پروین:خدا کند معجزه بارسا در مسقط تکرار شود

پروین:خدا کند معجزه بارسا در مسقط تکرار شود

سه‌شنبه شب گذشته حمید درخشان،‌ کامیار زروانی و بهزاد محمدی کمدین تئاتر و سینما به منزل علی پروین در لواسان رفتند که بازی الهلال عربستان و پرسپولیس را از نزدیک تماشا کنند.
به گزارش پیروزی دیلی، دیداری که با شکست سنگین شاگردان برانکو همراه شد تا باعث ناراحتی شدید علی پروین، دوستان و خانواده‌اش شود. یک روز پس از این مسابقه با علی پروین صحبت کردیم که در زیر می‌خوانید.

 * عجب بازی تلخی شد. مسابقه الهلال و پرسپولیس را کجا دیدید؟

 از پای تلویزیون و خانه خودمان! تعدادی از رفقا مثل حمید درخشان، کامیار زروانی، بهزاد محمدی و... هم بودند که این بازی پرسپولیس اعصاب همه ما را خراب کرد.

 * باور می‌کردید پرسپولیس 4 گل از الهلال بخورد؟ 

نه خداوکیلی! اصلاً بازی خوبی نبود. همه بازیکنان توی زمین راه می‌رفتند.

 * یعنی چه؟

 یعنی اینکه بی‌خیال بودند. در این بازی‌های حساس دوندگی، جنگندگی و تعصب حرف اول و آخر را می‌زند. الهلال تیم خوبی است و در آن هم شکی نیست اما پرسپولیس نباید این‌طوری می‌باخت. 

* حریف 10 نفره هم شد ولی باز پرسپولیس نتوانست به الهلال گل بزند، چرا؟ 

خودم هم تعجب کردم. وقتی یک تیمی 10 نفره می‌شود باید تیم مقابل از آن استفاده کند. همه ما توی خانه مانده بودیم چرا پرسپولیس حمله نمی‌کند؟ الهلال 10 نفره شده بود و باید بچه‌ها استفاده می‌کردند ولی نکردند.

 * عجیب بود که تیم 10 نفره الهلال 2 گل دیگر هم به پرسپولیس زد! برای همه ما هم عجیب بود.

 پرسپولیس نصفه و نیمه حمله می‌کرد و الهلالی‌ها گل می‌زدند. از علیرضا بیرانوند هم توقع بیشتری داشتم.

 * چطور؟

 بیرانوند مدتی است که افت کرده و دلیلش را نمی‌دانم. یکی، دو توپ گرفت ولی هر چه دیگر زدند گل شد. این بچه گلر خوبی است،‌ خودم گفتم 10 سال دروازه پرسپولیس را بیمه می‌کند ولی باید حواسش شش‌دانگ جمع باشد. 

* ولی بیرانوند گلر اول تیم ملی است. بله، همین هم برای من عجیب است.

 یادم می‌آید عابدزاده گلر اول تیم ملی بود و دو برابر بقیه تمرین می‌کرد. علیرضا بیرانوند مثل پسر من است، خیلی هم دوسش دارم ولی باید بیشتر تمرین کند. باید تمام تمرکز خود را روی حفظ این جایگاه بگذارد. رسیدن به دروازه تیم ملی سخت است اما از آن سخت‌تر حفظ آن است. 

* همه می‌گویند پرسپولیس دیگر حذف شده و محال است به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند! 

کار که خیلی سخت شد ولی غیر ممکن نیست، یعنی توی فوتبال چیزی غیر ممکن نیست. 

* جبران 4 گل خورده مقابل الهلال آن هم در مسقط شبیه معجزه است، نیست؟

 معجزه در فوتبال اتفاق می‌افتد. مگر بارسا جلوی تیم فرانسوی (پاری ‌سن‌ژرمن) 6 گل نزد و برنگشت؟ 

* پرسپولیس که بارسلونا نیست! 

من نگفتم پرسپولیس بارسلوناست. حرف من این است که خدا کند معجزه بارسا در مسقط تکرار شود. 

* ولی خیلی سخت و دشوار است.

 بله، من هم گفتم دشوار است ولی غیر ممکن نیست. 

* غیبت مهدی طارمی چقدر تأثیرگذار بود؟

 خلاصه‌اش کنم کمر پرسپولیس شکست!

 * ولی برخی‌ها معتقدند نباید تیم بزرگ پرسپولیس به یک بازیکن تا این اندازه وابسته باشد! 

من این حرف‌ها را قبول ندارم. مهدی طارمی 90 درصد پرسپولیس است. همیشه هم گفتم و باز هم این حرف را می‌زنم. به همین خاطر محرومیت و غیبت او کمر پرسپولیس را شکست. امیدوارم این غیبت توی لیگ برتر کار پرسپولیس را سخت‌تر نکند. 

* پرسپولیس گادوین منشا و علی علیپور را هم دارد که می‌توانند جای خالی طارمی را پر کنند.

 این دو، مهاجمان خوبی هستند ولی طارمی چیز دیگری است.

 * البته پرسپولیس سیدجلال حسینی، محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا را هم نداشت. غیبت این سه بازیکن هم تأثیرگذار بود، این‌طور نیست؟

 حرف شما درست است. سیدجلال، کمال و انصاری بازیکنان فیکس تیم هستند ولی من خودم فکر می‌کنم غیبت طارمی بیشترین لطمه را به پرسپولیس زد. 

* حالا چه توصیه‌ای به برانکو دارید؟ وا... چه بگویم؟

 باید این بچه‌ها را جمع و جور کرد. نباید پرسپولیس بعد از این باخت از هم بپاشد. ما هنوز لیگ برتر، جام حذفی و حتی همین آسیا را داریم. این بچه‌ها باید باخت به الهلال را فراموش کنند.

 * اما خوب می‌دانید بازیکنان ایرانی به راحتی این قبیل شکست‌ها را فراموش نمی‌کنند.

 خود ما هم همین‌طور هستیم چه رسد به بازکنان! به خدا هنوز هم توی شوک هستم. شکست تلخی بود. کاشکی حداقل 2 بر یک یا یک بر صفر می‌باختیم. خوردن 4 گل... نمی‌دانم چه بگویم!

علی پروین

پرسپولیس-الهلال

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی