کیش به آسیایی ها یک حرکت تا مات کامل! / کیروش تمام توجهات را از لیگ قهرمانان آسیا به جام جهانی برد

کیش به آسیایی ها یک حرکت تا مات کامل! / کیروش تمام توجهات را از لیگ قهرمانان آسیا به جام جهانی برد

این سطح از هجمه به سرمربی موزانبیکی تیم ملی ایران آنهم بابت قرارنگرفتن نام دو بازیکن کلیدی سرخآبی ها در لیست اردوی ترکیه اگر نگوییم بی سابقه ولی کم سابقه است.

حداقل انتظار از سرخ ها بود بازیخوانی را از برانکو ایوانکویچ می آموختند و تا ۴ ژوئن خویشتن داری بخرج می دادند! 
سایت پیروزی دیلی - چه الفاظ تلخی! لجباز؟ دیوانه؟ کینه توز؟ و بسیاری القاب دیگر در این چند روزه از سوی برخی کارشناسان و اهالی فوتبال و هواداران پرسپولیس و استقلال نثار سرمربی تیم ملی ایران شد. حتی یک بنده خاص خدا که مدعی است کمک مالی می کند که فقط عاشقی کرده باشد و با این مثال نقض قاعده جهان شمول هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد را به چالش کشیده ، به کیروش توصیه کرده خود را به دکتر روانپزشک نشان دهد! اما از آنطرف کیروش بابت تصمیم خود مبنی بر قرار دادن نام دو بازیکن بزرگ ایرانی در لیست استندبای تیم ملی با آنکه ناسزا شنید به کار خود همچنان ادامه می دهد. حتی در دفاع از رأی خود مواردی را در رابطه با این دو بازیکن گفت که خودش هم می دانست هجمه ها را چند برابر میکند. براستی چرا و آنهم در این برهه زمانی؟ چه چیز از تحقیر شدن شخصیتش مهم تر می توانست باشد؟ آیا واقعا کیروش به سید جلال حسینی و وریا غفوری دیگر اعتقاد ندارد؟ 
همگان می دانند با کارلوس کیروش زاویه یکصد و هشتاد درجه ای دارم. مطلبی را هم که می خوانید به هیچ وجه قصد مبری کردن وی از سوء رفتارهایش و بازی کردنش با احساسات میلیونها هوادار و اهالی فوتبال را ندارد. اما باید این واقعیت را پذیرفت که او دیوانه نیست و کاملا هر عملی را با قصد و نیت قبلی و از روی اراده اجرایی می کند. در علم حقوق از چنین افرادی سلب مسئولیت مدنی نمی شود و کیروش هم این را قطعا بخوبی می داند مسئول و ضامن اعمال خویش است. بعبارتی هر اتفاق تلخ محتمل که پس از ۷ سال حضورش در ایران در جام جهانی پیش روی بیافتد ، مسئولیت پاسخگویی به آن مستقیما بر عهده وی و البته بر عهده فدراسیون ۵ ستاره تاج خواهد بود که مبلغ گزاف و امکانات بی حد و حصر و فرصت بی بدلیلی را به این سرمربی خاص داده است تا به جام جهانی برویم و زنگ تفریح رقیبان نشویم! چه اگر قرار بود همان ابتدا حذف شویم که نیازی به کیروش و اینهمه بزرگنمایی و حمایت و قیل و قال نبود ! همین امر باعث شده افرادی هم در این میان باشند که از حق مسلم سرمربی تیم ملی در انتخاب بازیکن بدلیل آنکه خود او پاسخگوی نتایج تیم ملی باید باشد سخن گفته اند و به دفاع برخواسته اند! ولی این هرمی می تواند باشد که یک وجه سوم مغفول مانده و مهم دیگر نیز شاید بتوان برای آن برشمرد و بیانش می تواند هر دو گروه اول و دوم را به جهت خویشتن داری بخرج ندادن در این چند روزه مجبور به بازنگری در نحوه کنترل احساسات و اعتراضات خود کند. صبر و حوصله ای که پیش تر از پرفسور فوتبال ایران و سرمربی پرسپولیس تهران زمان دیپورت شدن ملی پوشانش از اردوی بی خاصیت امارات شاهد بودیم و دیدیم که جواب داد! چرا که می دانست کیروش نمی تواند از بهترین خط دفاع لیگ و جهان در آن برهه چشم پوشی کند. 
در نگاه اول به لیست ۳۵ نفره بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی توسط کارلوس کیروش خط خوردن برخی از آنان تقریبا مسجل بود و البته ماندن حداکثری لژیونرها. بدون آنکه وارد دلایل برای همه بشویم که مجالش اینجا نیست ، خط خورده ها را ۱۲ نفر از بین کاوه رضایی (استندبای) ، عبدالله زاده، انصاری، بیت آشور، سروش رفیعی (فانتزی باز) ، آقایی، نورافکن، خانزاده، قلی زاده، مجید حسینی، ترابی یا طارمی! ، ابراهیمی یا روزبه چشمی (اگر امید میرسید و البته روزبه با گل زنی به ازبکستان خروج خود از لیست کیروش را به تعویق نمی انداخت) و شاید هم هردو ! ، علی کریمی(مصدوم) و البته حسین حسینی ( بعلت عدم تجربه بین المللی ، افت روحی و روانی ، عصبانیت ها و احساسی رفتار کردن های اخیر وی و صد البته نه بدلیل نیمکت نشینی او) می دیدیم. از ۲۴ نفر مانده در اردوی ترکیه برخی از اسامی بالا که خط نخورده اند مانند خانزاده ، چشمی ، مجید حسینی ، حتی ترابی و طارمی و ابراهیمی و بیت آشور تنها فرصت نهایی را در اختیار دارند و شک نیست چنانچه هریک بهانه بدست کیروش دهد ، از پرواز به روسیه باز خواهد ماند. آنچه هیچکس احتمال ضعیفی را هم برای آن متصور نبود ، خط خوردن سید جلال و وریا بود. درخشش این دو بازیکن در آسیا و لیگ داخلی برای باشگاههای خود و میزان تأثیرگذاری در نتایج تیم هایشان آنقدر چشمگیر بود که نتوان نادیده شان گرفت. اتفاقا کیروش هم به درستی دست روی همین نقطه ضعف فوتبال ایران گذاشت! 
درحالی که تمامی توجه ها از رسانه ها گرفته تا هواداران و دیگر اهالی فوتبال ، معطوف به لیگ قهرمانان آسیا و موفقیت سرخآبی های پایتخت بود و چشم ها دغدغه قرعه کشی مرحله بعد این تورنمنت را داشت و البته نیم نگاهی غلیظ به بازار نقل و انتقالات پرسپولیس و استقلال ، اخبار تیم ملی تنها به پوشش اردوی کیروش با حداقل بازیکنان و دویدن کیروش با ملی پوشان حاضر در اردو محدود شده بود. در چنین شرایطی کیروش به یکباره انقلاب کرد و با این کار خود باعث شد از سایت های داخلی گرفته تا سایتهای خارجی که اخبار فوتبال ایران را دنبال می کنند ، از هواداران دو تیم گرفته تا کارشناسان و رسانه های حقیقی و مجازی در این چند روز ناگزیر از پرداختن به تیم ملی و اتفاقات مربوط به آن بشوند و سخن گفتن از آسیا را به قصد جام جهانی ترک کنند. کیروش به این هم بسنده نکرد و با مصاحبه خود و آوردن دلایل عجیب تر برای اقدام خود در کنار به چالش کشاندن هدایتی به قصد سوق دادن حواس او به تیم ملی بجای نقل و انتقالات پرسپولیس از طریق از زیر خاک بیرون کشیدن انتقال جنجالی دو بازیکن به پرسپولیس! باعث شد تتمه حواس های پرت کشور نیز به سمت تیم ملی گرایش پیدا کند. سیاستی که در برهه ای از زمان بدست سرالکس فرگوسن هم در منچستر یونایتد به نوعی اجرا شد و باعث شد فرگی و شاگردانش در مرکز توجه عموم قرار بگیرند.  
این را می توان کیش کیروش به جامعه فوتبال ایران دانست که براساس ارزیابی ما از رفتارهای کیروش در طی ۷ سال گذشته انتظار داریم با اعلام لیست ۲۳ نفره نهایی در ۴ ژوئن با خط خوردن برخی بازیکنان اردوی ترکیه و بازگشت احتمالی و اضافه شدن سید جلال حسینی و وریا غفوری به مسافران جام جهانی ، وی با چنین شوک دیگری رضایت و حمایت از تیم ملی را به حداکثر رسانده و فوتبال ایران را مات و مبهوت کند به شکلی که اثرات آن حداقل تا پایان مرحله گروهی باقی بماند!
توصیه این حقیر آنست که تا ۴ ژوئن ضمن باور به اینکه کیروش نمی تواند از این دو عنصر دفاعی چشم پوشی کرده و نیمه راست زمین را با دست خود به حریفان واگذار کند صبر کنیم.  

کی روش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی