کفاشیان: AFC نمایندگان ایران و عربستان را حذف نمی‌کند

کفاشیان: AFC نمایندگان ایران و عربستان را حذف نمی‌کند

چند روزی است خبرهای زیادی درباره این جلسه مطرح می‌شود و بعضی‌ها می‌گویند اعضا در آن، سرانجام درباره میزبانی ایران و عربستان تصمیم می‌گیرند.


به گزارش پیرروزی دیلی، در روزهای گذشته خبرهای رسیده از کنفدراسیون حکایت از آن داشت که کمیته مسابقات رأی به میزبانی ایران و عربستان داده و دیگر مسابقات تیم‌های باشگاهی این کشورها در کشور ثالثی برگزار نمی‌شود. در ادامه اعلام شد کمیته اجرایی تصمیم نهایی را در این‌باره می‌گیرد. کفاشیان نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال و عضو کمیته اجرایی AFC که این روزها در مالزی به سر می‌برد، در این‌باره توضیحات جالبی می‌دهد. 

* آقای کفاشیان در مالزی هستید؟

بله، من در مالزی هستم و ان‌شا‌ءا... امروز در جلسه کمیته اجرایی حاضر می‌شوم. 

* امروز بحث مهمی در جلسه کمیته اجرایی مطرح می‌شود. اینکه ایران و عربستان میزبان هم باشند. فکر می‌کنید رأی به نفع ایران باشد؟ 

من نمی‌دانم. در جریان نیستم. فکر نمی‌کنم در جلسه امروز کمیته اجرایی چنین بحثی مطرح شود. 

* واقعاً؟ چنین خبری دو، سه روزی است در فوتبال ایران وجود دارد. 

من که تا این لحظه چیزی نشنیده‌ام. حداقل تا الان که من با شما حرف می‌زنم، چنین مسئله‌ای در دستور کار جلسه امروز کمیته اجرایی وجود ندارد. اگر قرار بود جزو بحث‌های جلسه باشد، ما را در جریان می‌گذاشتند. حالا شاید قبل از جلسه، در دستور کار بیاید. باید امروز در جلسه حاضر شوم و ببینم چه اتفاقاتی می‌افتد. پس از آن می‌توانم در این‌باره صحبت کنم. * شما در مالزی هستید و می‌دانید جو چطور است. فکر می‌کنید اگر مطرح شود، ممکن است رأی به نفع ما شود؟ بستگی دارد که چطور مطرح شود. اینکه اگر دو تیم به کشورهای هم سفر نکنند، از رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف می‌شوند... بعید می‌دانم کلاً مطرح باشد. کنفدراسیون این‌طور برخورد نمی‌کند. آنها می‌خواهند بیشتر در این رابطه کار کنند. 

* شما قرار است در جلسه امروز بحثی در این‌باره داشته باشید؟ 

من معتقدم هر تیمی که میزبان است، باید در کشور خودش از تیم دیگری میزبانی کند و این کار درست نیست که کشور ثالثی انتخاب شود. در شرایطی که جنگ باشد، چرا. مثلاً ما از عراق و سوریه چند سال میزبانی کردیم ولی وقتی کشور ما مشکلی برای میزبانی ندارد و بازی‌های مختلفی برگزار کرده، چرا نباید میزبان باشد؟ به طور قطع در جلسه امروز من از عدم دخالت سیاست در فوتبال دفاع می‌کنم. 

* روزنامه عکاظ عربستان هم به نقل از فدراسیون این کشور اعلام کرد ملزم به سفر به ایران نیستند. شما هم موافقید بهتر بود در آرامش کار جلو برود؟

 من موافقم ولی هنوز زمان تا شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان باقی ‌مانده است. هنوز زمان داریم و می‌توانیم در این زمینه اقداماتی کنیم. قطعاً فدراسیون فوتبال ایران با دخالت سیاست در فوتبال مخالف است و در این زمینه هر کاری از دست‌مان بربیاید، انجام می‌دهیم. 

* شما که در مالزی هستید، خبر دارید وضعیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان به کجا کشید؟ آیا مجوزشان را به طور قطعی گرفته‌اند؟ 

هنوز نه. 

* می‌گویند استقلال یکسری مشکلات دارد که شاید حذف شود. 

من در جریان این مسئله نیستم.

تیم های ایرانی

تیم های عربستانی

لیگ قهرمانان آسیا

کفاشیان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی