پرسپولیس – طارمی؛ معامله ای دو سر برد یا دو سرباخت؟

پرسپولیس – طارمی؛ معامله ای دو سر برد یا دو سرباخت؟

انتقال مهدی طارمی به الغرافه قطر مهمترین نقل و انتقال زمستانی فوتبال ایران تا اینجای فصل است . انتقالی که هر دو طرف یعنی باشگاه و طارمی می توانند از آن هم سود ببرند و هم زیان .
پیروزی دیلی:

بررسی سودهای این انتقال:

 قرارداد طارمی در پایان فصل با پرسپولیس به پایان می رسد ، از آنجایی که طارمی در پایان فصل بازیکن آزاد می شد می توانست خیلی راحت و بدون پرداخت پولی به عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی که می خواست برود. طبق مصاحبه امروز افشین پیروانی ، باشگاه بارها به او پیشنهاد تمدید قرارداد داده که طارمی نپذیرفته است ، در این شرایط بهترین کار برای پرسپولیس برای بازیکنی که دلش با این تیم نیست فروش او به الغرافه بود که مشتری دست به نقدی هم بود. نکته دیگر این است که طارمی مدتهاست قصد بازی در خارج از کشور را دارد. 

بازی در لیگ ستارگان قطر می تواند شروع خوبی برای مهدی طارمی در سال جام جهانی باشد ، باتوجه به اتفاقات چندماهه اخیر و محرومیتی که نصیب پرسپولیس شد طارمی می خواهد از این فضا فاصله بگیرد و در پایان فصل با درخشش در جام جهانی به اروپا برود. فراموش نکنید دایی، نکونام و کریمی هم با درخشش در تیمهای عربی به اروپا رفتند. این نکته نباید فراموش شود که در این ماجرا مثالهای نقضی هم داریم. 

 بررسی ضررهای این انتقال:

 پرسپولیس فقط دو مهاجم تخصصی به نامهای منشا و علیپور دارد و از دو پنجره نقل و انتقالاتی هم محروم است. اگر یکی از آنها مصدوم یا محروم شود، با توجه به بازیهای فشرده پرسپولیس در لیگ و آسیا مطمئنا دست برانکو در پوست گردو می ماند. برخی معتقدند شاید معرفت حکم می کرد با توجه به محرومیت پرسپولیس که به واسطه مدیریت وقت باشگاه و خود طارمی به وجود آمد مهدی طارمی برای بدست آوردن دل هواداران هم شده در پرسپولیس می ماند و جبران مافات می کرد اما او چمدانها را بست و به قطر سفر کرد. حرکتی که خشم بخش قابل توجهی از هواداران پرسپولیس را برانگیخته است. انتقالی که اگر با عدم نتیجه گیری پرسپولیس در ادامه فصل همراه باشد هواداران هرگز او را نخواهند بخشید. هر چند با توجه به وضعیت لیگ، امکان قهرمان نشدن پرسپولیس در لیگ کم است اما به قول آن جمله معروف، در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست!

الغرافه

طارمی

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی