پرسپولیس –صنعت نفت از نگاه آمار؛ برزیل ایران در حسرت برد در آزادی

پرسپولیس –صنعت نفت از نگاه آمار؛ برزیل ایران در حسرت برد در آزادی

پرسپولیس و نفت تاکنون در طول 4 دهه اخیر 32 بار در مسابقات رسمی با یکدیگر دیدار داشته اند. 

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی،تیم پرسپولیس روز دوشنبه در دیداری معوقه از هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر در استادیوم میزبان تیم قدیمی و ریشه دار صنعت نفت آبادان است. تقابل پرسپولیس و نفت به سالها پیش باز می گردد و  در واقع دو تیم از اولین دوره لیگ سراسری کشور با هم رقابت داشته اند. با وجود اینکه نفت قدمت زیادی در فوتبال ایران دارد، اما به دلیل حضور این تیم در دسته های پایین تر در طول 44 سال گذشته کمتر با یکدیگر رو به رو شده اند.


برتری مطلق سرخها مقابل آبادانی ها

پرسپولیس و نفت آبادان  32 بار در مسابقات رسمی(لیگ تخت جمشید، لیگ آزادگان و لیگ برتر) با یکدیگر مصاف داشته اند که حاصل آن  20 پیروزی برای سرخپوشان،4 پیروزی برای طلایی پوشان صنعت نفت و 8 تساوی میان دو تیم بوده است.


حاج رحیمی؛ نخستین گلزن

اولین دیدار رسمی پرسپولیس و نفت آبادان 31 شهریور 52 در آبادان انجام شد. این بازی که در چارچوب هفته نهم اولین دوره لیگ تخت جمشید و با قضاوت منوچهر نظری برگزار شد با نتیجه تساوی یک- یک همراه بود. اسماعیل حاج رحیمی پور زننده اولین گل رسمی بازی دو تیم بود. البته دو تیم پیش از آغاز فصل در یک دیدار تدارکاتی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با 4 گل به سود سرخها همراه بود.ایرج سلیمانی دوبار، فریدون معینی و داود میرطوسی برای سرخپوشان در این بازی گلزنی کردند.


نفت و حسرت برد در آزادی

تیم نفت آبادان تاکنون موفق به پیروزی مقابل پرسپولیس در خانه این تیم نشده است.زرد پوشان آبادانی که ملقب به برزیل ایران هستند، هر 4 پیروزی خود را مقابل پرسپولیس در آبادان بدست آورده اند که آخرین آن در بازی برگشت فصل گذشته لیگ برتر بدست آمد. بدون شک خاطره انگیزترین پیروزی برای آبادانی ها مقابل سرخپوشان به لیگ نهم باز می گردد که آنها در روزهایی که برای بقا می جنگیدند توانستند با پیروزی 3 بر صفر مقابل قهرمان جام به برد ارزشمندی دست پیدا کنند. سرخپوشان که قهرمانی خود را قطعی می دیدند  در هفته بیست و چهارم بازیها بدون نفرات اصلی از جمله عابدزاده و پیروانی و سرمربی خود یعنی علی  پروین و با هدایت ناصر ابراهیمی  به آبادان سفر کرده و مقابل نفت قرار گرفته بودند. 


دو پرسپولیسی بهترین گلزن

دو پرسپولیسی از دو نسل مختلف برترین گلزنان تاریخ  بازی دو تیم هستند. صفر ایرانپاک، آقای گل تاریخ دربی ها و جواد کاظمیان، پانزدهمین گلزن تاریخ پرسپولیس با 4 گل زده مشترکا این عنوان را در اختیار دارند. ضمن اینکه جواد کاظمیان تنها بازیکنی است که در طول رقابت دو تیم موفق به هت تریک شده و به نوعی برترین گلزن در تاریخ لیگ برتر محسوب می شود.


پرگل ترین بازی

بهترین نتیجه دو تیم بردهای 4 گله ای است که مقابل یکدیگر کسب کرده اند و جالب که بدانید در فاصله های سالهای 75 تا 77 پرسپولیسی ها 3 بار زرد پوشان آبادانی را 4 تایی کردند. سرخپوشان ابتدا در بازی برگشت ششمین دوره لیگ آزادگان با نتیجه 4 بر صفر حریف را در آزادی شکست دادند و در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ هشتم نیز با مربیگری پروین موفق شدند نفت را با نتیجه مشابه 4 بر یک مغلوب کنند. آبادانی ها هم در سال 90موفق شدند یکی از این سه نتیجه را با پیروزی 4 بر 2 در آبادان جبران کنند.


جایگاه دو تیم

قهرمان نیم فصل نخست لیگ برتر با پیروزی مقابل سپیدرود در هفته پایانی 33 امتیازی شد و به دنبال آن است که با برتری در بازی عقب افتاده با نفت آبادان عنوان بهترین تیم تاریخ لیگ برتر تا پایان نیم فصل را از آن خود کند. تیم نفت آبادان نیز با پیروزی یک بر صفر مقابل فولاد در دربی خوزستان 21 امتیازی شد و به رتبه هفتم صعود کرد.  شاگردان کمالوند در 14 دیدار گذشته 6 برد و 5 باخت داشته اند و 16 گل به ثمر رسانده و 15 بار نیز دروازه خود را باز شده دیده اند.


زرد پوشان شکننده در خانه حریفان

زرد پوشان آبادانی در 6 بازی خارج از خانه این فصل خود تنها 2 برد داشته اند و 4 بار شکست خورده و یک بار نیز به تساوی دست پیدا کرده اند. هر دو پیروزی شاگردان کمالوند مقابل تیم های انتهای جدولی و بازی مقابل سیاه جامگان و استقلال خوزستان بوده و حالا این تیم باید مقابل میزبانی قرار بگیرد که تنها یکبار در خانه باخته است و این امارها نشان می دهد که پرسپولیس روی کاغذ از شانس بیشتری برای برد در این بازی برخوردار است. اما این به ان معنا نیست که سرخپوشان تیم نفت آبادان را دست کم بگیرند.


نتایج بازیهای دو تیم به شرح زیر است:

لیگ تخت جمشید

1352- رفت: نفت آبادان 1 –پرسپولیس1(حاج رحیمی)

1352-برگشت:پرسپولیس3 – نفت آبادان 0(ایرانپاک(2)، کلانی)

1353-رفت:نفت آبادان 0 – پرسپولیس2 (خوردبین، پروین)

1353-برگشت-پرسپولیس2 – نفت آبادان 0(وطنخواه، حاج رحیمی)

1354-رفت:پرسپولیس1 – نفت آبادان 0(ایرانپاک)

1354-برگشت: نفت آبادان 0 – پرسپولیس 0

1355-رفت:نفت آبادان 1- پرسپولیس1(فتاحی)

1355-برگشت:پرسپولیس1 – نفت آبادان 0(خلعتبری)

1356-رفت:نفت آبادان 2 –پرسپولیس1 (ایرانپاک)

1356-برگشت:پرسپولیس 3 –نفت آبادان 2(خوردبین، پروین، مایلی کهن)

 لیگ آزادگان

1372-رفت:پرسپولیس 1- نفت 1(محرمی)

1372-برگشت:نفت 1 –پرسپولیس 2(محرمی، شاه محمدی)

1375-رفت:نفت 1- پرسپولیس1(محرمی)

1375-برگشت-پرسپولیس4 –نفت 0(میناوند(2)، شاهرودی، بزیک)

1377-رفت:نفت 1-پرسپولیس4(محمدخانی، سراج، امامی فر، هادی مهدوی کیا)

1377-برگشت:پرسپولیس4 – نفت 1(پیروانی(2)، رهبری فر، امامی فر)

1378-رفت:پرسپولیس 2- نفت 0(سراج 2)

1378-برگشت:نفت 3 – پرسپولیس 0

لیگ برتر

1381-رفت:پرسپولیس 1- نفت آبادان  0

1381-برگشت-نفت آبادان 0 - پرسپولیس 0

1386-رفت: نفت آبادان 2 –پرسپولیس3(آشوبی، خلیلی، نیکبخت)

1386-برگشت:پرسپولیس1 – نفت آبادان 0(آقایی)

1389- رفت:نفت ابادان 0 – پرسپولیس 1(غلامرضا رضایی)

1389- برگشت: پرسپولیس 2- نفت آبادان 0(زارع،هادی نوروزی)

1390-رفت:پرسپولیس3 –نفت آبادان 1(کاظمیان 3)

1390-برگشت:نفت آبادان 4-پرسپولیس2(کریمی، نوری)

1391-رفت:نفت آبادان 0- پرسپولیس1(کاظمیان)

1391-برگشت:پرسپولیس 2-نفت آبادان2(کریمی، نوری)

1392-رفت:نفت آبادان 0-پرسپولیس 1(غلامرضا رضایی)

1392-برگشت:پرسپولیس2 –نفت آبادان 2(کریمی، نوری)

 1395-رفت:پرسپولیس1 – نفت آبادان 0(طارمی)

1396-برگشت- نفت آبادان1 – پرسپولیس0

1396-رفت- پرسپولیس؟نفت آبادان؟

 

شیوا دورانگر

 

 

پرسپولیس –صنعت نفت

دکتر نصیر :
۲۱ آذر ۹۶

این برنامه ۹۰ امروز عملا علیه پرسپولیس اعلام جنگ کرد! بعد از فراری دادن مردم از سامانه پیامکی حالا رفتن سراغ هدایتی که اون رو از پرسپولیس جدا کنن! جالبه استقلال تهران چند فرد مشابه هدایتی داره و امسال بیشترین ستاره لیگ رو خریدن و عملا گران ترین تیم لیگ شدن و اکثر تیم ها هواداران ثروتمندی دارن که به تیمهاشون کمک می کنن بعد جناب فردوسی پور با کمال وقاحت میگه هزینه شما در پرسپولیس بی مورد بود!! انگار نه انگار که با کمک ایشون پرسپولیس قهرمان لیگ شد ……به طرز ناشیانه ای می خوان با کاهش درآمدهای پرسپولیس و ضعیف کردن اون حالا که نمی تونن استقلال رو به سطح پرسپولیس برسونن این تیم رو ضعیف کنن…..


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی