گادوین منشا : پرسپولیس را با هدف قهرمانی در آسیا انتخاب کردم

گادوین منشا : پرسپولیس را با هدف قهرمانی در آسیا انتخاب کردم

مهاجم سرخپوشان می گوید: گلی که به تراکتورسازی زدم،تمرین شده بود.
با حضور گادوین منشا در پرسپولیس و در کنار مهدی طارمی و علی علی‌پور، و همچنین حضور بهترین هافبک‌های حال حاضر فوتبال ایران در پشت سر این نفرات،خط آتش سرخ‌های محبوب ایران به یکی از خوف‌ناک‌ترین خط حمله‌های تاریخ فوتبال باشگاهی ایران تبدیل شده است.شاید تاریخ تکرار شود و در لیگ هفدهم زوج خط حملۀ رویایی فرشاد پیوس و علی دایی دیگری را در پرسپولیس شاهد باشیم. تکرار بازی سوپرجام پیش روی پرسپولیس است.اما شاید حساس‌ترین مسابقۀ شاگردان برانکو ایوان‌کوویچ مصاف با الاهلی عربستان برای رسیدن به مرحلۀ نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد. در ارتباط با این موضوعات و همچنین به ثمر رسیدن اولین گل مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس برابر تراکتورسازی،گفت‌وگویی داشتم با گادوین منشا که ماحصل آن را در ادامه خواهید خواند.

 -تبریک می گویم.عنوان مهم ترین نقل و انتقالات فصل را با رأی هواداران پرسپولیس کسب کردی.نظرت در این خصوص چیست؟ 

ج:خیلی از هواداران پرسپولیس تشکر می کنم.واقعا از این بابت بسیار خوشحالم.برای من باعث افتخار بزرگی است.از تمام کسانی که من را مهم‌ترین نقل و انتقالات فصل انتخاب کردند،تشکر می کنم. 

 -این رأی هواداران یعنی روی حضور و کمک تو به پرسپولیس برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر و موفقیت در آسیا خیلی حساب کرده اند.چه پاسخی به این اعتماد هواداران می دهی؟ 

بار دیگر از هواداران تشکر می کنم.این رأی به من کمک می کند تا در پرسپولیس به بهترین نحو ممکن به وظایفم در قبال تیم و هواداران عمل کنم.تا به این ترتیب همراه دیگر بازیکنان بار دیگر قهرمانی در لیگ برتر را تکرار کنیم و در آسیا جلوۀ یک مدعی قهرمانی را داشته باشیم. 

 -در اولین بازی پرسپولیس فرصت کمی برای حضور در میدان داشتی.آیا حالا برای بازی برابر تراکتورسازی آمادگی لازم را به دست آوردی و در ترکیب اصلی قرار گرفتی.چه جایگاهی را برای خودت در پرسپولیس در ذهن برنامه‌ریزی کرده‌ای؟

 نمی‌دانم چه پاسخی به این سوأل شما بدهم.در بازی اول نظر آقای برانکو بود که در آن تایم وارد ترکیب بشوم.من هم مثل یک بازیکن حرفه ای تابع تصمیم سرمربی هستم.اما تمام تلاشم را خواهم کرد تا با تأیید سرمربی زمان بیشتری در خدمت پرسپولیس باشم. 

 -از بازی برابر تراکتورسازی و گلی که به ثمر رساندی صحبت می کنی؟

 خب من در پیکان هم با این شیوه گل زده بودم.این شیوه‌ای است که روی آن تمرین کرده‌ام و آن را خوب بلد هستم.خیلی خوشحالم که برابر تراکتورسازی اولین گلم برای پرسپولیس را به ثمر رساندم.امیدوارم بتوانم گل‌های بیشتری برای تیم پرسپولیس ثبت کنم. 

 -گزارشگر بازی و خبرنگاران تبریزی مدعی بودند که شادی پس از گل تو توهین به هواداران تراکتورسازی بود.حتی در این خصوص از برانکو در کنفرانس خبری پس از بازی سوال کردند.که البته برانکو از تو حمایت کرد و گفت من توهینی در حرمت شادی گل منشا ندیدم.نظر خودت در این خصوص چیست؟

 در آن صحنه به هیچ وجه تصر نمی کردم تماشاگرانی که پیراهن های قرمز بر تن داشتند،هواداران تراکتورسازی باشند.فکر کردم به دلیل رنگ پیراهن‌های‌شان،هوادار پرسپولیس هستند.هیچ قصد و نیتی از آن حرکت نداشتم.همین جا از هواداران تیم تراکتورسازی اگر از کار من ناراحت شدند،عذرخواهی می‌کنم.اصلا در شخصیت من نیست که بخواهم تعمدی چنین حرکاتی را انجام بدهم. 

 -راستی هم هنگام ورود تیم به فرودگاه تبریز و هم در جریان بازی به هادی نوروزی که از دنیا رفته و محمود خوردبین که پیشکسوت و سرپرست پرسپولیس است به شدت توهین و بی احترامی شد.تو از این بابت که متوجه فحاشی ها در ورزشگاه‌ها نمی شوی احساس راحتی می‌کنی؟

 خب من زبان شما را خیلی بلد نیستم.بنابراین شعارها و توهین هایی که در فرودگاه و ورشگاه نسبت به بازیکنان و افراد تیم ما صورت گرفت را اصلا متوجه نمی شدم.  

-از وضعیت خودت در پرسپولیس بگو.به نظر خیلی زود با بازیکنان رفیق شده‌ای.آیا نفرات قدیمی هوای دوست تازه واردشان را دارند؟ 

ما همگی یک خانواده هستیم و مثل اعضای یک خانواده با هم دوست هستیم.ما هم‌تیمی هستیم.از نظر تفکر نسبت به تیم و اهدافی که مشترک هست بین ما،به هم نزدیک هستیم و همه چیز عالی پیش می رود.

 -جمعی از بهترین هافبک های ایران در پرسپولیس تو و دیگر مهاجمان تیم را تغذیه می کنند.پیش بینی‌ات از تعداد گل‌هایی که این فصل می‌زنی چه تعداد است؟ 

نمی‌دانم این فصل چه تعداد گل برای پرسپولیس به ثمر خواهم رساند.اما خب تلاشم را خواهم کرد تا با کمک هم‌تیمی‌هایم تعداد گل بیشتری از آن که در پیکان زدم،در پرسپولیس به ثبت برسانم. 

 -یک دوره فرشاد پیوس و علی دایی به عنوان دو مهاجم برتر ایران در پرسپولیس کنار هم بودند.آن فصل پرسپولیس رکورد خیلی خوبی در گل‌زنی به ثبت رساند.حالا تو و مهدی طارمی و علی علی‌پور با هم هستید.آیا امید به تکرار تاریخ در خط حمله پرسپولیس باشیم؟

 در مورد زوج خط حمله پیوس و دایی که گفتید،اطلاع درستی ندارم.نمی‌دانم ما امسال به اتفاق هم چه تعداد گل برای پرسپولیس ثبت خواهیم کرد.اما امیدوارم بتوانیم با هم تعداد گل بالایی برای پرسپولیس به ثمر برسانیم و یک اتفاق خوب را خلق کنیم.

 -شاید برای تو تفاوتی نداشته باشد.اما به هرحال چه بخواهی و چه نخواهی،گادوین منشا با مهدی طارمی مقایسه می‌شود.بخصوص که فصل قبل رقابت نزدیکی برای آقای‌گلی با هم داشتید.با این مقایسه‌ها چطور کنار می‌آیی؟

 من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و کار خودم و وظایفی که سرمربی و کادرفنی از من می‌خواهند را انجام می‌دهم.مهدی هم یک بازیکن حرفه‌ای است.همان‌طور که گفتید،این مقایسه‌ها وجود دارد.اما این‌ها موضوعاتی است که برای طرفداران فوتبال بیشتر جذاب است.من،مهدی طارمی و تمام بازیکنانی که برای پرسپولیس بازی می‌کنیم،همه هدف‌مان واحد است.همه می‎خواهیم در کنار هم و با پرسپولیس بهترین اتفاقات ممکن را رقم بزنیم.

 -تو الان مهاجم تیمی هستی که گلزنان بسیار سرشناسی در تاریخ خود داشته است.صفر ایرانپاک،همایون بهزادی،فرشاد پیوس و کریم باوی و علی دایی و...؛تو با نام کدام یک از این نفرات آشنا هستی؟ 

ج:خب از میان نام‌هایی که گفتید،علی دایی را می‌شناسم که در بایرن‌مونیخ و بوندس‌لیگا بازی کرده و با نفت قهرمان جام‌حذفی شد و امسال سرمربی سایپا است. 

 -ایمون زائد و ابراهیم توره معروف‌ترین مهاجمان خارجی پرسپولیس در لیگ‌برتر بوده‌اند.آیا نام گادوین منشا می‌تواند در تاریخ پرسپولیس بالاتر از این دو نفر قرار بگیرد؟ 

من با این هدف به پرسپولیس آمده‌ام که بهترین بازی‌هایم را انجام بدهم و از بهترین‌های تیم باشم.حالا باید ببینیم چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.من به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا اثر خوبی در پرسپولیس داشته باشم. 

 -این فصل با حضور مهاجمان خوبی که در تیم ها هستند،رقابت برای کسب عنوان آقای گلی سخت‌تر از فصل قبل نیست؟ 

فصل قبل این شکل بود.حالا امسال من و مهدی طارمی هر دو برای یک تیم بازی می‌کنیم و امیدوارم آقای‌گل این فصل از پرسپولیس باشد.حالا چه من،چه مهدی طارمی و چه علی علی‌پور آقای‌گل این فصل بشویم،همه خوشحال خواهیم بود.چون برای سومین فصل پیاپی عنوان آقای‌گلی لیگ‌برتر به یک پرسپولیسی تعلق خواهد گرفت.

 -خیلی ها منتظر دیدن آتش بازی زوج منشا و طارمی هستند.البته پرسپولیس علی علی‌پور را هم دارد.آیا به نظرت پرسپولیس می تواند با سیستم 3-3-4 موفق‌تر باشد؟ 

من تنها یکی از25 بازیکن پرسپولیس هستم و نمی‌دانم چه اتفاقی در ادامه خواهد افتاد.هر کسی در تمرینات خوب باشد این آقای برانکو است که تصمیم می‌گیرد چه ترکیبی برای هر بازی بچیند. 

 -برخلاف فصل قبل،امسال دست برانکو برای چیدن ترکیب پرسپولیس بازتر است.در دو بازی ابتدای فصل و سوپرجام دیدیم که نفرات خوبی هم روی نیمکت قرار دارد.داشتن این همه بازیکن خوب البته نقطه قوت است.اما چگونه می توان یک بازیکن بزرگ را روی نیمکت نشاند و حاشیه ای هم ایجاد نشود؟ 

من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به پرسولیس آمده‌ام تا برای این تیم بازی کنم.نمی‌دانم چه بازیکنی درون زمین قرار خواهد گرفت و کدام بازیکنان به عنوان نفر رزرو مدنظر خواهند بود.در مورد خودم تنها می‌توانم بگویم که تمام تلاشم را خواهم کرد تا به عنوان بازیکن ثابت پرسپولیس مدنظر آقای برانکو قرار بگیرم.اما تصمیم‌گیرنده من نیستم.همه بازیکنان در هرتیمی و پرسپولیس این است که جایگاه ثابتی داشته باشند. در نهایت همه ما تابع تصمیم سرمربی هستیم. 

-زمان زیادی تا روز بازی مقابل الاهلی زمان دارید.حریفی که با بودجه‌ای نامحدود دست به خریدهایی چندین میلیون دلاری زده.گذشتن از سد این حریف متمول و پول‌دار که ستاره‌های بزرگی را خریده در توان این پرسپولیس هست؟

 من با این هدف به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ مثبت دادم که به این تیم بیایم و همراه تمام بازیکنان و مجموعه تیم،قهرمانی آسیا را به دست بیاورم.شاید شرایط الاهلی باعث نگرانی هواداران شده باشد.اما ما بازیکنان هیچ نگرانی از این بابت نداریم.به عمان می‌رویم و می‌خواهیم با ارائۀ یک فوتبال خوب،تیم پیروز این مرحله باشیم. 

 -بازی آینده شما برابر نفت تهران است که چندی پیش در سوپرجام با آنها بازی کردید.آیا این بازی با سوپرجام متفاوت است؟

 ج:انتظار خود ما این است تا در این بازی نیز به 3 امتیاز برسیم و در بالای جدول بمانیم تا با پیروزی به استقبال بازی مقابل الاهلی برویم.


**گفت و گو از صالح محمرحیمی-خبرنگار پیروزی

صالح محمد رحیمی

پرسپولیس

گادوین منشا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی