کدام قرعه به پرسپولیس می خورد؟ قهرمان و نایب قهرمان عربستان یا تیم چهارم لیگ امارات؟!

کدام قرعه به پرسپولیس می خورد؟ قهرمان و نایب قهرمان عربستان یا تیم چهارم لیگ امارات؟!

امروز حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص خواهد شد.

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، روز 16ام خرداد قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است و سرخپوشان باید به مصاف یکی از سه تیم الهلال عربستان، الاهلی عربستان و العین امارات بروند به این بهانه نگاهی داشته ایم به کارنامه و تاریخچه این سه تیم:


پرسپولیس - الهلال;یک نبرد تکراری

الهلال شباهت های زیادی با پرسپولیس دارد انها علاوه بر اینکه با 66 امتیاز قهرمان لیگ عربستان شدند با 63 گل زده بهترین خط حمله و با 16 گل خورده بترین خط دفاع را از ان خود کردند.

عملکرد الهلال در لیگ عربستان بسیار قابل توجه است آنها 21 برد، 3 تساوی و تنها 2 باخت را در کارنامه دارند.

الهلال و پرسپولیس در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز با هم همگروه بودند و در دو بازی رفت و برگشت به یک تساوی 1-1 و یک تساوی بدون گل دست یافتند.

پرسپولیس و الهلال تا کنون 12 بار مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که حاصل آن 4 برد، 5 مساوی و 3 باخت برای سرخپوشان بوده است.

این تیم عربستانی، 13 بار در لیگ عربستان قهرمان شده و پرافتخارترین تیم لیگ عربستان است. همچنین 7 بار جام حذفی عربستان، 13 بار در جام ولی عهد، یک بار در سوپرکاپ، دو بار در جام باشگاه های آسیا، دو بار در جام برندگان و 2 بار در سوپرکاپ آسیا قهرمان شده است.

الهلال همچنین دو بار در جام باشگاه های عرب، و دو بار در جام خلیج فارس قهرمان شده است.

 

پرسپولیس – الاهلی/ جدال با نایب قهرمان

الاهلی عربستان با کسب 55 امتیاز و 11 امتیاز اختلاف نسبت به تیم نخست، نایب قهرمان لیگ عربستان شد. آنها همچنین با 57 گل زده دومین خط حمله و با 30 گل خورده عنوان سومین خط دفاع را از آن خود کردند.

این تیم عربستانی فصل گذشته را با 17 برد، 4 تساوی و 5 باخت به پایان رساند.

در تاریخچه تیم الاهلی سه قهرمانی در لیگ عربستان و یک نایب قهرمانی در آسیا دیده می شود. آخرین قهرمانی الاهلی مربوط به سال گذشته است و به همین دلیل جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز بدست آوردند.

 

جدال با فینالیست ها

دو تیم الهلال و الاهلی فینالیست جام حذفی عربستان بودند و بازی در نهایت با نتیجه 2-3 به سود الهلال به پایان رسید تا این تیم قهرمانی جام حذفی را نیز از آن خود کرده باشد.

 

پرسپولیس – العین; انتقام ایران

العین درواقع تیم چهارم لیگ امارات است. آنها از 26 بازی که در لیگ کشور پشت سر گذاشتند 17 برد، 4 تساوی و 5 باخت بدست آوردند.

العین در حالی با 58 امتیاز تیم چهارم لیگ امارات لقب گرفت که قهرمان این لیگ در نهایت با 68 امتیاز تیم نخست شد. نکته قابل توجه در تیم العین، خط حمله بسیار خوب این تیم اماراتی است. آنها با 57 گل زده بعد از الجزیره قهرمان، دومین خط جمله لیگ امارات را از آن خود کردند.

در جام حذفی کشور امارات نیز العین درخشش چشمگیری نداشت و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 0-1 باخت و حذف شد. هرچند تیم النصر تا فینال این رقابت ها پیش رفت اما در فینال مقابل الوحده (همان تیمی که سرخپوشان دو بار در مرحله گروهی موفق به برد انها شدند) با نتیجه 0-3 باخت تا الوحده عنوان قهرمانی جام حذفی لیگ امارات را از ان خود کرده باشد.

این تیم اماراتی با توجه به مکان چهارمی در لیگ امارات سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیای سال بعد را کسب نکرده و با توجه به این موضوع انگیزه های زیادی برای خودنمایی دارد.

پرسپولیس و العین تا کنون سه بار (یکبار در بازی دوستانه و دوبار در جام باشگاه های آسیا) به مصاف یکدیگر رفته اند که یک برد و دو تساوی برای سرخپوشان، حاصل این تقابل ها بوده است.

العین یکی از تیم‌های مطرح قاره آسیا بوده که قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا 2003-2002 مهمترین عنوان این تیم است.

این باشگاه همچنین در لیگ قهرمانان آسیا در سالهای  ۲۰۰۵ و 2016 به مقام نایب قهرمانی نیز دست یافته است.

 

مرجان گلچین

قرعه یک چهارم

لیگ قهرمانان آسیا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی