چرا کیروش به ایران برگشت/ رمزگشایی از مصاحبه جدید کیروش

چرا کیروش به ایران برگشت/ رمزگشایی از مصاحبه جدید کیروش

طی هفته گذشته شاهد هجمه و اتهام زنی برخی از تیم ها، بازیکنان و سرمربی های آنان به فدراسیون فوتبال، مسئولین برگزاری مسابقات و داوران لیگ با ضرب آهنگ و تم یکسان مبنی بر وجود دستهای پشت پرده حامی پرسپولیس در راه قهرمانی این تیم بودیم.

 یعنی عدم وجود شرایط برابر مابین تیم اول با دیگر تیمهای حاضر در جدول لیگ برتر!

 بازی ناجوانمردانه ای که خارج از مستطیل سبز جریان گرفت. جالب آنست که کیروش سرمربی بلاتکلیف و لجوج تیم ملی به رغم ادعای پیشین خود مبنی بر بی میلی به صحبت کردن در مورد تیم های باشگاهی در دو مصاحبه اخیر خود پس از خروج از فدراسیون فوتبال با طعنه زدن به برانکو و اهانت به شعور اهالی فوتبال ضمن تمسخر بازیکنان ملی پوش پرسپولیس و اشاره به دعوت نکردن آنان برای بازی قطر بعلت اضافه وزن!

 با ضرب آهنگی مشابه از لزوم همسنگ بودن و برقراری قوانین فیفا به صورت برابر بین باشگاه هایی که در آسیا حضور دارند (مشخصا پرسپولیس) یا دیگر تیم ها گفت! و تلویحا فدراسیون را به جانبداری از پرسپولیس متهم کرد. نمیخواهیم بدبینانه به موضوع بنگریم اما حوادث اخیر چاره ای جز این برایمان نگذاشته است که دنبال وجه تشابه این افراد و سررشته این مواضع کودکانه بگردیم.

 همه به ارتباط خوب کیروش با استقلالی ها و برخی مربیان لیگ برتر مانند علیرضا منصوریان و عبدالله ویسی واقفیم. درپس دعوت دو بازیکن تراکتورسازی که مربی از جنس استقلال دارد شاهد فروکش کردن حمایت امیر قلعه نوعی از برانکو مقابل کیروش بودیم.

 به یاد داریم که اخیرا ژنرال آبی ها از قصد خود برگزاری جلسه آشتی کنان مابین این دو سرمربی خارجی گفت. از دوستی ۱۵ ساله ایشان با برانکو آگاهیم و در سوی دیگر اما نشاندن کیروش لجوج و نچسب بر سر چنین میز آشتی کنان نیاز به ارتباط و سازش ویژه با این مربی دارد، ۳ بازی فینال گونه در پیش داریم تراکتورسازی، استقلال و سپاهان و اخیرا از سد دیگر مربی از خانواده استقلال و دستیار سابق امیر قلعه نوعی در زمان مربیگری اش در استقلال یعنی صمد مرفاوی گذشتیم که زمین و زمان را بعد باخت برعلیه داوری آنهم با صحنه های واهی بهم دوخت و حتی محسن فروزان استقلالی را باخود هماهنگ داشت.

 سراغ عبدالله ویسی پپ گواردیولای ایران هم رفتند و نظر ایشان را مشخصا بابت هجمه های اخیر و دستهای پشت پرده در فوتبال ایران و پرسپولیس پرسیدند ولی شاید امروز بخشی از خشم کیروش و بازگشت عجولانه وی در آستانه بازی با تراکتورسازی به او برمیگردد که منصفانه و مردانه وجود این مسئله را از بیخ و بن بی اساس و غیر ممکن دانست و اشاره کرد سال گذشته نیز برخی به وی میگفتند دستهایی در کار است که او قهرمان نشود ولی شاهد حرف خود را قهرمانی استقلال خوزستان درپی تلاش تحسین برانگیز خود و بازیکنانش دانست و پرسپولیس را لایق قهرمانی دانست. و اما سوال مهم جایگاه شهریار فوتبال ایران در این بین است که علاقه به پیراهن سرخ نزد او اثبات شده است. وی دوگانه زد و هم استقلال و هم پرسپولیس را با یک چوب راند نظری محتاطانه که اگرچه حمایت خاص از پرسپولیس را در خود داشت لیکن با آوردن نام استقلال تاثیر آن را کمرنگ کرد.

 البته وی که چند وقت پیش میزبان کیروش در تمرین نفت بود و شاید باتوجه به جایگاه علی دایی در ایران و آسیا و فیفا پرواضح است که این کیروش است که نیازمند علی دایی برای بازسازی وجهه از دست رفته اش نزد هواداران پرسپولیس بود خیلی زود متوجه نیت پلید پشت پرده شد و بنوعی با پست خود در صفحه مجازیش درصدد دلجویی از هواداران ارتش سرخ برآمد.

 دربی در راه است و قطعا تیم آنالیز کیروش بیکار نخواهند نشست و به نفع آبی ها که از سه بازی اخیر خود دو بازی را مقابل دو مربی بنام استقلالی یعنی فیروز کریمی و صمد مرفاوی و هرسه را با نتیجه مشابه ۳ بر صفر برده و بدون مصدوم و محروم به مصاف پرسپولیس میرسند، وارد عمل خواهد شد.

بحث شائبه برانگیز دیگر اطلاع قبلی استقلال و تراکتورسازی و فدراسیون از محرومیت اخیری است که گریبان گیر استقلال و بالاخص تراکتور شده و قطعا به کسر امتیازات گسترده از تراکتور خواهد انجامید و حتی ارتباطات فدراسیون و کیروش در فیفا هم جلودار آن نیست.

 فارغ از آنکه گرایش فدراسیون نشینان به سمت آبی ها نزدیکترین رقیب بعد کسر امتیاز تراکتور به پرسپولیس باشد یا نباشد، مخلص کلام این که اراده ای است پشت پرده این تحرکات برای نتیجه نگرفتن برانکو در ۳ بازی حساس پیش رو و نزدیک کردن سرنوشت او به ژوزه یا حداقل گرفتن این نتیجه از موضوع که بدون تعطیلات هم پرسپولیس قابل شکست است.

 اعلام عدم دعوت بازیکنان پرسپولیس در فاصله زمانی زیادی که تا بازی قطر باقیست و تضمینی به باقی ماندن کیروش بر سمت خود تا آن بزنگاه وجود ندارد به بهانه چاقی بازیکنان...؟! نیز جهت برهم زدن تمرکز بازیکنان و برانکو است. حالا شمشیری است که از رو بسته شده و شاید و شاید قولی از جانب فدراسیون نیز مبنی بر کشیدن ترمز پرسپولیس بقصد توجیه اردوهای تیم ملی پشتوانه آن باشد.

 توصیه به خانواده پرسپولیس حفظ تمرکز در سه بازی پیش رو و حمایت از برانکو و طاهری حتی درصورت شکست در یکی یا هرسه بازی با اطمینان به عدم توان کیروش در چشم پوشی بر استخوان بندی تیم ملی و برترین خط دفاع دنیاست. رامین ، سروش ، مهدی و وحید نیز قطعا بی بدیل هستند. ما پاسخ را در مستطیل سبز میدهیم. عشق است پرسپولیس.

علیرضا هادیان

برنکو

دست های پشت پرده

پرسپولیس

کی روش

آرمین :
۱۷ بهمن ۹۵
به کیروش بگید هیچ وقت ایرانی هارو تحریک نکنه.یاد اوری کنید اینجا ایران هست.
شبیر :
۱۷ بهمن ۹۵
الحق که مهدوی کیا و علی گریمی خوب پشت تیم و بازیکن ها و مربی در اومدن 
آفرین! اونها هم نشون دادن که مغز بیمار مربی تیم ملی چه چیزی رو هدف گرفته! هوادار باید تا آخرین لحظه لیگ دست از حمایت برنداره تا تیر بدخواه ها به سنگ بخوره!! همیشه اتحاد بدترین توطئه ها رو نقش بر آب کرده! ما همون هوادارایی هستیم که فصل قبل تیم رو از ته جدول تا کورس قهرمانی تشویق کردیم. خوشحالم که پرسپولیس ام!!
حمید :
۱۷ بهمن ۹۵
افتضاح و گند فدراسیون نشین هاست که یه دلال بی شعور آبروی فوتبال ایران رو برده.این آقای یاغی چنان گستاخ شده و کسی هم قدرت جلوداری ازش تو ایران وجود نداره.کسی نیس به این گستاخ بفهمونه تیم ملی متعلق به ۸۰ میلیون ایرانیه و بزرگتر از امثال کیروش هم حق نداره به خط قرمز فوتبال ما توهین کنه.چه برسه به یه دلال.
ما هوادارن فهیم پرسپولیس پشت تیم ملی هستیم و با قدرت از پرسپولیس ریشه دار حمایت میکنیم.
امیدوارم یه روز همه چیز آشکار بشه و فوتبالی های عزیز مخصوصا تیم دوم تهران هم متوجه پشت پرده قضیه بشن و رسوایی این اقا و مافیای کثیفش رو متوجه بشه..

دروغ شاید کوتاه مدت جواب بده ولی نهایتا فاش خواهد شد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی