پیش‌بازی‌های هفته نهم لیگ برتر - بخش اول

پیش‌بازی‌های هفته نهم لیگ برتر - بخش اول

هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با 9 بازی به پایان می‌رسد.

استقلال-فولاد

فولاد استقلال را شش تایی می‌کند؟


اطلاعات بازی

جمعه - 21 مهر/ساعت 17:00/ورزشگاه آزادی تهران

غایبین بازی

فولاد عبدالله کرمی را به علت محرومیت در اختیار ندارد و از میان بازیکنان استقلال پژمان منتظری نیز به علت مصدومیت این بازی را از دست داده است.

دوئل‌های جذاب

آرش افشین مهاجم فولاد که سابقع بازی در استقلال را دارد روز سختی را برای پادوانی مدافع سابق فولاد که در حال حاضر در استقلال بازی می‌کند رقم خواهد زد. همچنین داریوش شجاعیان ملی‌پوش سابق استقلال روز سختی مقابل احمد عبدالله‌زاده هافبک تازه ملی‌پوش شده فولاد خواهد داشت.

نمای بازی

بازی با فولاد رونمایی از استقلال شفرد است. سرمربی جدید استقلال در نخستین گام به مصاف تیمی خواهد رفت که با بهره گرفتن از نیروهای جوان خود در سه بازی اخیر 7 امتیاز کسب کرده است. استقلال که عنوان گران‌ترین تیم فصل را در اختیار دارد از 5 بازی اخیر خود تنها 4 امتیاز به دست آورده و با قعر جدول تنها یک امتیاز فاصله دارد. استقلال همچنین ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را داراست و در چنین شرایطی مقابل فولادی قرار دارد که در 6 بازی اخیر خود 4 پیروزی داشته و قطعا در تهران به دنبال نتیجه خوب خواهد بود. فولاد پیش از این 5 بار در تهران استقلال را شکست داده و به دنبال شش تایی کردن استقلال در تهران خواهد بود. شواهد و قرئن حاکی از آن است که استقلال روز سختی را مقابل تیم سخت کوش پورموسوی خواهد داشت.

سوابق بازی

دو تیم پیش از این 30 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که 14 بار استقلال پیروز میدان بوده، 8 بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده و 8 بار نیز فولاد به پیروزی رسیده است.


پدیده-ذوب‌آهن
طلسم پدیده مقایل ذوب‌آهن می‌شکند؟

اطلاعات بازی
جمعه - 21 مهر/ساعت 16:30/ورزشگاه ثامن مشهد
غایبین بازی
دو تیم برای این بازی بازیکن غایبی نخواهند داشت و با تمام قوا به مصاف هم خواهند رفت.
دوئل‌های جذاب
نژادمهدی مدافع ذوب‌آهن روز سختی مقابل قاضی مهاجم آماده این روزهای پدیده خواهد داشت. همچنین محمدرضا خلعتبری هافبک خلاق پدیده نیز انگیزه‌های خاصی در مقابل تیم سابق خود دارد و یار مستقیم وی، حمید بوحمدان خواهد بود.
نمای بازی
پدیده تیم قابل احترام فصل جاری لیگ برتر در ایستگاه نهم لیگ برتر میزبان ذوب‌آهنی است که داعیه قهرمانی داشته ولی تساوی‌های پی در پی این تیم را در میانه جدول قرار داده است. شاگردان مهاجری هفته گذشته مقابل پارس جنوبی صدر جدولی و در روزی که دو بازیکن اصلی خود را به علت حضور در اردوی تیم ملی در اختیار نداشتند به تساوی دست یافتند و حتی می‌توانستند پیروز میدان باشند. پدیده با اتکا به تجربه بالای بازیکنان در خط هافبک و حمله با 15 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارد، عنوانی که به طور مشترک به این تیم، پارس جنوبی و ذوب‌آهن رقیب هفته نهم این تقسیم شده است. در سوی دیگر ذوب‌آهن با 5 تساوی در 8 بازی بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ تساوی کسب کرده و رده هفتم این تیم اصلا مطلوب مدیران ارشد کارخانه ذوب‌آهن نیست. قلعه‌نوعی در خط حمله به خلاقیت فردی تبریزی، عطایا و پهلوان دل بسته و باید دید عاقبت تیم یکدستی که گل‌محمدی برای ذوب‌آهن جمع کرده بود چه خواهد شد. 
سوابق بازی
دو تیم پیش از این شش بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که چهار بار ذوب‌آهن پیروز میدان بوده و دو بازی دیگر نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

تراکتورسازی-پارس جنوبی
دایی و شاگردان در اندیشه بازگشت به جمع مدعیان

اطلاعات بازی
جمعه - 21 مهر/ساعت 16:00/ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
غایبین بازی
لشکر مصدومین تراکتورسازی شامل هادی محمدی، محمد نوری، محمد ابراهیمی، سینا عشوری و شهرام گودرزی به احتمال زیاد به این بازی نخواهند رسید. پارس جنوبی هم حامد نورمحمدی را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت.
دوئل‌های جذاب
محمد ایران‌پوریان از تراکتورسازی روز سختی را  برای میثم تیموری مدافع چپ پارس جنوبی رقم خواهد زد. همچنین علی دشتی وینگر پارس و محمد مسلمی‌پور مدافع چپ تراکتور نیز روز پرتلاطمی در پیش خواهند داشت.
نمای بازی
پارس جنوبی صدرنشین پس از دو تساوی متوالی در حالی به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت. تیم مهدی تارتار ناباورانه در صدر جدول جای گرفته و به نظر قصد کوتاه آمدن نیز ندارد. جمی‌ها تنها تیم بدون شکست لیگ هستند و در 63 درصدر بازی‌های خود با پیروزی از زمین خارج شده‌اند. در سوی دیگر تیم جوان گل‌محمدی در 5 بازی اخیر 10 امتیاز کسب کرده و با کیفیت فنی بالای خود تعجب همگان را برانگیخته است. در روزهایی که از تراکتور به عنوان کاندید سقوط یاد می‌شد گل‌محمدی با لشکری از مصدومین و بازیکنانی بی نام و نشان توانسته نتایج خوبی بگیرد و به عقیده بسیاری از صاحب نظران تراکتورسازی به زودی در جمع تیم‌های صدر جدول حضور خواهد یافت. تراکتور هر چند در خط دغاع پرتزلزل نشان داده، اما تنوع تاکتیکی این تیم در خط حمله بالا است و تیم‌های لیگ برتری شناخت چندانی از بازیکنان جوان این تیم ندارند. جدال این دو تیم قطعا یکی از دیدنی‌ترین دوئل‌های هفته نهم خواهد بود.
سوابق بازی
با توجه به نخستین حضور پارس جنوبی در لیگ برتر، این نخستین تقابل لیگ برتری دو تیم است.


لیگ برتر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی