پیوس: پرسپولیس چند لول از پانیونیوس بالاتر است

پیوس: پرسپولیس چند لول از پانیونیوس بالاتر است

فرشاد آقای گل می‌گوید رفتن به تیم‌های درجه 2 و 3 اروپایی مشکلی از طارمی حل نمی‌کند. آنهایی که به او توصیه رفتن به اروپا می‌کنند بهتر است او را به تیم‌های خوب ببرند نه لیگ یونان.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، فرشاد پیوس می‌گوید بازی در پرسپولیس و لیگ قهرمانان آسیا چند لول بالاتر از بازی در یونان است. طارمی اگر در پرسپولیس بماند و در آسیا بدرخشد و بعد به جام‌جهانی برود مطمئنا بعد از جام‌جهانی به تیم‌های بهتر و بزرگ‌تر خواهد رفت. 

* طارمی این روز پایش را در یک کفش کرده و می‌خواهد به اروپا برود؟! 

بله من از طریق رسانه در جریان هستم ولی نمی‌دانم به چه قیمتی. من مخالف پیشرفت بازیکنان و رفتن به اروپا نیستم ولی شما نباید به هر تیمی که گفت بیا، بدوید و بروید! طارمی آقای گل لیگ ایران و آسیاست. در تیم‌ملی هم درخشیده بنابراین او نباید به تیم‌های درجه 2 و 3 اروپایی برود. باید قدر خودش را بیشتر بداند.

 *اما الان چند بازیکن ایرانی در یونان هستند؟ 

بله می‌دانم اما در چه سطحی بازی می‌کنند و چه چیزی به آنها اضافه شده است. کریم انصاری‌فر در یونان بازی می‌کند ولی در تیم‌ملی ذخیره طارمی و آزمون است. طارمی در لیگ ایران می‌درخشد و 18 گل می‌زند، در آسیا هم آقای گل شد و سه گل حساس در راه صعود تیم‌ملی می‌زند. این یعنی اینکه در فوتبال ایران بیشتر دیده می‌شد.

* و آزمون که در روسیه بازی می‌کند؟ 

قصه آزمون فرق می‌کند. او در روسیه درخشید و سپس در لیگ قهرمانان اروپا به تیم‌های بزرگ بایرن‌مونیخ و اتلتیکو مادرید گل می‌زند. در ثانی آزمون از 17 یا 18 سالگی به روسیه رفت و آنجا رشد کرد. اما طارمی 18 ساله نیست که بخواهد از پایین شروع کند.

* پس با این اوصاف توصیه شما به طارمی این است که بماند؟

 طارمی بماند به نفعش است. چرا که در سال جام‌جهانی بیشتر دیده می‌شود و مهم‌تر حضور در آسیاست. طارمی اگر با پرسپولیس به فینال آسیا برود مشتری بیشتری هم پیدا می‌کند و می‌تواند جایگاه خودش در تیم‌ملی را مستحکم کند.

* بحث تیم‌ملی شد می‌گویند این توصیه کی‌روش است که در سال جام‌جهانی ملی‌پوشان به اروپا بروند؟

 ببینید این توصیه هیچ گارانتی برای موفقیت ندارد. طارمی اگر به یونان رفت و نیمکت‌نشین شد چه و یا حالا هر تیم دیگری! حضور در اروپا حتما منجر به موفقیت نمی‌شود. خیلی‌ها به فوتبال اروپا رفتند و دست از پا درازتر برگشتند و فوتبال‌شان هم نابود شد. انتخاب تیم باید درست باشد و شما نباید به هر قیمتی به اروپا بروی! طارمی در پرسپولیس زیر نظر برانکو که یک مربی بین‌المللی است کار می‌کند پس مشکلی هم بابت این موضوع که مربی خوب ندارد نمی‌تواند داشته باشد.

* آیا پرسپولیس با رفتن طارمی ضرر می‌کند؟

 بزرگ‌تر از طارمی هم از پرسپولیس رفتند که نه تنها پرسپولیس ضرر نکرد بلکه به حیات خودش و بزرگی‌اش ادامه داده دایی، مهدوی‌کیا، کریمی و یک نسل عقب‌تر درخشان، پنجعلی، کرمانی‌مقدم و ... از پرسپولیس رفتند آیا تیم ضربه خورد؟ نه، پس پرسپولیس ضرر نمی‌کند. مطمئنا با رفتن طارمی بازیکن خوب جذب خواهند کرد و مشکلی نخواهد بود.

* آیا منشا می‌تواند جای طارمی را پر کند؟

 منشا را فصل پیش در پیکان خیلی خوب دیدم او مهاجم باهوش و زیرکی است. ضربات‌آخر را خیلی خوب داخل چارچوب می‌زند و باید بگویم چارچوب را خوب می‌شناسد. به لحاظ فیزیکی هم مهاجم قلدری است و این فن را دارد که در مقابله یک – یک حریفش را جا بگذارد. از سرعت خوبی هم برخوردار است. من فکر می‌کنم او می‌تواند به پرسپولیس خیلی کمک کند ولی در عین حال هر بازیکنی جای خودش. در صورت رفتن طارمی باید یک مکمل برای منشا پیدا کنند.

* در قبال اینکه باشگاه یک میلیون یورو از طارمی می‌خواهد؛ آیا این خواسته منطقی است و هم اینکه مبلغ درخواستی کم است یا زیاد؟

 بالاخره باشگاه در این چند سال برای طارمی زحمت کشیده و اگر طارمی، طارمی شده به خاطر پرسپولیس است نه تیم دیگری. بنابراین طبق اصولی که در هر باشگاه وجود دارد، این حق طبیعی باشگاه پرسپولیس است که از طارمی درآمدزایی داشته باشد. من فکر می‌کنم مبلغ یک میلیون یورو مبلغ مناسبی است چون پرسپولیس هر بازیکنی هم که بخواهد بخرد باید هزینه کند. 

* در لیگ که دیگر مهاجمی باقی نمانده، به این ترتیب پرسپولیس باید یک بازیکن خارجی بگیرد؟ 

مطمئنا همین‌طور است. من بعید می‌دانم در سطح طارمی مهاجمی در لیگ باقی مانده باشد. بنابراین پرسپولیس در صورت قطعی شدن رفتن طارمی باید یک مهاجم خوب که خصوصیات طارمی را داشته باشد، جذب کنند.

*آرش جعفری

طارمی

پرسپولیس

پیوس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی