پنجعلی: پرسپولیس لیاقت فینالیست شدن را دارد

پنجعلی: پرسپولیس لیاقت فینالیست شدن را دارد

پیشکسوت پرسپولیس گفت: این تیم لیاقت این را دارد که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.
به گزارش پیروزی دیلی، محمد پنجعلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: امیدواریم فردا پرسپولیس نتیجه خوبی بگیرد. معتقد هستم این بازی را می‌بریم، اما تفاضل مان اگر بالا باشد، خیلی خوب می‌شود. این تیم لیاقت این را داشت که به فینال راه پیدا کند. البته این تیم درگیر یکسری حاشیه‌هایی شد که باعث آن نتیجه ضعیف در بازی رفت مقابل الهلال شد. ولی خدا را شکر که این حاشیه‌ها فراموش شده است. فردا اگر تا 15 دقیقه اول بازی بچه‌ها گل بزنند، شرایط خیلی خوب می‌شود و این باعث می‌شود که به تیم حریف استرس وارد شود و می‌شود از این استرس و به هم ریختگی حریف بچه‌ها می‌توانند استفاده کنند و گل‌های بعدی را به ثمر برسانند. 

 وی در ادامه افزود: الهلال تیم خیلی حرفه‌ای و خوبی است، بچه‌های ما باید فعل خواستن را صرف کنند و آرامش خود را حفظ کنند. فوتبال 90 دقیقه است و مطمئنا می‌شود، بچه‌ها این کار سخت را انجام دهند. در فوتبال از این اتفاقات بسیار رخ داه و تیم‌های بزرگی هم در این شرایط گیر کرده‌اند، ولی توانسته‌‌اند به مرحله بعد صعود کنند. برخلاف فوتبال ایران تیم الهلال تیم حرفه‌ای است. من معتقدم برانکو باید آرامش را به بچه‌ها انتقال دهد و بچه‌ها نباید از باختن ترس داشته باشند. آنها باید ریسک کنند، چون نه تساوی به درد بچه‌ها می‌خورد نه پیروزی با یک یا دو گل. بچه‌ها اگر با طمانینه بازی کنند و زمان را تلف کنند، به ضرر تیم ما است و ما باید حداکثر استفاده را از زمان بازی ببریم و بچه ها نباید از شکست بترسند و راحت بازی کنند. 

 پیشکسوت پرسپولیس درخصوص بازیکنان غایب تیم پرسپولیس اظهار داشت: متاسفانه من شب گذشته متوجه شدم که احمدزاده هم نمی‌تواند به این بازی برسد. طارمی و ماهینی هم که محروم هستند. ولی خوشبختانه نیمکت پرسپولیس امسال نیمکت خوبی است. یعنی بچه‌هایی که از روی نیمکت به داخل زمین رفتند، نشان دادند که تفاوت چندانی با بازیکنان اصلی ندارند و این یکی از دلایل موفقیت تیم پرسپولیس است. دست برانکو باز است.

 وی خاطرنشان کرد: این بهترین فرصت است، چون هیچ وقت شرایط پرسپولیس به این صورت نبوده است. آنها اگر از این مرحله عبور کنند، قطعا قهرمان آسیا خواهند شد، چون این توانایی و پتانسیل در این تیم وجود دارد. بچه‌ها در تمام نقاط زمین تسلط دارند و فوتبال خوبی بازی می‌کنند و این پرسپولیس در ایران واقعا حریف ندارد و همه کارشناسان هم این را می‌گویند که پرسپولیس بهترین فوتبال را در ایران بازی می‌کند. 

 پنجعلی درخصوص حواشی اخیر چند بازیکن پرسپولیس که به شب‌نشینی رفته بودند، تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم که این اتفاق افتاده باشد. صحبت‌ها زیاد است ولی من باور نمی‌کنم. چون بچه‌ها احساس مسئولیت می‌کنند و آنها اهل قلیان کشیدن نیستند. آنها می‌دانند که میلیون‌ها طرفدار پرشور به نام ایران چشم‌انتظار آنها هستند و مطمئنا خودشان خیلی حرفه‌ای تر از این حرف‌ها فکر می‌کنند. اما مشکلات اخیری که برای باشگاه پرسپولیس و طارمی افتاده بود، باید بگویم ما قوانین بین‌المللی را شوخی می‌گیریم. بعضا به صحبت‌هایی که می‌شود و محرومیت‌هایی که امکان دارد رخ دهد، می‌خندیم و خیلی راحت از کنارشان می‌گذریم که این اتفاقات رخ می‌دهد. بیشتر مواقع هم ما در این مسایل موجبات محرومیت‌ها را پدید آوردیم و در اکثر دادگاه‌ها محکوم شده‌ایم پس باید کمی حرفه‌ای تر فکر کنیم. درست است که حرفه‌ای نیستیم. اما حداقل باید ساز و کار حرفه‌ای بودن را یاد بگیریم و حقوق حرفه‌ای گری را در فوتبال بدانیم. حقوق و حقوق‌دانانمان باید خبره این کار باشند. چون این دعوی‌ها، دعوی‌های طبیعی و عادی نیست و وکیل‌های ما باید کاملا با امر ورزش و قوانین بین‌المللی حاکم بر ورزش آشنایی کامل داشته باشند. آنها باید تمام قوانین فیفا را بدانند تا باعث محرومیت‌ها نشویم. 

 پیشکسوت پرسپولیس درخصوص غیبت طارمی در تمرینات اخیر پرسپولیس اذعان داشت: این مشکلات نشات گرفته از تفکرات آماتور ما است چون فوتبال ما آماتور است. ما متکی به بازیکن هستیم و پس بنابراین این مسائل هم رخ می‌دهد. بعضا جاهایی حتی ناز بازیکنان کشیده می‌شود، چون مدیریت نیاز به پیروزی دارد. چون عکس‌العمل‌هایی بیرون از باشگاه بوجود می‌آید که آنها مجبور هستند حتی ناز برخی از بازیکنان را هم بکشند. پول در فوتبال ما حرفه‌ای است اما تفکراتمان حرفه‌ای نیست. می‌شود با جریمه با این رفتارها برخورد کرد تا افرادی که قوانین و مقررات را زیر پا می‌گذارند دیگر این اتفاقات رخ ندهند و به نظر من بهترین راه جریمه است.

پرسپولیس-الهلال

پنجعلی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی