چالش مانکن فدراسیون و سازمان لیگ علت  محرومیت احتمالی تیم های ملی

چالش مانکن فدراسیون و سازمان لیگ علت محرومیت احتمالی تیم های ملی

ظاهرا با فاجعه دیگری همانند تعلیق چندین سال پیش فوتبال ایران طرفیم. خوب به یاد داریم که آن زمان خیلی ها حرف های صفایی فراهانی را جدی نگرفتند و آن شد که نباید می شد.

بنابر گفته تاج بازهم سونامی دیگری در راه است. ایشان ریاست فدراسیونی را برعهده دارد که خود و آبروی فوتبال ایران را بارها فدای بداخلاقی های سرمربی تیم ملی کارلوس کیروش و جنجال آفرینی های ایشان کرده و یک در میان فدراسیون و کادر فنی مورد وثوق ایشان جریمه و توبیخ از فیفا دریافت کرده اند.

 از جریمه نقدی بابت مشت گره کرده نشان دادن کی روش به سرمربی کره گرفته تا آشوب و بلوای کادر فنی و مربی بی تجربه ای که تا دو روز قبل آن کاپیتان تیم ملی بود در مقابل قطر و از آن تا جریمه بابت اجرای مراسم و شعارهای مذهبی در بازی کره جنوبی!

 در حالی که اگر حداقل در این موضوع آخر و از مدتها قبل که زمان بازی مشخص شده بود چاره اندیشی و مدیریت صحیح و فعالانه انجام می شد و یا در روز بازی بدون سردادن شعارهای مذهبی و پرچم های عزاداری و هم بدون شادی گل از تماشاگران فهیم تیم ملی درخواست سکوت میکردیم ، جرایم و حس بی اعتمادی فیفا را زیر سایه شیطنت های عرستان و شرکاء برعلیه خود نمیدیدیم.

 مگر اکثر هواداران فوتبال ما تشویق گران قبل بازی و صامتان حین بازی نیستند آنطور که گویی مسابقه تنیس جام دیویس را نظاره گرند!؟

 فقط به جرایم و تنبیهات خلاصه نمیشود. عملکرد ضعیف فدراسیون فوتبال در ماجرای میزبانی تیم های عربستانی و محرومیت باشگاههای ایرانی حاضر در رقابت های آسیایی از میزبانی آنان و هزینه های گزافی که بر گرده باشگاهها بابت میزبانی از حریفان در کشور ثالث تحمیل میشود چالش دیگری است که هنوز لاینحل مانده است چه اگر فیفا را از طریق سایت این نهاد نسبت به مسئله ورود سیاست به ورزش توسط کشور عربستان مانند ۲ ستاره جعلی و غیر قانونی استقلال تهران حساس نمی کردیم شاید همچنان اقبالی از جانب فدراسیون فوتبال به جلسه فیفا خواسته برای حل آن نمیدیدیم!

 به اینها اضافه کنیم عدم هماهنگ سازی تقویم فدراسیون و لیگ برتر ایران را با لیگ های شرق آسیا که در برگزاری بازیهای ملی و باشگاهی در قاره برایمان مشکلات بسیاری را حتی در تقویم تیم ملی و اردوهای این تیم بوجود آورده است. اخیرا هم شاهد شاهکار فدراسیون و سازمان لیگ بعنوان بازوی نظارتی و اجرایی فیفا در اجرای حکم محرومیت دو تیم استقلال و بالاخص تراکتورسازی در پنجره نقل و انتقالات بودیم که بعنوان مثال در اقدامی عجیب علی رغم اشراف کامل بر نامه محرومیت تراکتورسازی، برای ۳ بازیکن به صورت غیر مجاز کارت بازی صادر کرده! و بدتر از آن از بازی کردن آنان نه در یک بازی که در ۴ بازی این تیم ممانعت بعمل نیاورده اند.

 این بی تفاوتی نه تنها سه باشگاه صدر جدول لیگ یعنی پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی و ۴ باشگاه مقابل تراکتورسازی را متضرر کرد بلکه تبعاتی جون جریمه و حتی تعلیق برای این عضو فیفا یعنی فدراسیون فوتبال نیز در پی خواهد داشت. در تمام این موارد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تبحر خود را در اجرای چالش مانکن بخوبی نشان دادند. حالا بواسطه این کم کاری و مسامحه در اجرای بلامنازع قوانین فیفا و نظارت دقیق بر اجرای بی کم و کاست احکام کمیته انضباطی این نهاد بالادستی له باشگاه های بدهکار و دارای پرونده شکایت در این کمیته و کمیته حل اختلاف و نه بدلیل اعلامی توسط تاج مبنی بر بدهی باشگاهها و تعدد پرونده ها و آراء و متن احکام صادره است که تعلیق یا حذف تیم های ملی کشور - بالاخص تیم بزرگسالان - با نفوذی که کشورهای عربی بویژه عربستان در فیفا و ای اف سی دارند در راه است

قابل ذکر است که در میان باشگاه های ایران تنها باشگاه ذوب آهن اصفهان که اخیرا بدهی های خود به خارجی ها را تسویه کرده است و باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس که با تجدید نظرخواهی در موعد قانونی از رأی فیفا در پرونده ژوزه به CAS با استناد به قرارداد ثبت شده با این مربی در سازمان لیگ -عضو رسمی و دارای اولویت اثباتی نزد فیفا و صالح به ثبت و نظارت بر قراردادها- و بالطبع خارج کردن پرونده از دست فیفا قطعا به رأی مطلوب خود در پروسه ای که حتی میتواند تا ۲ سال دیگر طول بکشد! خواهد رسید، هستند که با خطر کسر امتیاز مواجه نبوده و در حاشیه امن قرار دارند

علی ایحال لازم است این چالش مانکن و انداختن تقصیرات به گردن این و آن به پایان برسد و پیش از آن که به حسابمان برسند به حساب خود رسیدگی کنیم.


علیرضا هادیان

سازمان لیگ

فدراسیون فوتبال

فیفا

محرومیت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی