پسران آریایی در اندیشه فتح اندلس/بهترین سوغات از سرزمین عجایب

پسران آریایی در اندیشه فتح اندلس/بهترین سوغات از سرزمین عجایب

تیم ملی نوجوانان ایران از دقایقی دیگر به مصاف تیم ملی نوجوانان اسپانیا خواهد رفت.

به گزارش پیروزی‌دیلی، شاگردان عباس چمنیان در ادامه روزهای خوبِ خود در هند، حالا تیم ملی اسپانیا را پیش روی خود می‌بینند. 2 تیم ایران و اسپانیا از ساعت 15 امروز (یکشنبه) در ورزشگاه جواهر لعل نهرو در شهر کوچی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال به مصاف هم خواهند رفت.

برنده این مسابقه در دوره بعدی با برنده مسابقه مالی و غنا جدال خواهد کرد.


تیم ایران؛ تاریخ‌سازی بی‌ادعا

تیم ملی ایران پیش از رسیدن به یک‌چهارم نهایی، ابتدا با ارایه یک بازی خوب و کم‌نقص از سد تیم گینه گذشت و درحالی که همه فکر می کردند این تیم در دومین مسابقه برابر آلمان‌ها تن به شکست خواهد داد، با نتیجه دور از ذهن 4 بر صفر بر این حریف نامدار غلبه کرد تا رسانه‌های خارجی و به ویژه ژرمن،‌ این برد بزرگ را به شکلی وسیع بازتاب دهند.

در ادامه پسران ایرانی کاستاریکا را شکست دادند تا با 9 امتیاز از گروه خود صعود کرده و به مرحله حذفی برسند. تا همین جای کار هم شاگردان چمنیان بسیار خوب ظاهر شده بودند اما مکزیک هم نتوانست ترمز تیم را بکشد و نوجوانان ایران در دوره یک هشتم نهایی 2 بر یک به برتری رسیدند تا با رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی تاریخ‌ساز شوند.

نوجوانان ایران با صعود به این مرحله، نخستین تیم تاریخ فوتبال ایران بودند که توانستند به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه پیدا کنند. این تیم ستاره‌های زیادی دارد،‌ ستاره‌هایی که می‌خواهند به واسطه درخشش در جام‌جهانی، جایگاه خود را در تیم‌های ملی و باشگاهی ایران تثبیت کنند.

در تیم ملی ایران، ا...‌یار صیادمنش با 3گل بهترین گلزن است و بعد از او دلفی، نامداری و شریفی 2گله هستند.


اسپانیا بازنده برزیل، برنده نبرد با فرانسه

اسپانیایی‌ها گرچه استارت خود در جام‌جهانی را با قبول شکست 2 بر یک برابر برزیل زدند، اما در ادامه شکست را به تیم‌های نیجر و کره شمالی تحمیل کردند تا به دور بعدی صعود کنند. این تیم در دور یک هشتم نهایی موفق شد فرانسه را ۲ بر یک شکست دهد و با صعود به یک‌چهارم نهایی، حریف ایران شود.


تیم بدون شکست و شگفتی‌ساز

گرچه از نظر سطح فوتبالی و به اسم، اسپانیا شرایط بهتری در این مسابقه دارد، اما شاگردان عباس چمنیان که خیلی بی‌ادعا و بی‌حاشیه برای شگفتی‌سازی در جام‌جهانی تمرین کرده‌اند، بدون شکست در دور مقدماتی و با حداکثر امتیاز و گل‌های فراوان به یک چهارم نهایی رسیده‌اند، جایی که با کسب یک پیروزی دیگر، روند رو به رشد و فوق العاده خود را تکمیل خواهند کرد.

وقتی این تیم می‌تواند 4 گل به آلمان بزند، حتما می‌تواند اسپانیا را هم از پیش رو بردارد، مهم همان «فعل خواستن» هست که تا به اینجای کار به خوبی از سوی شاگردان چمنیان صرف شده است.

البته اسپانیا که شکستی نزدیک برابر برزیل داشته و فرانسه را از دور مسابقات حذف کرده، تیمی نیست که به راحتی برابر ایران تن به شکست بدهد. باید هوشیار بود که با تمرکز بالا و انرژی مضاعف در زمین حاضر شد تا سوغاتی جام‌جهانی زیر 17 ساله‌ها از سرزمین عجایب، عجیب‌ترین‌ و تاریخی‌ترین نتایج و اتفاقات باشد.


مرضیه دارابی-خبرنگار پیروزی

تیم ملی نوجوانان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی