پیش‌بازی‌های هفته نهم لیگ برتر - بخش دوم

پیش‌بازی‌های هفته نهم لیگ برتر - بخش دوم

هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با 9 بازی به پایان می‌رسد.

سایپا-سپیدرود

دایی و شاگردان در اندیشه بازگشت به جمع مدعیان


اطلاعات بازی

جمعه - 21 مهر/ساعت 16:00/ورزشگاه شهید دستجردی تهران

غایبین بازی

دو تیم برای این بازی محروم و مصدومی ندارند اما محمد شریفی و طاها شریعتی دو بازیکن سایپا به واسطه حضور در جام جهانی زیر 17 سال این بازی را از دست خواهند داد.

دوئل‌های جذاب

هادی موسوی مدافع سپیدرود روز سختی را برای محمد عباس‌زاده از سایپا رقم خواهد زد. همچنین حسین ابراهیمی از سپیدرود و روزبه شاه‌علی‌دوست از سایپا در میانه میدان دوئل جالبی خواهند داشت.

نمای بازی

سایپا با علی دایی پس از یک شروع خوب دو بازی متوالی را شکست خورد سپس دو بار متوقف شد تا از جمع بالانشینان جدا شود. با این حال شاگردان جوان دایی امیدوارند تا در ادامه باز هم به جمع تیم‌های بالای جدول بازگردند. ضعف مفرط سایپا در خط دفاعی با ترکیب‌های مختلف هم برطرف نشد و باید دید علی دایی برای بهبود شرایط دفاعی خود چه برنامه‌ای دارد. در سوی دیگر میدان سپیدرود شرایطی کاملا متفاوت با سایپا دارد. شاگردان نظرمحمدی پس از یک شروع ناامیدکننده در لیگ برتر، دو برد و دو تساوی کسب کردند هرچند شکست مقابل استقلال روند نتایج خوب و گل نخوردن‌های این تیم محبوب گیلانی را شکست. سپیدرود با تمرکز بر روی بازیکنان فاز دفاعی خود در زمین بازی حاضر می‌شود و در خط حمله دل به خلاقیت فردی ابراهیمی و نزهتی بسته است. حسینی دروازه‌بان این تیم و موسوی در خط دفاعی از عوامل اصلی موفقیت خط دفاعی سپیدرود در بازی‌های پیشین بوده‌اند و مقابل خط حمله قدرتمند و تند وتیز سایپا کار سختی در پیش خواهند داشت.

سوابق بازی

با توجه به نخستین حضور سپیدرود در لیگ برتر، این نخستین تقابل لیگ برتری دو تیم است.


سپاهان-سیاه‌جامگان

مشکی و طلایی به دنبال اعاده حیثیت در نقش جهان


اطلاعات بازی

جمعه - 21 مهر/ساعت 16:00/ورزشگاه نقش جهان اصفهان

غایبین بازی

سپاهان ابوالحسن جعفری را به علت محرومیت در اختیار ندارد و پورقاز و کریمی دو بازیکن مصدوم این تیم نیز وضعیت مشخصی برای این بازی ندارند. همچنین حسین بادامکی و روح‌الله سیف‌اللهی دو بازیکن سیاه‌جامگان این بازی را به علت محرومیت از دست داده‌اند.

دوئل‌های جذاب

محمد ناصری دروازه‌بان سیاه‌جامگان سابقه حضور در سپاهان را داشته و با انگیزه ویژ‌ه‌ای مقابل ساسان انصاری قرار خواهد گرفت. همچنین کیوان امرایی از سیاه‌جامگان و میلاد سرلک از سپاهان درگیری جالبی در میانه میدان خواهند داشت.

نمای بازی

دو تیم سیزدهم و چهاردهم جدول لیگ برتر در حالی به مصاف هم خواهند رفت که تا بدینجا عملکردی کاملا مشابه در لیگ برتر داشته‌اند و تنها تفاوت در دو گل زده کمتر سپاهان است. هر دو تیم از 4 بازی اخیر خود دو تساوی به دست آورده‌اند و وضعیت به شدت برای هر دو تیم بحرانی است. سپاهان در خط حمله بسیار ضعیف عمل کرده و حتی جذب مروان حسین و ساسان انصاری نیز شرایط را برای این تیم در خط حمله بهتر نکرده است. سیاه‌جامگان نیز پس از چند هفته حضور در میانه میدان با دو شکست پیاپی وارد بحران شده و حتی جریمه 10 درصدی نیز تاثیری بر عملکرد شاگردان میثاقیان نگذاشت. دو تیم برای فرار از بحران نیاز به پیروزی در این دیدار دارند و عدم نتیجه‌گیری در این بازی حتی می‌تواند منجر به تغییرات در کادر فنی دو تیم شود.

سوابق بازی

دو تیم پیش از این چهار بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که دو بار سپاهان پیروز میدان بوده و دو بازی دیگر نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.


صنعت نفت- نفت تهران
تلاش طلایی‌های برای فرار از بحران

اطلاعات بازی
جمعه - 21 مهر/ساعت 17:15/ورزشگاه تختی آبادان
غایبین بازی
دو تیم غایب سرشناسی برای این دیدار نخواهند داشت و با تمام نفرات مقابل هم قرار خواهند گرفت.
دوئل‌های جذاب
عیسی آل‌کثیر مهاحم آماده و خوزستانی نفت تهران روز سختی را برای حسین بغلانی مدافع میانی سنعت نفت رقم خواهد زد. همچنین احمد کامدار از نفت تهران برای خارج کردن آگوستو سزار از جریان بازی کار بسیار سختی در پیش خواهد داشت.
نمای بازی
از نفت پرحاشیه تهران با سرمربی‌گری حمید درخشان مقابل هم‌نام آبادانی این تیم رونمایی خواهد شد. نفت تهران با کریمی یک برد پرارزش مقابل سپاهان کسب کرد تا وضعیت این تیم در جدول اندکی بهبود یابد اما پس از حواشی بسیار، کریمی برکنار شد تا درخشان روی نیمکت این تیم قرار بگیرد. درخشان بازیکنان کنار گذاشته شده این تیم را بازگرداند تا احتمالا شاهد تغییرات اساسی در ترکیب نفت تهران باشیم. در سوی دیگر نفت آبادان که فصل را خوب آغاز کرده بود در ادامه دچار بحران شد تا جایی که از 4 بازی اخیر خود تنها یک امتیاز کسب کرده تا شایعاتی حول تغییرات در نیمکت مربی‌گری این تیم نیز شنیده شود. آبادانی‌ها در خانه همواره نتایج خوبی کسب کرده‌اند هرچند آنها اتمالا شکست شش بر دو مقابل نفت تهران در لیگ دوازدهم را از یاد نبرده‌اند. برای جدایی از قعر جدول، صنعت نفت چاره‌ای جز کسب پیروزی خانگی مقابل هم‌نام تهرانی خود نخواهد داشت. 
سوابق بازی
دو تیم پیش از این 8 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که 4 بار نفت تهران پیروز میدان بوده، یک بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده و 3 بار نیز صنعت نفت به پیروزی رسیده است.

لیگ برتر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی