان خارجی باکیفیت به نسبت گذشته تقویت بیشتری شده است. از آن تیمی که مقابل سرخپوشان قرار گرفت 8 بازیکن کماکان در تیم لخویا حضور دارند. ضمن اینکه محمد موسی، مدافعی که در بازی رفت به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود و با انجام خطای پنالتی به روی محمد نوری موجب گل سوم پرسپولیس شد، هنوز در ترکیب لخویا بازی می کند و در 6 بازی تیمش در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و یک گل نیز به ثمر رسانده است.
یوسف مساکنی، مهاجم تونسی تیم لخویا که در بازی برگشت زننده گل اول بود در این فصل لیگ قهرمانان 3 گل به ثمر رسانده است.او در لیگ قطر نیز 7 بار برای تیمش گلزنی کرده است.علی عفیف دیگر مهاجم لخویا که در جریان پیروزی 3 بر صفر این تیم در بازی برگشت به عنوان بازیکن تعویضی زننده گل سوم تیمش بود نیز در تیم لخویا بازی می کند و از جمله بازیکنان ثابت این تیم به شمار می رود.این مهاجم قطری 8 گل برای تیمش در لیگ ستارگان قطر و یک در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده است.     
تنها تغییر مهم تیم لخویا حضور جمال بلماضی، سرمربی سابق تیم ملی قطر به جای مایکل لادروپ روی نیمکت این تیم است. البته این مربی الجزایری برای دومین بار است که هدایت تیم فوتبال لخویای قطر را بر عهده دارد. او پیش از این  در سال های 2011 و 2012 موفق شده بود تیم لخویا را به عنوان قهرمانی در لیگ ستارگان قطر برساند و در مسابقات این فصل نیز به همراه لخویا به مقام قهرمانی رسید.

شیوا دورانگر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی