کارشناس حقوقی: فیفا نمی تواند رای CAS درباره پرسپولیس را اجرا نکند

کارشناس حقوقی: فیفا نمی تواند رای CAS درباره پرسپولیس را اجرا نکند

 کارشناس حقوقی فوتبال گفت: اگر رای دادگاه بین المللی ورزش بر این باشد که محرومیت پرسپولیس برداشته شود قطعا فیفا این رای را اجرا خواهد کرد.

به گزارش پیروزی دیلی، غلامرضا رفیعی درباره خبر لغو محرومیت نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس به خبرنگار سایت نود گفت: اگر دادگاه بین المللی ورزش در رسیدگی به اعتراض باشگاه پرسپولیس محرومیت این باشگاه را لغو کند هیچکس از جمله فیفا نمی‍‌تواند با رای این دادگاه مخالفت کند.  


وی درباره اینکه آیا فیفا می‌تواند رایی متناقض با رای دادگاه CAS بدهد یا خیر گفت: به هیچ عنوان امکان ندارد و در ماده های ۶۰ به بعد اساسنامه فیفا صراحتا نوشته شده است که کلیه احکام ارکان قضایی فیفا قابل اعتراض و دادخواهی در دادگاه بین المللی ورزش است. دادگاه ورزش در رسیدگی به اعتراض باشگاه پرسپولیس با توجه به اینکه طرف دعوی رضایت داده، اگر محرومیت را لغو کند هیچکس از جمله فیفا نمی‍‌تواند با رای دادگاه بین المللی ورزش مخالفت کند.  مگر اینکه فیفا از رای دادگاه بین المللی ورزش نزد دیوان عالی فدراسیون سوئیس که همانند دیوان عالی کشور ماست شکایت کند و تقاضای تجدید نظر کند.


رفیعی ادامه داد: دوباره تکرار میکنیم که ابتدا فیفا رای می‌دهد و سپس رای فیفا قابل تجدید نظر و  شکایت در دادگاه بین المللی ورزش است و رای دادگاه بین المللی ورزش قطعی و نهایی تلقی می‌شود و فیفا تنها می تواند نزد دیوان عالی کشور سوئیس جهت تجدید نظر شکایت کند، که این عمل از بدو تشکیل فیفا تا به امروز سابقه نداشته که این نهاد نسبت به رای دادگاه بین المللی ورزش اعتراض کند، در حالی که برعکس این اتفاق رخ داده است و مثلا بن‌همام بعد از اینکه رای دادگاه بین المللی ورزش صادر شد از رای دادگاه CAS به دیوان عالی کشور سوئیس اعتراض کرده است.


این کارشناس حقوقی در پایان گفت: بنابراین به نظر من از نظر حقوقی حتی بدون طرح شکایت باشگاه پرسپولیس در دادگاه بین المللی ورزش هم با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس رضایت باشگاه شاکی را گرفته بود کمیته تعیین وضیت بازیکنان فیفا این اختیار را داشت که حتی محرومیت پرسپولیس را از دو پنجره نقل و انتقالات لغو کند. در هر صورت حالا که دادگاه بین المللی ورزش رای داده است اگر رای دادگاه بین المللی ورزش بر این باشد که محرومیت پرسپولیس برداشته شود قطعا فیفا این رای را اجرا خواهد کرد.

نقل و انتقالات

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی