چه کسی مهاجم نیجریه را پشیمان کرد؟

چه کسی مهاجم نیجریه را پشیمان کرد؟

گادوین منشا به پرسپولیس پیوست! خبری که همین یکی دو روز قبل منتشر شد حالا با داستان عجیبی روبرو شده است. این بار منشا می گوید کدام قرارداد؟! باشگاه پرسپولیس هم در تلاش است تا بگوید این قرارداد امضا شده. حال چه اتفاقی افتاده که این قرارداد زودهنگام به یک حاشیه تبدیل شده است؟!

به گزارش پیروزی‌دیلی، مهاجم پیکان هنوز به پرسپولیس نیامده می خواهد برود! خودش می گوید قراردادی ندارد اما پرسپولیسی ها می گویند او با این تیم قرارداد لازم الاجرا امضا کرده است. پندار خمارلو  مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در مصاحبه ای به اثر انگشت این بازیکن زیر برگه های قرارداد اشاره کرده است. چطور شد داستان به اینجا رسید؟ 


قرارداد منشا رسمی ولی مشروط بود!

گادوین منشا با پرسپولیس قراردادی را امضا می کند. قراردادی کاملا محکم در جهت همکاری این بازیکن و باشگاه پرسپولیس در فصل 96. البته این قرارداد شرطی هم داشته است. مدیربرنامه های منشا از مسوولان باشگاه پرسپولیس می گوید چنان چه فدراسیون فوتبال مانع جذب بازیکن خارجی توسط پرسپولیس شود این قرارداد فسخ خواهد شد. باشگاه پرسپولیس هم ضمن پذیرش این شرط قانونی به او و موکلش اطمینان خاطر داده و اعلام می کند که در حال رایزنی با فدراسیون فوتبال است و این مشکل رفع خواهد شد. این چنین می شود که قرارداد به امضا می رسد. از مدتها قبل خبر می رسید که این رای منع جذب بازیکن خارجی توسط باشگاههای بدهکار توسط فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده و پای فیفا یا ای اف سی در این ماجرا حضور ندارد. فدراسیون فوتبال برای کاهش دعواهای حقوقی میان بازیکنان خارجی و باشگاههای ایران در مجامع بین المللی این قانون را وضع کرد و باشگاه پرسپولیس هم می گوید بسیاری از پرونده های حقوقی اش را در فیفا بسته است و یکی  دو پرونده دیگر دارد که هنوز به صدور رای نرسیده و محکومیتی از جانب فیفا برای این باشگاه اعمال نشده است. ظاهرا با همین استدلال مذاکرات طاهری و تاج شروع شده و البته ادامه دارد!


وقتی منشا نگران شد!

داستان نگرانی منشا از زمانی شروع شد که وثوق احمدی مسوول کمیته بازیکنان خارجی فدراسیون فوتبال یک سری مصاحبه های زنجیره ای را در رسانه ها آغاز کرد و اعلام کرد که پرسپولیس نمی تواند بازیکن خارجی جذب کند. این بازیکن بر سر همین مصاحبه ها رسما از عدم عقد قراردادش با پرسپولیس می گوید. جالب این جاست سامان مهدی زاده مدیر برنامه های او از عقد قرارداد رسمی خبر می دهد و می گوید این قرارداد امضا شده است. منشا نگران از مشکل ساز شدن این قانون به دنبال راه فرار است و البته باشگاه پرسپولیس نمی خواهد به راحتی بازیکن جدیدش را از دست بدهد و می گوید منعی برای جذب بازیکن خارجی ندارد و این مشکل را  حل خواهد کرد. در این رابطه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال تا امروز مصاحبه ای رسمی نداشته که در آن از پرسپولیس به شکل واضح نام ببرد و بگوید قانون منع جذب بازیکن خارجی شامل حال این باشگاه شده است و فعلا وثوق احمدی جور او را در این زمینه می کشد.


پای پیشنهادهای خارجی در میان است؟!

می گویند تیمهای دیگر با پیشنهادهای بهتر به سراغ منشا رفته اند. از سپاهان اسم می برند اما می گویند تیمهای اماراتی و قطری هم او را می خواهند. ظاهرا این پیشنهادات بعد از عقد قرارداد منشا با پرسپولیس رسیده وگرنه قبل از آن خبری از این پیشنهادات نبود! پرسپولیسی ها با اشاره به بند 12 ماده 20 مقررات نقل و انتقالات کرده و می گویند قرارداد او با پرسپولیس رسمی است و قابل اجراست. اما منشا برای رهایی از مشکل منع یارگیری به بند 7 ماده 23 مقررات نقل و انتقالات پناه برده که می گوید اگر منع قانونی در عقد قرارداد وجود داشته باشد می تواند قرارداد را فسخ کند و برود! جالب است مدیربرنامه های این بازیکن اصلا در این مورد چیزی نمی گوید و با قاطعیت می گوید قرارداد او با پرسپولیس رسمی است.


اجرای کدام قانون؟!

وثوق احمدی با یکی از خبرگزاری ها مصاحبه می کند و می گوید تراکتورسازی می تواند 3 بازیکن آزاد جذب کند. این حرف درحالی گفته شده که فیفا تراکتور را از هرگونه یارگیری در نقل و انتقالات زمستانی قبل و نقل و انتقالات این فصل منع کرده . او در حالی این گونه قاطعانه دستور اجرایی فیفا را نادیده می گیرد که تا امروز مدرکی از جانب فیفا یا ای اف سی مبنی بر اینکه آنها پرسپولیس را از یارگیری بازیکنان خارجی منع کرده به رسانه ها ارائه نکرده و باشگاه پرسپولیس هم وجود چنین جریمه ای را که از سوی دو متولی اصلی فوتبال در دنیا و آسیا به آنها ابلاغ شده باشد را رد می کند. حال نمی دانیم در حال حاضر بر اساس کدام ابلاغیه پرسپولیس دچار محرومیت شده و منشا بر اساس آن وجود هرگونه قراردادی را با پرسپولیس تکذیب می کند و عکس مدیربرنامه اش در این مورد در رسانه ها حرف می زند.


اردلان بزرگ‌نیا

نل

پرسپولیس

گادوین منشا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی