پرسپولیس و نساجی از نگاه آمار؛از برتری مطلق سرخها تا حسرت مازندرانی ها در آزادی

پرسپولیس و نساجی از نگاه آمار؛از برتری مطلق سرخها تا حسرت مازندرانی ها در آزادی

دیدار رفت پرسپولیس و نساجی امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش پیروزی دیلی;از هفته ششم مسابقات لیگ برتر، تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان تیم فوتبال نساجی مازنداران است. این دیدار از ساعت 20:30 به قضاوت رضا کرمانشاهی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.تقابل تیم های پرسپولیس و نساجی به سالها پیش و به دهه 60 باز می گردد، اما با وجود اینکه تیم محبوب مازندرانی قدمت زیادی در فوتبال ایران دارد، به دلیل حضور نساجی در دسته های پایین تر در طول 29 سال گذشته کمتر شاهد جدال دو تیم بوده ایم. گفتنی است از آخرین تقابل رسمی دو تیم،چیزی حدود 24 سال می گذرد و تیم نساجی مازندران که طی این سال‌ها چندین بار تا آستانه صعود به لیگ برتر قرار داشت، پس از سالها انتظار با برتری 6 بر صفر برابر راه آهن در مسابقات فصل گذشته لیگ آزادگان به سطح اول فوتبال کشور راه یافته است.


برتری مطلق سرخها مقابل مازندرانی ها


 تیم های پرسپولیس و نساجی تاکنون 12 بار در مسابقات رسمی(لیگ قدس، لیگ آزادگان و جام حذفی) با یکدیگر مصاف داشته اند که حاصل آن 6 پیروزی برای پرسپولیس ، یک پیروزی برای  نساجی و 5 تساوی میان دو تیم بوده است. البته این دو تیم در سالهای اخیر دو بازی دوستانه هم با یکدیگر داشته اند که در سال 92 تیم نساجی موفق شد پرسپولیس را با یک گل شکست دهد و در بازی تدارکاتی دیگری که در 12 مرداد سال 94 برگزار شد، سرخپوشان با هدایت برانکو و دو گل عالیشاه و احمدزاده مقابل حریف به برتری دو بر یک رسیدند.


 عابدیان؛ نخستین گلزن


اولین دیدار رسمی پرسپولیس و نساجی از سری مسابقات لیگ قدس در روز یکم مرداد سال 68 در قائمشهر برگزار شد که سرخ ها با تک گل رضا عابدیان برابر حریف به برتری رسیدند. بازی برگشت دو تیم در آزادی با تساوی پر گل دو-دو به پایان رسیده بود. آخرین مصاف دو تیم نیز به لیگ چهارم آزادگان باز می گردد که پرسپولیس در 31 تیر 73 با گل های محمود کلهر، افشین پیروانی و فرشاد پیوس با نتیجه قاطع 3 بر صفر حریف را در هم کوبید.


 نساجی در حسرت برد در آزادی


به گزارش پیروزی دیلی، تیم نساجی تاکنون موفق به پیروزی مقابل پرسپولیس در خانه این تیم نشده است. در طی 6 مسابقه ای که دو تیم در آزادی برابر هم گرفته اند 4 بار پرسپولیس به برتری رسیده و دو بازی نیز با نتیجه تساوی همراه بوده است. از آخرین و در واقع تنها برد نساجی برابر پرسپولیس که در قائمشهر اتفاق افتاد 26 سال می گذرد که این تیم سال 71 در دور برگشت مسابقات اولین دوره لیگ آزادگان،پرسپولیس را با دو گل شکست داده بود.


پرگل ترین بازی


بهترین نتیجه تاریخ دو تیم به برد 5 بر یک پرسپولیس برابر نساجی در سال 71 باز می گردد که سرخپوشان در بازی برگشت مسابقات دومین دوره لیگ آزادگان در ورزشگاه آزادی با درخشش و هت تریک حمید روزبهانی و گلزنی شیرمحمدی و درخشان برابر نساجی به برتری رسیدند.البته پرسپولیس به غیر از این بازی،نتایج پرگل دیگری هم مقابل حریف داشته که از جمله آنها باید به برتری 4 بر صفر در جام حذفی و پیروزی 3 بر صفر در لیگ آزادگان اشاره کرد.


فرشاد اینجا هم آقای گل است


 فرشاد پیوس،گلزن افسانه ای فوتبال ایران و پرسپولیس با به ثمر رساندن 5 گل مقابل نساجی،برترین گلزن مصاف های دو تیم محسوب می شود.پیوس به همراه روزبهانی سابقه هت تریک مقابل این تیم مازندرانی را دارد. رضا عابدیان و حمید روزبهانی مردان 3 گله تاریخ دو تاریخ هستند.


بازیکنان مشترک


در تاریخ رقابت 29 ساله دو تیم، نفرات مشترک سرشناسی دیده می شوند که در گذشته سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را  داشته اند.از جمله آنها می توان به محسن بنگر، رحمان رضایی، شهاب گردان، ابراهیم تقی پور، میثم بائو، رضا نیک نظر و نیما قویدل اشاره کرد.در حال حاضر 2 بازیکن مشترک در دو تیم حاضر هستند؛علی علیپور در تیم پرسپولیس و محمد عباس زاده در تیم نساجی که سابقه بازی در تیم رقیب را دارند.


نتایج بازیهای دو تیم به شرح زیر است:


لیگ قدس:

1368- رفت- نساجی صفر- پرسپولیس1(عابدیان)


1368- برگشت- پرسپولیس2- نساجی2(مایلی کهن، عابدیان)


جام حذفی:

1369- رفت- پرسپولیس4- نساجی صفر(پیوس(3)،یوسفی)


1369- برگشت- نساجی صفر- پرسپولیس1(عابدیان)


لیگ آزادگان:

1370-رفت- پرسپولیس1 – نساجی صفر(شیرمحمدی)


1371- برگشت- نساجی2 – پرسپولیس صفر


1371- رفت- نساجی صفر- پرسپولیس صفر


1371- برگشت- پرسپولیس5 – نساجی1 (روزبهانی(3)،شیرمحمدی،درخشان)


1372- رفت- نساجی 2 – پرسپولیس2 (عبدی، تهرانی نژاد)


1372- پرسپولیس 1 – نساجی1(پیوس)


1373- نساجی 2 – پرسپولیس2(شاه محمدی2)


1373- پرسپولیس3 – نساجی صفر(کلهر، پیروانی، پیوس)


لیگ برتر:

۱۳۹۷- رفت - پرسپولیس؟ - نساجی ؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی