که در این فصل هنوز نتوانسته در سطح بالایی ظاهر شود/ ستاره بارسا و نمایش‌های ضعیف

که در این فصل هنوز نتوانسته در سطح بالایی ظاهر شود/ ستاره بارسا و نمایش‌های ضعیف

جرارد پیکه این فصل عملکرد خوبی نداشته و شاید با ادامه همین روند به نیمکت بارسا تبعید شود.
به گزارش پیروزی دیلی، حال جرارد پیکه این روزها خوب نیست. او که در سال‌های اخیر یکی از بهترین مدافعان دنیای فوتبال بوده، در ماه‌های ابتدایی فصل جدید با بارسا، اوضاع و عملکرد خوبی نداشته و بازی‌های خوبی را به نمایش نمی‌گذارد و اوضاع اصلاً برای او بر وفق مراد پیش نمی‌رود.

 این فصل برای پیکه، با پیش‌فصلی جنجالی در آمریکا و انتشار جمله «می‌ماند» در مورد آینده نیمار همراه با انتشار عکسی از خودش در کنار ستاره برزیلی آغاز شد؛ جمله‌ای که با جدایی نیمار از بارسا، باعث شد تا خیلی‌ها پیکه را حسابی مسخره کنند. درون مستطیل سبز هم فصل بارسا با باخت 3-1 مقابل رئال در نوکمپ آغاز شد‌‌؛ آن هم در شرایطی که پیکه گل اول بازی را با یک گل به خودی رقم زد. پپ سگورا، مدیر ورزشی بارسا، این را «اشتباهی تعیین‌کننده» از پیکه خواند. در بازی برگشت سوپرکاپ، مشکلات بیشتر شد: پیکه به خاطر مصدومیت در دقیقه 50 مجبور به ترک زمین برنابئو شد. 

با گلزنی پیکه مقابل اسپانیول به نظر می‌رسید که این روزهای تلخ تمام شده است‌ اما در بازی بعد بارسا در لالیگا مقابل ختافه، دوباره مشکلات بازگشت. خورخه مولینا، با یک دریبل تماشایی پیکه را پشت ‌سر گذاشت و در آن بازی هم پیکه تا یک‌قدمی زدن یک گل به خودی پیش رفت.

 او در بازی تیمش مقابل اتلتیکومادرید در کانون توجهات بود و در یک صحنه او از پس مهار گریزمن برنیامد و این تراشتگن بود که توانست سوتی او را جبران کرده و مانع گلزنی مهاجم فرانسوی اتلتیکو شود. در بازی با اتلتیکو در ورزشگاه واندا، پیکه با سوت‌های هواداران مادریدی همراه شد و با پوشاندن گوش‌هایش و ژستی مشابه فیگو در سال‌های قبل، نسبت به این سوت‌ها واکنش نشان داد. چهارشنبه‌شب و در بازی بارسا در لیگ قهرمانان اروپا مقابل المپیاکوس، پیکه با دریافت دو کارت زرد، از زمین بازی اخراج شد. یک بار به خاطر خطا در میانه میدان و بار دیگر به خاطر خطای هند در مقابل دروازه، او بارسا را برای یک نیمه ده نفره کرد. 

جنجال‌ها درتیم ملی

 البته مشکل‌سازی‌های پیکه تنها به زمین چمن برنمی‌گردد. بعد از جنجال‌های به پا شده در مورد استقلال کاتالونیا و توئیت‌های تند و سیاسی او، استقبال از این مدافع کاتالان در اردوی تیم ملی اسپانیا هم چندان گرم و دوستانه نبود. او در جریان بازی‌های ملی اسپانیا بارها با سوت‌های انتقادی هواداران روبه‌رو شد و حتی یک بار در کنفرانس خبری هم مجبور به ارائه توضیح در این رابطه شد. 

آنچه مشخص است این که پیکه از پوشیدن پیراهن تیم ملی اسپانیا انصراف نخواهد داد و اگر اتفاق خاصی نیفتد، او قصد دارد تا ماتادورها را در جام جهانی‌ روسیه همراهی کند و امیدوار است تا بتواند با این تیم افتخار‌آفرینی کند.

 آمار خوب دفاعی

 بارسا در حال حاضر بارسلونا تیمی است که کمترین گل‌ها را در رقابت‌های این فصل لالیگا دریافت کرده و آمار تدافعی تیم کاتالان بسیار خوب است. آنها تا به اینجای فصل تنها 9 گل خورده‌اند و تنها 3 تا از این گل‌ها در رقابت‌های لالیگا از راه رسیده. 

البته در طول این مدت تنها اومتیتی و تراشتگن مورد تحسین هواداران تیم کاتالان قرار گرفته‌اند. هر دوی این بازیکنان در بازی‌های ابتدایی فصل عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند و مطمئن‌ترین مهره‌های تیم در راه بسته نگه داشتن دروازه بوده‌اند. این در حالی است که پیکه در سال‌های اخیر همیشه در بازی‌های ابتدایی فصل شروع متزلزلی داشته و از ماه فوریه به بعد پیشرفت می‌کرده و تبدیل به یکی از لیدرها و مهره‌های قابل اتکای تیمش در پست تدافعی می‌شده. شاید این بار هم به همین ترتیب باشد ولی آنچه مسلم است، این که این روزها افت او کاملاً چشمگیر و بارز است.

بارسلونا

پیکه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی