پرسپولیس هم بهانه است هم خار در چشم هم استخوان لای زخم

پرسپولیس هم بهانه است هم خار در چشم هم استخوان لای زخم

نفهمیدیم پرسپولیس نماد مبارزات انقلابی بوده یا نماد طاغوت! این هواداران مستاصل استقلال دیگر نمی دانند چه می گویند. آنقدر اوضاع و احوال تیمشان عجیب و غریب شده که نمی دانند یقه چه کسی را بگیرند و چه کسی را مقصر وضعیت تیمشان بدانند.

قدیمها پرسپولیس نماد انقلابی ها بود. وقتی شاهین منحل شد هواداران این تیم در مسیر ورزشگاه امجدیه کلی شعار علیه نظام وقت و دربار دادند و داستان از همانجا شروع شد! شاهینی ها گفتند باید کنار هم بمانند و همگی راهی تیم پرسپولیس شدند. مالکش به دربار نزدیک بود اما هدف شاهینی ها تجمع دوباره و شروع تازه بود. کاظم رحیمی می گوید در این مورد با فرزند امام هم مشورت کردند و انتخاب پرسپولیس کاملا با هدف بود. پرویز دهداری هم در این کوچ دسته جمعی نقش ویژه داشت.

اینها را هزاران بار در تاریخ فوتبال و پرسپولیس خوانده اید و شنیده اید. پرسپولیس از دل شاهین ظهور کرد و تبدیل شد به نماد مبارزه علیه تاج!

اینها داستانهای قدیمی است اما حالا نسل امروز هواداران استقلال که حتی انقلاب را به چشمشان ندیده اند می گویند پرسپولیس طاغوتی است!! خنده دار نیست؟! مدیر استقلال توان جمع کردن مشکلات تیمش را ندارد و هواداران این تیم به شدت شاکی و ناراحت هستند. نمی دانند این ناراحتی را سر چه کسی خالی کنند از نام پرسپولیس استفاده می کنند. به وزیر می گویند پرسپولیسی. به پیج رئیس جمهور هجوم می برند و او را پرسپولیسی خطاب می کنند. از یک طرف می گویند پرسپولیس طاغوتی است و از طرف دیگر می گویند پرسپولیس تیم حکومتی است.

آخر کجای دنیا دیده اید تیم حکومتی باشد اما نتواند ارز دولتی از حکومت بگیرد تا طلب خارجی های شاکی را بدهد و از شر کسر امتیاز رها شود؟! همین ها وقتی می شنوند بانک مرکزی به تیمشان 500 هزار یورو ارز دولتی داده نه موضوع را تکذیب می کنند و نه به روی خودشان می آورند تا فقط بگویند همه چیز در تیمشان به هم ریخته است و وزیر باید حتما خودش شخصا همه مشکلات را درست کند!

الان پرسپولیس که این افراد می گویند حکومتی است نمی تواند ارز دولتی بگیرد. چطور می شود دولتی و حکومتی بود و ارز به آن تعلق نگیرد؟! پرسپولیس در آستانه محرومیت است. آن کسی که باید الان صدای اعتراضش بلند باشد هواداران پرسپولیس است نه استقلال.

مدیر باشگاه پرسپولیس با مصیبت دارد بدهی را تسویه می کند ، مجبور شد با وجود محرومیت تیم در یارگیری با هر مصیبتی بود قرارداد بازیکنانش را تمدید کند و برای نیم فصل دوم از حالا یارگیری کند. 

این اتفاقات در حالی افتاد که استقلالی ها هیچ مشکلی برای یارگیری نداشتند. وقتی آنها نمی توانند بازیکنان دلخواه هوادارانشان را بگیرند و پرسپولیس می تواند هیچ ربطی به وزیر ندارد. هر چه هست به مدیریت دو باشگاه بر می گردد. اما هواداران استقلال یاد گرفته اند با فشار آوردن به وزیر مشکلات تیمشان را حل کنند. گاهی این کار آنقدر تکراری جلوه می کند که آدم به شک می افتد و فکر می کند این هم روشی است از سوی خود استقلالی ها که مجوز برخی کارها را از شخص وزیر بگیرند!

منصوریان در استقلال بود و هوادارانش به این خیال که او در نفت توانسته پرسپولیس را ببرد بهترین مربی است و اصلا ابراز ناراحتی نمی کردند و خوشحال هم بودند. اما تا دیدند استقلال با منصوریان نتیجه نمی گیرد وزیر را به پرسپولیسی بودن متهم کردند و گفتند وزارت برای پرسپولیس برانکو را آورده اما برای استقلال کاری نکرده است! اینطوری توانستند پای شفر را به تیمشان باز کنند. حالا در یارگیری می خواهند از وزارت چه امتیازی بگیرند فقط خدا می داند. آنهم در شرایطی که مدیران باشگاه استقلال هیچ منعی برای یارگیر نداشته اند!

خدایی چرا پرسپولیس اینقدر تبدیل به خار چشم و استخوان لای زخم استقلالی ها شده است؟! البته از نظر ما پرسپولیسی ها این مورد هیچ اشکالی ندارد. هوادارانی که ضعف های زیاد و مشهود مدیریت تیمشان را نمی بینند باید هم پرسپولیس را بهانه کنند تا به خواسته هایشان برسند. آنها سالهاست بغض بزرگ پرسپولیس را در گلو دارند و دارند از این بابت اذیت می شوند.

اما واضح می گوییم آنقدر که هوای استقلال را در این سالها داشته اند هوای پرسپولیس را نداشته اند. به راحتی استقلال توانست بازیکنان مد نظر پرسپولیس را بگیرد و کسی در وزارتخانه نبود که جلوی آنها را بگیرد تا مثلا پرسپولیس هم بتواند یارگیری داشته باشد. اتفاقی که فصل قبل افتاد و وزارتخانه بی سر و صدا به مدیران وقت پرسپولیس گفت دست نگه دارید تا استقلال هم بتواند بازیکن بگیرد!

امروز اگر کنعانی زادگان از هواداران پرسپولیس بابت حضورش در استقلال عذرخواهی می کند برای اینست که خودش می داند چطور راهی استقلال شد و در این راه چطور با قوانین عجیب سازمان لیگ او را استقلالی کرد و در شرایط مشابه مانع حضور شجاع خلیل زاده در پرسپولیس شد. همه این اتفاقات را ما به خاطر داریم. یادمان هست و به آمار می توانیم بگوییم چقدر از اشتباهات کشنده داوری به ضرر پرسپولیس و به نفع استقلال بوده است.

فراموش نکنید همین وزارتخانه پرسپولیس را تبدیل کرده بود به رفت و آمد مدیران مختلف و پشت سر هم مدیر عوض می کرد تا بالاخره علی اکبر طاهری این تیم را به ثبات و قهرمانی رساند و البته باز هم همین وزارتخانه مدیرش را عوض کرد و بی ثباتی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد. هواداران پرسپولیس شانس آوردند مدیر کنونی توانست زود خودش را در این تیم پیدا کند و به جنگ سخت مشکلات برود وگرنه خدا می داند حالا پرسپولیس چه حال و روزی داشت.

این هواداران شاکی فراموش نکنند زمانی دفتر کار مدیر باشگاهشان در وزارت ورزش و جوانان بود و همه جلسات آنجا برگزار می شد!

این ماجراها را هواداران پرسپولیس هیچوقت فراموش نمی کنند. شما هم خودتان را گول نزنید. مشکل تیمتان مدیریت است. بی خودی انگ پرسپولیسی بودن به وزیر و معاون و ... نزنید. این وسط پرسپولیس بیشترین آسیب را از مدیریت کلان ورزش دیده و اگر حمایت مردم و همراهی و همدلی آنها نبود این تیم هنوز که هنوزه دنبال رسیدن به جایگاهی در بالاهای جدول بود نه به دنبال قهرمانی!

پرسپولیس اگر برای شما بغضی در گلو هست برای ما عشقی بی پایان است. لطفا به جای اینکه دنبال دشمن فرضی باشید دنبال حل مشکلات بی پایان مدیریت تیم خودتان باشید.


خبرنگار: اردلان بزرگ نیا

استقلال

بازیکنان پرسپولیس

پرسپولیس

هاشم فرضی زاده :
۱۶ تیر ۹۷
ممنون اقای بزرگ نیا چند ساله منتظر بودم یکی این حرف ها را بزنه اخرش از دهان عاشقی مقل شما سنیدن مقل خوردن عسل هیت باز هم ممنون 
دکتر نصیر :
۱۶ تیر ۹۷
تعداد ملی پوشان استقلال در تیم امید به 7 نفر رسیده و پرسپولیس فقط 2 نفر استقلال مدتیه با تاکتیک بسیج هواداران و حمله به مسئولین کلیدی تقریبا تمامی استعدادهای آینده فوتبال ایران رو خریده مثل خرید جباروف و تیام در واقع این تیم در یک سال گذشته به مراتب بهتر از پرسپولیس یارگیری کرده و دارن با فرار به جلو با مظلوم نمایی خودشون رو پشت شخم زدن تیم ملی امید و نوجوانان پنهان می کنن
دکتر نصیر :
۱۶ تیر ۹۷
حدود 17 نماینده مجلس مدتهاست هر کاری که تونست برای استقلال کردن حتی روزی هم که بازیکنان مهم استقلال و پرسپولیس خط خوردن در روز اول در مجلس فقط برای خط زدن حسینی و غفوری اخطاریه به وزیر ورزش دادن بعد هم تلاش کردن موضوع رو قومیتی کنن و بگن چرا یک کرد باید خط بخوره!! و بعد در روزهای بعد برای ماست مالی اسم سید جلال رو هم اضافه کردن درباره حکومتی بودن استقلال هم که همه چیز مشخصه  هر دو قهرمانی  استقلال در چهارجانبه ها  بعد انقلاب بوده گرفتن سه میزبانی برای این تیم کاملا مشخصه کدوم تیم حکومتی هست.......جالبه در طول ده سال گذشته بیش از هفت سال در کورس قهرمانی بودن و پرسپولیس در میانه های جدول هیچ کس نمی گفت استقلال با کدوم رانت این همه ستاره و پول می گیره آنهم بدون اسپانسر!!..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی