کرمانی مقدم: بیرون گود نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن/ با یک باخت برای تیم برانکو مشکل درست نکنید

کرمانی مقدم: بیرون گود نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن/ با یک باخت برای تیم برانکو مشکل درست نکنید

شکست روز سه‌شنبه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به دست آمد که این تیم خود را برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر آماده می‌کند، ضمن اینکه این دومین بازی سرخپوشان در لیگ قهرمانان بود و همچنان فرصت برای جبران این شکست در دور مقدماتی وجود دارد.
به گزارش پیروزی دیلی، مرتضی کرمانی مقدم مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس هم معتقد است که نباید با یک شکست پشت تیم را خالی کرد و چشم بسته به انتقاد از بازیکن و کادرفنی پرداخت. صحبت‌های کرمانی‌مقدم با خبرنگار روزنامه پیروزی را در زیر می‌خوانید:

 - به نظر می‌رسد که افت و خیز پرسپولیس در لیگ قهرمانان برخلاف لیگ برتر، خیلی زیاد است.

 من قبلا هم مصاحبه کرده بودم و گفتم که پرسپولیس در لیگ قهرمان است و خیلی راحت همه حریفانش را می‌برد، اما در آسیا به مشکل می‌خورد چون بازیکنانی که لازم داریم را نمی‌توانیم جذب کنیم، متاسفانه از 2پنجره نقل و انتقالاتی محرومیم. طارمی آمد یک حالی به تیم داد و رفت! حالا خودش در آسیا می‌درخشد و پولش را می‌گیرد، بعد ما باید حرص بخوریم که بازیکن کم داریم. البته شما مطمئن باشید هر تیمی یک روز افت دارد، قشنگی فوتبال هم به همین چیزهاست. 

 همه بد بودند

 سه شنبه شب از بیرانوند گرفته تا علیپور و منشا، ‌هیچ‌کدام در حد خودشان نبودند. همه پراشتباه ظاهر شدند. السد هم تیم باتجربه‌ای است، من خودم 4 سال آنجا بازی کردم، آنها خیلی حرفه‌ای هستند، هرچقدر در این بازی السد کم اشتباه ظاهر شد، ما پراشتباه بودیم، اما همه این حرف‌ها مربوط به همان بازی است، تیم در بازی های بعدی شرایط دیگری خواهد داشت.

 به این تیم و این مربی ایمان دارم 

می‌توانیم السد را در تهران ببریم. من برانکو را قبول دارم، بازیکنان‌مان را هم قبول دارم، یعنی به آنها ایمان دارم که می‌توانند. یک روزی،‌ روزِ بازیکن نیست و فوتبال خودش را ارائه نمی‌دهد، این برای همه پیش می‌آید، اما یک روزی،‌ کلا روزِ تیم نیست و کل تیم پراشتباه ظاهر می‌شود. در بازی با السد همینطور بود، این تیمی نبود که همیشه در زمین می‌بینیم. حالا شاید استرس بود، یا قدرت حریف و یا شاید هم دشواری‌های بازی خارج از خانه. همه اینها دست به دست هم داد تا این نتیجه رقم بخورد.

 ربیع خواه اصلا مقصر نبود

 تیم با همین ارنج قبلا خیلی خوب نتیجه گرفته، من که فکر نمی‌کنم ایرادی وجود داشت. ربیع‌خواه هم یکی از بهترین‌ بازیکنان پرسپولیس بوده که شاید بازی‌اش کمتر به چشم بیاید اما خیلی زحمت می‌کشد. اینکه تیم باخته هرگز به او برنمی‌گردد، هیچ‌کدام از گل‌ها روی اشتباه این بازیکن اتفاق نیفتاد. او دارد در ترکیب تیم عالی کار می‌کند و به نظر من یکی از بهترین‌هاست که بدون حاشیه و بدون کار اضافه در وسط زمین کارش را انجام می‌دهد. ربیع خواه هم در این بازی مثل بقیه روز خوبش نیود اما منصف باشیم و بدانیم او روی گل ها مقصر نبود.

 از برد استقلال لذت بردم

 من که خیلی از پیروزی استقلال خوشحال شدم. ما ایرانی هستیم و نباید تعصب الکی داشته باشیم، وقتی پای تیم‌های خارجی وسط می‌آید دیگر مهم نیست که رنگ پیراهن تیم چه رنگی است. ما هم از برد استقلال مقابل الهلال لذت بردیم و انتقال فصل گذشته ما را هم گرفت. خداراشکر آنها روز خوب‌شان را سپری کردند. 

 - جدا از دیدار انتقاد آمیز با السد، به نظر می‌رسد پرسپولیس کار دشواری برای صعود از این گروه نداشته باشد.

 کار ما در آسیا سخت است به یک دلیل و آن هم اینکه امکان جذب بازیکن جدید نداریم. حریفان از نظر نفرات از ما بهترند. اگر می‌توانستیم بازیکن بگیریم خوب بود. البته پرسپولیس با همین نفرات هم راحت از گروهش بالا می‌رود اما در دور بعد کار سخت است.

 - حریف بعدی پرسپولیس استقلال خوزستان است، تیمی که به خاطر اعتصاب بازیکنانش، حدودا یک هفته تمرین نکرده. 

اصلا نباید اینطوری فکر کنیم که آنها یک مدت تمرین نکرده‌اند پس ناآماده‌اند. شما مطمئن باشید وقتی پای بازی با استقلال و پرسپولیس وسط بیاید، حتی اگر یک ماه هم تمرین نکرده باشند باز هم با یک دنیا انگیزه می‌آیند جلوی تیم قرار می‌گیرند. البته برانکو و تیمش هم کارشان را بلد هستند. سرمربی تیم خوب می‌تواند کاری کند که بچه‌ها دیدار با السد را به فراموشی بسپارند و آماده بازی پیش رو شوند. 

توصیه به پیشکسوتان و کارشناسان

 یک چیزی بگویم، موقعی که تیم می‌بازد،‌ همه پروفسور می‌شوند و در مورد همه چیز نظر می‌دهند. مربی بر همه چیز احاطه دارد، همان مَثَل قدیمی خوب می‌گوید که «بیرون گود نشسته و می‌گوید لنگش کن» برای هر تیمی چنین اشتباهات و شکست‌هایی پیش می‌آید، مگر رئال مادرید و بارسلونا نباختند؟ مربی هم سر جایش نشست و بعدا جبران کرد. خواهش می‌کنم از همه کارشناسان و پیشکسوتان عزیز که با یک باخت برای تیم مشکل درست نکنند. قبلا همین تعویض‌ها به گل‌های 3 امتیازی منجر شده بود و همه هم تعریف می‌کردند. حالا چون تیم باخته ایراد می‌گیرند. ارنج همیشگی خوب بود، تیم خوبی داریم اما خب در این بازی چیز دیگری رقم خورد. مثلا بازیکنی که واقعا بازیکن کم اشتباهی است، اما در دیدار با السد روز پراشتباهی داشت. بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و این را قبول دارند که هر بازی شرایط خاص خودش را دارد،‌ آنها در بازی بعدی بهتر ظاهر می‌شوند.


**گفت و گو از مرضیه دارابی

مرضیه دارابی

پرسپولیس-السد

کرمانی مقدم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی