پرسپولیس 5 – استقلال صفر!/سرخ ها در ترکیب تیم ملی حماسه ساز شدند، آبی ها دوبار رکورد زدند

پرسپولیس 5 – استقلال صفر!/سرخ ها در ترکیب تیم ملی حماسه ساز شدند، آبی ها دوبار رکورد زدند

ااختصاصی پیروزی دیلی؛ز نکات جالب توجه بازی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان این بود که هیچ استقلالی نه در لیست و نه در ترکیب تیم ملی حضور نداشت.

در ادامه نگاهی داریم به عملکرد ملی پوشان دو تیم پرسپولیس و استقلال در مقدماتی جام جهانی:

بیرانوند و 84 درصد کلین شیت در تیم ملی

علیرضا بیرانوند در مجموع مرحله اول و دوم مقدماتی جام جهانی در 10 بازی (882 دقیقه) درون دروازه تیم ملی ایران قرار گرفته و در تمام این بازی ها موفق به کلین شده است. بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه ایران در 10 بازی مقدماتی جام جهانی، سهم زیادی در صعود زودهنگام تیم ملی به روسیه دارد.

بیرانوند 13 بازی ملی در کارنامه دارد و تنها در دو بازی مقابل مونته نگرو و مقدونیه دروازه اش باز شده و در کل دو گل دریافت کرده است. یعنی علیرضا بیرانوند در تیم ملی در بازی هایی که درون دروازه قرار گرفته موفق به ثبت 84 درصد کلین شیت شده است.

سید در یک قدمی مهدوی کیا

سیدجلال حسینی، مدافع مطمئن سرخپوشان و تیم ملی ایران در مرحله اول و دوم مقدماتی جام جهانی در 11 بازی (884 دقیقه) به میدان رفته و موفق به 2 بار گلزنی شد، یکبار مقابل ازبکستان (گل سه امتیازی) و یکبار مقابل عمان (یک امتیازی). در تمام بازی هایی که سید جلال در خط دفاع تیم ملی حضور یافته این تیم تنها یک گل دریافت کرده است.

سیدجلال حسینی با 109 بازی و 8 گل ملی در کارنامه در رده پنجم رکورد داران بازی ملی قرار دارد و با یک بازی دیگر به رکورد مهدوی کیا خواهد رسید، وی در بین بازیکنان حال حاضر تیم ملی بیشترین تعداد بازی ملی را انجام داده است.

امیری و موقیعتی که استحقاقش را دارد

وحید امیری بازیکن بی حاشیه جنگنده پرسپولیس و تیم ملی در مرحله اول و دوم مقمدماتی جام جهانی در 15 بازی (896 دقیقه) برای تیم ملی ایران به میدان رفته است. وحید امیری نه تنها مورد اعتماد کی روش بلکه مورد اعتماد برانکو نیز بوده و هست و در فصل گذشته در ترکیب سرخپوشان درخشش فوق العاده ای داشت. امیری در تیم ملی و پرسپولیس در جایگاهی قرار دارد که کاملا استحقاقش را دارد.

رضاییان همیشه مورد اعتماد کی روش

رضاییان گرچه در اواخر فصل از جمع سرخپوشان جدا شد اما هم در موفقیت های پرسپولیس سهم داشته و هم در تیم ملی. مدافع راست مورد علاقه کی روش در مجموع مرحله اول و دوم مقدماتی جام جهانی در 12 بازی (936 دقیقه) برای تیم ملی به میدان رفته و یکبار در برابر گوام موفق به گلزنی شد و در برابر کره جنوبی هم در بازی رفت و در خانه کره ای ها با پاس گلی زیبا باعث شد تا ملی پوشان کشورمان با سه امتیاز و دست پر از خانه حریف بازگردند.

آقای گل سرخپوشان در تیم ملی هم گلزنی می کند

مهدی طارمی، مهاجم تمام عیار تیم ملی و پرسپولیس این روزها در هر دو جبهه گلزنی می کند. طارمی در مرحله اول و دوم مقدماتی جام جهانی در 14 بازی (914 دقیقه) به میدان رفت و موفق شد 8 بار گلزنی کند. طارمی مقابل ازبکستان در بازی برگشت یک گل، مقابل هند یک گل، مقابل چین در بازی برگشت یک گل (سه امتیازی)، مقابل قطر در بازی برگشت یک گل (3 امتیازی) و مقابل گوام در مجموع دوبازی رفت و برگشت 4 گل به ثمر رسانده است.

طارمی 19 بازی و 10 گل ملی را در کارنامه دارد.

انصاری در انتطار فرصت

محمد انصاری در لیگ پانزدهم به پرسپولیس پیوست و در هفته بیست و سوم همان فصل به تیم ملی دعوت شد و از ان زمان تاکنون در تمام اردوها و بازی ها در جمع ملی پوشان حضور داشته اما با وجود بازیکنان با تجربه تر در تیم ملی هنوز در بازی های رسمی به محمد انصاری فرصت بازی نرسیده و وی منتظر فرصتی است تا خودی نشان دهد.

ماهینی و وقفه ای که برایش گران تمام شد

حسین ماهینی از همان سالهای ابتدای حضور کارلوس کی روش مورد اعتماد این سرمربی بود و به تیم ملی دعوت می شد. بعد از ماجرای کارت های جعلی سربازی و دور شدن بازیکنان سرباز و از جمله ماهینی از تیم ملی حالا این بازیکن با وجود اتمام سربازی و بازگشت به پرسپولیس، جسته و گریخته به تیم ملی دعوت می شود و سخت می تواند جایگاه از دست رفته خود در تیم ملی را باز پس بگیرد و برای این امر باید بیش از پیش تلاش کند هرچند که ماهینی در فصل گذشته در خط دفاع سرخپوشان عملکردی کم نقص داشت. ماهینی 22 بازی ملی را در کارنامه دارد.

کمال و کم لطفی های کی روش

کامیابی نیا با اینکه یکی از بهترین های لیگ برتر در پست خود محسوب می شود اما این بازیکن هم جسته و گریخته به تیم ملی دعوت می شود هرگز انطور که شایسته اوست مورد توجه کی روش قرار نگرفت. کامیابی نیا در مرحله اولیه مقدماتی جام جهانی در 2 بازی (99 دقیقه) برای تیم ملی ایران به میدان رفت و در همین مدت کوتاه موفق شد یکبار دروازه گوام را باز کند. هافبک دفاعی سرخپوشان بدون شک مستحق توجه بیشتر کی روش است این از عملکرد باشگاهی و ملی این بازیکن به خوبی مشخص است.

کنعانی و رویای به باد رفته در استقلال

محمدحسین کنعانی زادگان مورد توجه کی روش بود و به تیم ملی دعوت می شد تا اینکه استقلال را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد و بعد از به وجود آمدن مصدومیت و کنار گذاشته شدن از لیست این تیم از تیم ملی هم کنار گذاشته شد. هرچند که این بازیکن در آخرین اردو، پیش از بازی با ازبکستان به تیم ملی دعوت شد اما برای بازی از لیست خط خورد تا از روی سکوهای آزادی نظاره گر دیدار دو تیم ایران و ازبکستان باشد.

کنعانی زادگان یک بازی در مرحله اول مقدماتی جام جهانی انجام داده که مربوط می شود به پیش از پیوستن به استقلال!

غفوری و افت محسوس بعد از پیوستن به استقلال

ووریا غفوری در مجموع مرحله اول و دوم مقدماتی جام جهانی در 5 بازی (414 دقیقه) برای تیم ملی به میدان رفته است. از این 5 بازی، تنها دو بازی (مقابل چین و قطر) مربوط به بعد از پیوستن این بازیکن به استقلال است و مابقی مربوط به زمانی است که در سپاهان حضور داشته است.

خسرو حیدری و احتمال کم بازگشت به تیم ملی

خسرو حیدری در مرحله اول مقدماتی جام جهانی در 3 بازی (184 دقیقه) برای تیم ملی به میدان رفت. خسرو حیدری که این روزها جایگاه خود را در تیم ملی از دست داده برای جلب دوباره نظر سرمربی پرتغالی تیم ملی کاری دشوار پیش رو دارد.

کاوه رضایی بعد از پیوستن به استقلال حتی دعوت نشد!

رضای در مرحله اول مقدماتی جام جهانی در 3 بازی (94 دقیقه) برای تیم ملی به میدان رفت که مربوط به زمان حضور این بازیکن در ذوب آهن است. کاوه رضایی بعد از پیوستن به استقلال دیگر به تیم ملی دعوت هم نشد چه رسد که بازی کند!

ابراهیمی تنها کورسوی امید استقلالی ها

امید ابراهیمی در مرحله اول و دوم مقدماتی جام جهانی در 10 بازی (727 دقیقه) برای تیم ملی به میدان رفت.

سهم استقلالی ها از بازی مقابل ازبکستان: صفر

ایرانی ها با برد ازبکستان در مقدماتی جام جهانی، صعود خود به جام جهانی را مسجل کردند از نکات جالب این بازی این بود که نه تنها هیچ استقلالی در لیست تیم ملی حضور نداشت بلکه ترکیب ابتدای بازی هم متشکل از 1+3 (بیرانوند، حسینی، طارمی و رضاییان) پرسپولیسی بود و هفت بازیکن دیگر نیز از لژیونر ها بودند. در این بازی حتی پژمان منتظری هم از ری نیمکن نظاره گر این دیدار بود. در این بازی در اواسط بازی وحید امیری به جای علیرضا جهانبخش به میدان آمد تا تعداد پرسپولیسی های حاضر در میدان به عدد پنج برسد.


مرجان گلچین

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی