پیوس: نگران داوری بازی با الهلال هستم!

پیوس: نگران داوری بازی با الهلال هستم!

فرشاد پیوس نگران است. اشتباه نکنید! نگرانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تهران به خاطر موقعیت خراب کردن مهدی طارمی یا سایر بازیکنان این تیم نیست.
به گزارش پیروزی دیلی، آقای گل سابق پرسپولیس و فوتبال ایران نگران دیدار حساس مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیاست؛ مسابقه‌ای که قرار است سه‌شنبه بین الهلال عربستان و پرسپولیس در ابوظبی برگزار شود. با ما و فرشاد پیوس باشید تا انتهای یک مصاحبه خودمانی. 

* شنیدیم فرشاد پیوس به زودی تیم می‌گیرد؛ این خبر را تأیید می‌کنید؟

 (می‌خندد) فعلاً خبری نیست و مشغول مدرسه فوتبال خودم هستم. 

* مسابقات پرسپولیس را هم که مثل همیشه دنبال می‌کنید؟

 صددرصد. مگر می‌شود بازی‌های پرسپولیس را ندید؟ عمری همراه این تیم دویدیم، عرق ریختیم و برایش بازی کردیم. ده‌ها خاطره خوب و زیبا از پرسپولیس دارم و هیشه هم مسابقات تیم محبوبم را دنبال می‌کنم.

 * بازی پرسپولیس برابر سپاهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 

بازی در اصفهان راحت نیست. هر تیمی که برای مسابقه با سپاهان یا حتی ذوب‌آهن به اصفهان می‌رود به مشکل برمی‌خورد. پرسپولیس بازی را خیلی خوب شروع کرد و به گل اول هم رسید. به نظرم یک مقدار تمرکز بچه‌ها به هم خورده بود. 

* چطور؟ 

طبیعی است وقتی 5 روز دیگر بازی حساس‌تری پیش رو باشد بازیکنان به آن مسابقه فکر می‌کنند. فکر می‌کنم حواس اغلب بچه‌ها به بازی بزرگتر مقابل الهلال عربستان بود. 

* یعنی جلوی سپاهان انگیزه نداشتند؟ 

چرا، انگیزه که داشتند ولی خیلی به برد این مسابقه مطمئن بودند. کار را پس از زدن گل برتری ساده گرفتند و به الهلال فکر کردند البته گفتم که این مسئله در فوتبال ایران طبیعی است.

 * دو، سه موقعیت خوب گلزنی را هم مهدی طارمی خراب کرد.

 مهدی یک پنالتی گرفت که تبدیل به گل کرد. یک پاس رو به عقب را هم وحید امیری داد که در موقعیتی تقریباً تک به تک به دست دروازه‌بان حریف سپرد. طارمی باید از این موقعیت‌ها بهتر استفاده کند البته بازیکن کارساز و مؤثری است و نمی‌توان از اهمیت طارمی برای پرسپولیس گذشت.

 * ولی جلوی الهلال محروم است و حداقل ۴ ماه نمی‌تواند بازی کند!

 واقعاً ناراحت شدم، حیف شد. مهدی طارمی مهاجم اول پرسپولیس است و امیدوارم برانکو بتواند منشا و علی علیپور را از لحاظ روحی و روانی آماده کند.

 * به نظر می‌رسد علی علیپور هم اعتماد به نفس لازم را پیدا کرده باشد، این‌طور نیست؟ 

علی علیپور مهاجم جوان و مستعدی است. او خیلی خوب می‌دود، می‌جنگد و برای مهاجم بغل‌دستی‌اش موقعیت گل می‌سازد اما من هم تصور می‌کنم فوتبالش پیشرفت کرده باشد. همیشه به جوانان و شاگردان خودم می‌‌گویم یک مهاجم باید در محوطه جریمه حریف بدون معطلی ضربه نهایی را بزند. گلی که علیپور به سپاهان زد به خاطر رعایت همین نکته ظریف ولی مهم بود. اگر تعلل می‌کرد کار خراب می‌شد. او و گادوین منشا به همراه مهدی طارمی خط حمله پرسپولیس را بیمه کرده‌اند. 

* آیا مهاجمان پرسپولیس می‌توانند دروازه‌ الهلال را باز کنند؟

 این سه بازیکنی که اسم بردم می‌توانند دروازه هر حریفی را در آسیا باز کنند. من یکی که خیلی امیدوارم. 

* بازی با الهلال عربستان را چطور می‌بینید؟

 گفتم که خیلی امیدوارم ولی به همان اندازه نگران هم هستم. بازی مقابل حریفان عربی آن هم در یک کشور عربی آسان نیست. 

* منظور شما چیست؟ دقیق‌تر می‌گویید؟

 رک و روراست بگویم نگران داوری بازی با الهلال هستم. بازیکنان پرسپولیس باید مراقب شیطنت عربستانی‌ها باشند. یک لحظه غفلت و کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند مثل بازی با الاهلی عربستان، تیم ما را 10 نفره کند. البته از ته دل آرزو می‌کنم تیم محبوبم این مسابقه را با موفقیت پشت سر گذاشته و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.

فرشاد پیوس

پرسپولیس-الهلال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی