کاپیتان منتخب آسیا 62 ساله شد

کاپیتان منتخب آسیا 62 ساله شد

افرادی نادر در تاریخ فوتبال ایران در پست‌ها و دوران حضورشان منحصر به فرد بوده‌اند.

به گزارش پیروزی‌دیلی، عملکرد پنجعلی از چند جهت قابل وصف است. او تنها ایرانی است که در یک تیم فراملی (منتخب آسیا) بازوبند کاپیتانی را بسته است، اولین کاپیتان زیر 23 سال یک تیم  لیگی بوده است، اولین مرد فوتبال ملی است که در سن بیش از 35 سالگی بازی کرده است، این خصوصیات فنی دوران بازیگری است، پنجعلی در فوتبال ما با این خصال، در اذهان خواهد ماند.


سید محمدرضا پنجعلی قمی، نام کامل یکی از اساطیر فوتبال ایران است که در منطقه نظام آباد تهران متولد شد.


پنجعلی فوتبال باشگاهی را کمی دیر و از 18 سالگی آغاز کرد،  3 سال در برق بود و سال 55 به ابومسلم رفت و یک سال بعد، در حالی که هنوز 22 ساله نشده بود کاپیتان تیم فوتبال ابومسلم مشهد شد.


در اردوی تیم ملی،  به علی پروین نزدیک شد و به واسطه حضور او، به پرسپولیس رفت. او خصلت چشمان باز و نخبه شناس مربیان و بزرگان اطرافش یعنی ناصر ابراهیمی و پروین را داشت و فوتبالیست‌های موثری را در دوران بازی و مربیگری به پرسپولیس معرفی کرد که معروف‌ترین آنها مرتضی کرمانی، هادی عقیلی، ابراهیم اسدی، خسرو حیدری و... بودند.

محمد پنجعلی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی