کوتوله‌های AFC؛ کی‌روش در لی‌لی‌پوت

کوتوله‌های AFC؛ کی‌روش در لی‌لی‌پوت

«تمرینات و مسابقات داخلی برای بازیکنان ما کافی نیست. هر مربی‌ای که بگوید این حرف درست نیست، دروغ می‌گوید و حقیقت را به شما نمی‌گوید.»
به گزارش پیروزی دیلی، کی‌روش در کنفرانس پس از بازی شب گذشته، مطابق انتظار درخواست در اختیار گرفتن بازیکن‌های داخلی را مطرح کرد. این مسئله قطعا تنش دیگری را در مسیر تیم ملی ایجاد خواهد کرد. کار لیگ و جام حذفی تقریبا تمام شده است. اما تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان در مقابل این پیشنهاد مقاومت خواهند کرد. هر چند طبق گفته کی‌روش، تیم‌های عربستانی بازیکن‌هایشان را به تیم ملی عربستان تحویل خواهند داد.

 کی‌روش سال‌هاست در فوتبال ما و حتی به صورت کلی‌تر در فوتبال آسیا از استانداردها و راه‌های پیشرفت می‌گوید. او به عنوان یک تئوریسین بزرگ دنیای فوتبال به ما و آسیا راه توسعه فوتبال را نشان می‌دهد، اما هیچ واکنش امیدوارکننده‌ای دریافت نمی‌کند. سال‌هاست او حتی از فیفا انتقاد می‌کند. کی‌روش اعتقاد دارد برنامه‌های فیفا در نهایت به سود تیم‌های قدرتمند تمام می‌شود. برنامه فیفا برای تیم‌های ضعیف‌تر هیچ جای پیشرفتی باقی نمی‌گذارد. این مسئله را بارها و بارها تکرار کرده است و ما، فیفا و ای‌اف‌سی به همان اندازه به او گوش نکرده‌ایم.

 در مورد آخر، کی‌روش به کنفدراسیون فوتبال آسیا توصیه کرد که رقابت‌های باشگاهی آسیا را در سال جام جهانی متفاوت اجرا کنند. حداقل همین اندازه که مرحله یک‌هشتم را هم مثل مراحل بالاتر به فصل بعد موکول کنند، اما گوش شنوایی در کار نبود. او حتی به ژاپنی‌ها ، کره‌ای‌ها و استرالیایی‌ها انتقاد کرد که چرا بر خلاف عربستانی‌ها از پیشنهاد او حمایت نکرده‌اند. البته این حمایت نکردن می‌تواند جنبه رقابت داخلی بین تیم‌های آسیایی داشته باشد. سه تیم دیگر به اندازه کافی بازیکن در لیگ‌های اروپایی دارند و حتی شاید فکر می‌کنند لیگ‌های داخلی آنها می‌تواند بازیکنی در کلاس فوتبال در جام جهانی تولید کند.

 به جام جهانی 2014 به عنوان یک نمونه نگاه کنید. 4 تیم از آسیا در 12 بازی، تنها 9 گل به ثمر رساندند و 25 گل دریافت کردند. تیم‌های آسیایی از 48 امتیاز ممکن تنها 3 امتیاز به دست آوردند. ضعیف‌ترین عملکرد در بین کنفدراسیون‎های مختلف به آسیا تعلق گرفت. این آمار تنها گوشه‌ای از ضعف فوتبال در آسیا را نشان می‌دهد. به آمارها می‌شود استناد کرد. می‌شود به درستی حرف‌های کی‌روش ایمان آورد. آمارها برای این نیستند که به سادگی از کنارشان بگذریم. برای پیشرفت باید تن به نقشه راه انسان‌های متخصص در فوتبال داد. چه کسی بهتر از معمار فوتبال پرتغال؟ آیا فوتبال آسیا و رهبرانش، به این درک رسیده‌اند که برای پیشرفت باید به ایده‌های متخصصینی مثل کی‌روش اعتماد کنند، یا هنوز درگیر حفظ صندلی‌های‌شان هستند؟

 به 5 تیم آسیایی حاضر در جام جهانی دقت کنید. در 10 بازی دوستانه هفته گذشته چه اتفاقی رخ داده است؟ هیچ بردی در کار نیست. تنها یک پیروزی به دست آمده که آن هم سهم ایران است. درک این موضوع شاید از اندازه مدیران فوتبال آسیا و مدیران فوتبال ایران خارج باشد. اما هواداران و عاشقان فوتبال در آسیا و ایران چه خواهند کرد؟ به مربیان ساده‌اندیش و مدیران نالایق اعتماد خواهند کرد، یا آدم‌های متفکر و متخصص؟ اینجاست که می‌توانیم انتخاب کنیم که با هم پیشرفت کنیم و به سمت توسعه فوتبال برویم یا ساده فکر کنیم و به نسخه کوتوله‌ها تن بدهیم. انتخاب با عاشقان فوتبال است.

AFC

تیم ملی

جام جهانی 2018

کی روش

علیرضا هادیان :
۸ فروردين ۹۷
با احترام فراوان ، نمی دانم این مطلب را چه کسی نوشته ولی اینگونه بازی با آمار و بهتر بگوییم بازی حامیان کیروش با آمار که بنظر صم بکم هستند و تعقل در کارشان نیست ، بسیار کودکانه و ساده لوحانه است! 
دو بار با کیروش صعود کردیم دفعه اول به بدبختی چرا؟ چون کیروش تنها سرمربی ملی ما بود که به او دوبار فرصت و میلیاردها پول بی زبان و امکانات فراوان دادیم. 
۱۰ گل در مقدماتی زدیم و ۲ گل خوردیم اما ژاپن ۱۷ گل زد و ۸ یا ۹ گل خورد و آن هم صعود کرد و کسی در ژاپن اینقدر سرمربی این تیم را نستود ب سر عاشقان فوتبال نکوبید
الآن باید سرمربی آلمان را از پا به سر طلا گرفت که نه تنها با آمار صد در صد نباختن که با آمار صد در صد برد پا به جام جهانی گذاشت ولی یک عده گفتند گروه آلمان ساده بود! از آنطرف حامیان کیروش جان به سرمان کردند آنقدر گفتند بدون باخت به جام جهانی رفتیم ولی ما حق نداریم بگوییم چین و کره و قطر و ازبکستان و سوریه که نویسنده معترف با بقیه آسیایی ها بجز ایران هیچ هم نیستند! ، آخه مگر تیم هم بودند که نتوانستیم بیشتر از این گل بزنیم و جلویشان دفاع اتوبوسی چیدیم و امار می گوید از پس برخی از آنها بر نیامدیم یا به بدبختی از پس آنها برآمدیم! 
آمار و مثال : 
مثلا چرا از چهارم شدن کره در جام جهانی نگوییم ، جزء آمار نیست؟ همان کره که با برانکو ۴ گل به آن زدیم ، یادتان هست؟ یا چرا از سوم شدن ترکیه در حال گذار از آسیا به اروپا در آن وقت ، در جام جهانی نگوییم؟ 
از ۷ گل خوردن برزیل از آلمان چطور؟ 
از صعود نکردن ایتالیا و هلند و بزور صعود کردن آرژانتین که دیشب ۶ تا از اسپانیا گل خورد؟ 
اصلا چرا باید حرف معمار فوتبال پرتغالی را گوش کرد که از هلندی که صعود نکرده همین دو شب پیش ۳ گل خورد ؟ معماری که با پرتغال خود ساخته اش از مرحله گروهی هم صعود نکرد؟ بار بعد هم پایش به جام جهانی نرسید! 
و چرا نباید از برانکو شنید که پرفسور فوتبال است و معمار فوتبال کرواسی که این تیم را سوم جهان کرده است؟ 
چرا نباید از شفر آلمانی شنید که سابقه چندین باره حضور در جام جهانی با تیم های کشورهایی چون کامرون را دارد؟ 
چرا باید همش از کیروش شنید؟ میگوییم چرا ، چون اسارت برازنده آنهایی است که تن به ذلالت می دهند. 
چون ما می خواهیم بشنویم و خود را و دیگران را گول بزنیم چون کیروش نباشد شاید نون خیلی ها آجر شود ، ولی فیفا کلی کارشناس مستقل دارد و با رأی اکثریت سرمربیان جهان تصمیم می گیرد. 
آنجا و در ای اف سی حرف ژاپن و استرالیا و عربستان قطعا به کرسی می نشیند چون حق است و برنامه ریزی ۴ سال قبل داده شده نه ۴۰ روز قبل جام جهانی! 
آنها کیروش ندیده نیستند همانطور که آفریقای جنوبی و پرتغال و رئال مادرید و منچستر یونایتد ، کیروش زده بودند نه کیروش بنده! 
و اما پاسخ سطر آخرتان آنکه کوتوله کسانی اند که قدشان نمی رسد آنطرف دیوار بلند حاشا را ببینند! کیروش و حامیانش می توانند زیاده خواهی های کیروش را به دلسوزی و چهره مأیوس او را در تقابل با قرعه ایران به یأس از حضور او در بازی افتتاحیه مقابل روسیه! تفسیر کنند اما ما این ها به ترس کیروش از تقابل با تیم های بزرگ و بهانه گیری برای پیدا کردن راه فرار از ایران پیش از جام جهانی به صورتی که پولش را هم تمام و کمال بگیرد تعبیر می کنیم. 
شما به هرترتیب باید یک اشل و استاندارد مشخص و فراگیر 
آمار بدهیم نویسنده مطلب کمی لذت ببرد 
در زمان قرعه کشی جام جهانی ۸ گروه وجود داشت از هر گروه دو جای خالی قبل از قرعه کشی سید ۳ و ۴ وجود داشت 
یعنی یک به ۱۶ شانس ما افتادن در هریک از گروه های ۸ گانه و یک به دو افتادن در بازی افتتاحیه بود 
احتمال می شود یک به ۲×۸×۱۶ یعنی یک به ۲۵۶ احتمال افتادن در بازی افتتاحیه! 
تازه این بعد از قرعه کشی شدن دو سید اول بود که اگر عدد آن را محاسبه کنیم عدد فجیع تری بدست می آید 
توضیح اینکه اگر ادعای کیروش درست بود ، قطعا آرزوی به این مهمی! یعنی بازی کردن مقابل روسیه در افتتاحیه به یکباره و در همان لحظه قرعه کشی سید دوم به بعد که در این سرمربی کاربلد و متفکر حلول نکرده است. 
بنابراین آمار می گوید که یا کیروش حسابگر سواد امار و احتمالات و محاسبه چنین عدد و احتمال ضعیفی را ندارد که فاتحه فوتبال ملی را باید در جام جهانی خواند که سرمربی آن عاجز از بررسی احتمال صعود و حسابگری باشد یا با احترام تمام کیروش رسما دروغ می گوید و آشفتگی چهره او در هنگام رویارویی با قرعه ایران قطعا به دلیل ترس و وحشت او از تقابل با تیم های بزرگ و ناتوانی او از هدایت ایران به مرحله دوم جام جهانی است. 
باور ما اتفاقا براساس امار و کارنامه کیروش آنست که ایشان مربی روزهای سخت نیست و اصلا مربی جام جهانی نیست
شاید بتوان او را متخصص صعود به جام جهانی دانست البته به شرط گروه ساده اما ... 
خدایی بس نیست اینقدر شیره سر عاشقان فوتبال مالیدن ؟  
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی