پیشنهاد یک متخصص: طارمی جهت تمرکز نیازمند استفاده از دستگاه" نورو فیدبک "است

پیشنهاد یک متخصص: طارمی جهت تمرکز نیازمند استفاده از دستگاه" نورو فیدبک "است


همه شما دیدین مهاجمهای مختلفی را که در موقعیت سازی بسیار خوب عمل میکنند (نشانگر هوش و نبوغ بالا) اما متاسفانه درصد کمی از این موقعیت ها را تبدیل به گل میکنند. اولین حرفی که مربی در مورد این نوع از بازیکنان بر زبان جاری میسازد عدم تمرکز است.


در اینجا مثال ما مهدی طارمی است که در دوفصل اخیر آقای گل مسابقات لیگ برتر بوده اما اکثر گزارشگران در طی گزارش به موقعیت های زیادی که این مهاجم هوشمند برای خود محیا میکند اشاره میکنند. یکی از دلایل گل نکردن موقعیت های زیاد و مختلف به گفته مربیان ترمرکز در زدن ضربات نهایی است. مربیان برای افزایش این تمرکز تمرینهای مختلفی طراحی میکنند اما چرا مشکل حل نمیشود؟ علت مشخص است.پدیده تمرکز با تمرین تنها حل نخواهد شد و ما احتیاج داریم سلولهای مغزی را که مسئول تمرکز هستند تقویت کنیم.شما بازیکنی را در نظر بگیرید که مشکل آسیب دیدگی زانو دارئ و با انجام چند جلسه فیزیوتراپی و تقویت عضلات مختلف زانوی خود را آماده بازی میکند. حال در مورد سلولهای مغزی که بسیار پیچیده هستند و کم یا زیاد کار کردن هربخش از آنها مشکلات زیادی را به وجد می آورد.علاوه بر تمرینهای ذهنی زیادی که برای تقویت این سلولهای مغزی وجود دارد منحصرا در مورد مثلا آقای مهدی طارمی پیشنهاد من به عنوان کسی که سالهاست در این حوزه مطالعه و پژوهش میکنم استفاده از دستگاهی مثل نوروفیدبک  میباشد.
نوروفیدبک جیست؟
نوروفیدبک یکی از جدیدترین شیوه های افزایش قدرت تمرکز و ذهن است که به همین دلیل به آن دوپینگ مجاز نیز می گویند،که در حال حاضر در بیش از یکهزار مرکز در آمریکا جهت افزایش توانایی های ذهنی و تقویت تمرکز و حافظه استفاده می شود. نوروفیدبک جهت افزایش تمرکز و حافظه در آمریکا و کشورهای پیشرفته قدمتی حدود 20 ساله دارد ودر حال حاضر تقریبا تمامی مراکز مهم و موثر دنیا مانند سازمان ناسا،بازیکنان تیم های فوتبال لیگ های اروپا و مدیران شرکت های بزرگ و بسیاری از موسسات آموزشی و کادر پزشکی و... از این روش جهت بهبود کارایی استفاده می کنند.از حدود 2 سال پیش نیز در ایران نوروفیدبک و بیوفیدبک جهت بسیاری از بازیکنان تیم های شطرنج و تیر اندازی و توسط بسیاری از پزشکان و متخصصین و دانشجویان و محصلین در حال استفاده روز افزون می باشد.تا به حال حدود 110 مقاله  معتبر و قابل استناد بین سالهای 85 تا 2010 میلادی در مورد نوروفیدبک در افزایش تمرکز در دنیا چاپ شده است که در حدود 80 درصد این مقالات روش نوروفیدبک در افزایش تواناییهای ذهنی،افزایش تمرکز،بهبود یادگیری و عملکرد تحصیلی،ارتقا عملکرد ورزشی و افزایش توانایی در موسیقی و افزایش خلاقیت و در نهایت افزایش میزان بهره هوشی موثر نشان داده شده است.
توصیه من به آقای مهدی طارمی به عنوان بازیکنی بسیار باهوش و خلاق این است که با یک بار امتحان کردن این روشهای جدید که اولین بار ناسا جهت افزایش تمرکز فضانوردان از آن استفاده کرد تغییرات شگرف را در آمار تبدیل به گل موقعیت های خود به وضوح مشاهده کند و خود را تبدیل به بازیکنی در کلاس جهانی نماید. علاوه بر نورو فیدبک روش یا دستگاه تی ام اس نیز وجود دارد که در مقاله بعد به آن میپردازم.

دکتر مهدی خلج
دکترای تخصصی شیمی

تمرکز

مهدی طارمی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی