کمیته اخلاق ضمانت عدم درز اطلاعات جلسه می دهد؟

کمیته اخلاق ضمانت عدم درز اطلاعات جلسه می دهد؟

تعبیر از امر وزیر ورزش مبنی بر رسیدگی عاجل و کمک به پرسپولیس به مجوزی برای ظاهر شدن کمیته اخلاق در نقش کمیته حقیقت یاب! که قبل انشاء آن نیز با اصرار عجیب و غیر فنی در دستور کار این کمیته قرار داشت ، از آن دسته سوء مدیریت بحران و تفسیر به رأی هایی است که در جمع با وقت نشناسی ، فقط از عوام فاقد اطلاعات حقوقی می توان انتظار داشت.
 
اینکه کمیته اخلاق کی و چگونه باید تشکیل جلسه دهد و حد اختیارات و صلاحیت قانونی قضایی آنان بالاخص در ورود و بررسی موازی! پرونده های حقوقی در جریان باشگاه ها مطروحه در ارکان قضایی فیفا و دادگاه عالی ورزش تا کجاست یک موضوع است و اینکه محتوی و مباحث اینگونه جلسات از نوع دزد کیه بز کیه! که عرفا و ماهیتا به تذکر ، توبیخ و محرومیت های مازاد بر محکومیت های صادره از سوی رکن قضایی رسیدگی کننده صالح و به نام پاسداری از اخلاق حرفه ای منتهی می شود! و هرگز هم تا کنون درد اصلی را دوا نکرده است و می بایست تا صدور رأی نهایی محرمانه تلقی شود ، مشخص نیست در شرایط ملتهب کنونی حاکم بر جامعه ورزش آیا حین یا بعد جلسه رسانه ای خواهد شد و یا خدای ناکرده به بیرون درز خواهد کرد و این نگرانی که اصلا آیا ریز گفتگوها و مجادلات و شواهد و ادله ابرازی و تأثیرگذار در روند رسیدگی اصلی به پرونده در مرجع بالاتر و مفید به حال پرسپولیس در پروسه اعتراض طارمی و باشگاه به حکم صاره فیفا در CAS را می توان در امنیت و امانت داری لازم و کافی از فاش شدن حفظ و حراست کرد یا خیر هم موضوع دومی است که واجب است آنان که دستور وزیر مبنی بر بکارگیری تمام امکانات موجود و تشکیل کارگروه حقوقی مجرب و ورزشی برای تبادل نظر و اتخاد راهکار مناسب حقوقی جهت محرومیت زدایی از پرسپولیس و طارمی و اعاده حیثیت و ترمیم وجهه ملی ایران را ، تعبیر به مجوز و تأییدیه ای برای تشکیل چنین جلسات استنطاق و مقصریابی بی وقت نموده اند باید در نظر بگیرند تا فردای کار چنانچه اطلاعات و ریزه کاری های این پرونده محرومیت که به نوعی در جریان است ، به هر نحو سهوا یا خدای ناخواسته عمدا به بیرون از جلسه درز پیدا کرده و باعث سوختن فرصت خانواده پرسپولیس در احقاق حق خود بشود ، باید پاسخگوی هواداران میلیونی پرسپولیس و افکار عمومی جامعه باشند. 
نمونه بارز اینگونه وقت ناشناسی های عوام گونه و تفسیر به رأی کردن ها و محق دانستن های خود برای ورود و پیگیری جنجال ها و حاشیه ها در هر زمان و مکان که همواره به اصل آسیب رسانده و بار مضاعفی را بر دوش جامعه پویا و حقیقت جو! گذاشته و بر التهاب جامعه دامن زده است را می توان برنامه نود دو هفته پیش عنوان کرد که بدون اشراف کامل به محتویات پرونده بهیچوجه زمان مناسبی را برای ورود به این مسئله انتخاب نکرد. بعلاوه آنکه اتهاماتی در این برنامه به مدیرعامل و بازیکن محروم پرسپولیس وارد شد که نفس کار خود عنوان مجرمانه دارد و همگان شاهد بودند که دود آن فردای آن شب در بازی الهلال به چشم پرسپولیس و تمامیت فوتبال ایران در آسیا از طریق ایجاد دو دستگی میان هواداران ، تخریب روحیه تیمی ، تحریک برخی هواداران پرسپولیس به اهانت به بازیکنان شاخص و تأثیرگذار تیم و همچنین از آب گل آلود ماهی گرفتن و عقده گشایی هواداران تیم های رقیب ، رفت. البته چشم پوشی نود از ادامه اینگونه بررسی عجولانه موضوع در برنامه این هفته خود اتفاقی است که قابل تقدیر است. 
آنچه از نامه دکتر سلطانی فر استیفاد می شود دستور صریح ایشان مبنی بر برقراری جلسه ای تحت نظارت تاج و وکلای مجرب حقوقی و افراد صالح و کاربلد و معتمد داخلی و بین المللی بدون رسانه ای کردن نتایج است که با همراهی باشگاه و افراد ذی نفع ایرانی در پرونده ، به بررسی همه جانبه رأی در جهت تنظیم دفاعیه ای مؤثر و بی نقص برای ارائه به دادگاه عالی ورزش و رفع یا تعدیل محرومیت صادره از پرسپولیس و طارمی بیانجامد نه جلسه ای که قرار بود ابتدائا تنها با حضور مهدی طارمی برگزار شود و اینک ظاهرا و احتمالا با مخالف کیروش با خروج طارمی از اردو و با دعوت ثانوی از امثال هدایتی و طاهری و شخص طارمی و وکیل وی و چند تن دیگر به بعد از مسابقه تدارکاتی تیم ملی با توگو موکول شده و نشانگر آنست که برگزارکنندگان بدنبال آن هستند تا نوع و میزان دخالت و اثرگذاری مستقیم و غیر مستقیم اشخاص در اتفاقات و تخلفات یا سهل انگاری های احتمالی انجام شده پیش از تشکیل پرونده منجر به صدور رأی را بررسی کنند که فعلا نه تنها بخودی خود و به صرف تشکیل جلسه ، التهاب در فضای جامعه را حول پرونده در جریان کار و رأی قابل نقض یا قابل تعدیل ، افزایش می دهد بلکه می تواند در روند اعتراض پرسپولیس به پرونده چنانچه تشنج هایی احتمالی در داخل جلسه بروز کند و این تشنج ها و اطلاعات رد و بدل شده و ادله خاص در این پرونده که بنوعی در جریان است به بیرون درز کند ، خلل وارد کرده و فرصت و سوسوی امید پرسپولیس و طارمی در دادگاه عالی ورزش را به کلی سوزانده و به یأس تبدیل کند و حتی می تواند کفه ترازو را به نفع طرف مقابل در پرونده سنگین تر سازد. 
واقفیم که دانستن حق مردم است لیکن زمان و نحوه بررسی و بیان واقعیات ، هنر و سیاست ورزی آگاهانه ای را از سوی تمام دست اندرکاران ورزش کشور طلب می کند تا آنجا که شایسته می نماید جلسه کمیته اخلاق به بعد از رأی نهایی و قطعی صادره له یا به نفع پرسپولیس ارجاع شود.

کمیته اخلاق

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی