کامیابی‌نیا: من باید کارت قرمز می‌گرفتم؟/ نه، ۲ استقلالی باید اخراج می‌شدند!

کامیابی‌نیا: من باید کارت قرمز می‌گرفتم؟/ نه، ۲ استقلالی باید اخراج می‌شدند!

گاهی اوقات قلم و خودکار نمی‌داند درخصوص یک بازیکن چه بنویسد که حق مطلب را ادا کرده باشد. شاید بهترین لقب را به سوژه مصاحبه امروز ما وریا غفوری داده باشد؛ کمال گتوزو!
به گزارش پیروزی دیلی، کامیابی‌نیا به راستی هم ‌چنین بازیکنی است. هافبکی که غیبتش را پرسپولیس و برانکو با تمام وجود در شهرآورد 84 حس کردند و وجودش در شهرآورد 85 کاملاً ملموس بود. دو روز پس از بازی با استقلال تهران با کمال کامیابی‌نیا تماس گرفتیم و دقایقی گپ زدیم. ماحصل آن را شما می‌توانید در قالب مصاحبه بخوانید. 

*می‌خواهیم امروز کمی رک و بی‌رودربایستی گپ بزنیم. موافقی؟

 هر سؤالی دارید بپرسید. راحت باشید! 

*کمال کامیابی‌نیا باید اخراج می‌شد؟ این حرفی است که بعضی کارشناسان داوری زدند و معتقد بودند داور شهرآورد اشتباهی به جای تو به محسن ربیع‌خواه کارت زرد داده است؟ 

من احترام خاصی برای همه کارشناسان داوری قائلم اما متأسفانه دوربین‌های تلویزیونی در آن صحنه جا ماندند! قبل از تکل من روی امید ابراهیمی، محسن ربیع‌خواه این بازیکن را هل داده بود. آقای حیدری داور مسابقه به همین خاطر به محسن کارت داد. اگر قرار بر اخراج شدن بود به نظرم باید ۲ استقلالی اخراج می‌شدند! 

*جداً؟! چرا چنین اعتقادی داری؟ 

همه ایران دیدند که میلاد زکی‌پور به من لگد بدی زد و حتی باعث شد دقایقی جو استادیوم متشنج شود. خطای شدید او اخراج مستقیم و کارت قرمز داشت. البته در آن شرایط داوری خیلی سخت است و به نظرم بیژن حیدری قضاوت قابل قبولی داشت. 

*اسم زکی‌پور را آوردی اما گفتی یکی دیگر از استقلالی‌ها هم باید اخراج می‌شد. نفر بعدی چه کسی بود؟

 من قصد دخالت در کار داوری را ندارم ولی داریوش شجاعیان هم در یکی، دو صحنه خطاهایی کرد که مستحق کارت قرمز بود. با این وجود داور مسابقه به خوبی بازی را کنترل کرد.

 *در مجموع شهرآورد 85 را چطور دیدی؟

 شهرآورد بازی سخت و دشواری است. به نظرم استقلال هم خیلی انگیزه داشت و می‌خواست این مسابقه را ببرد. بازی سنگینی هم شد و خوشحالم با برد ما تمام شد.

 *پس از گلزنی علی علیپور و در صحنه خوشحالی، او را کول کردی که نزدیک بود زمین بخورد؟ 

(به شوخی) علی باید این فصل یاد بگیرد که بهتر خوشحالی کند چون قرار است خیلی گل بزند! از شوخی گذشته لحظه فوق‌العاده‌ای بود. علی پنالتی گرفت و خودش هم خیلی خوب پنالتی زد. همگی خوشحال بودیم و آن لحظه به ذهنم رسید این گونه شادی کنیم. 

* جای فرشاد احمدزاده هم خالی بود. هم‌اتاقی و رفیق صمیمی‌ات متخصص طراحی شادی پس از گل است. اگر او بود شاید یک شادی جالب... (حرفمان را قطع می‌کند)

 واقعاً به نکته خوبی اشاره کردید. ما مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده دو بازیکن مؤثر و بزرگ خودمان را در اختیار نداشتیم. همه می‌دانند این دو چقدر تأثیرگذار هستند و جای هر دو هم خالی بود. این برد را به فرشاد و مهدی تقدیم می‌کنیم. 

*وریا غفوری اولین بار به تو لقب کمال گتوزو داد. درست است؟

 (باخنده‌ای بلند) هنوز هم توی گوشی تلفن همراهش مرا به اسم کمال گتوزو Save کرده است! 

*هنگام شهرآورد وریا به تو نگفت که گتوزو حواست به من باشد؟

 نه آقا! من و وریا از شهرداری تبریز با هم هستیم. رفاقت دیرینه‌ای داشته و رفت و آمد خانوادگی داریم اما توی زمین مسابقه رقیب هستیم. اتفاقاً وریا غفوری یکی از بهترین‌های استقلال بود که خیلی خوب بازی کرد. 

*راستی این هنرنمایی کنار زمین پیشنهاد چه کسی بود؟

 پیشنهاد نبود. گادوین منشا رقص سامیا کرد و دیدیم چقدر جالب است و ما هم او را همراهی کردیم! 

* به نظر می‌رسید خیلی شاد و خوشحال باشید؛ تو و محسن مسلمان!

 حس فوق‌العاده‌ای است بردن شهرآورد. من در ۳ شهرآورد حضور داشتم که یک مساوی یک – یک و یک تساوی صفر – صفر رقم خورده بود. خیلی خوشحال بودم که یک بر صفر بردیم و دل هواداران پرسپولیس را شاد کردیم. با دیدن تماشاگران با عشق و بامعرفت پرسپولیسی شادی‌مان مضاعف شد و... 

*هنوز هم بابت پیروزی در شهرآورد شاد و خرسند هستی؟ 

هرچه بود تمام شد و رفت. شهرآورد را بردیم و از این بابت خیلی خوشحالیم اما پرونده بازی با استقلال را بستیم. حالا بازی با سایپا پیش روی ماست و می‌خواهیم این روند خوب را ادامه بدهیم. 

*آیا این پرسپولیس می‌تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؟

 چرا که نه! همه هدف ما دبل کردن در قهرمانی است. ما یک جمع حرفه‌ای هستیم که بازی استقلال را فراموش کرده و می‌خواهیم جام بگیریم. 

* فصل گذشته در شهرآورد غایب بودی و باختید. توضیحی می‌دهی؟

 نه، این‌طوری نیست. غیبت یک بازیکن نتیجه شهرآورد را رقم نمی‌زند. شاید من هم بودم می‌باختیم. 

*بسیار خوب، سؤالات ما به پایان رسید. در پایان حرف ناگفته‌ای نداری؟

 می‌خواهم بار دیگر از هواداران پرسپولیس تشکر کنم. از خوشحالی این عزیزان خوشحالم و این بزرگترین دستاورد شهرآورد است. البته برای تیم بزرگ استقلال هم احترام قائلم و مطمئن هستم دوباره این تیم اوج خواهد گرفت.

دربی85

کمال کامیابی‌نیا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی