گرشاسبی: بانک مرکزی  لطفا مشکل ارزی نماینده ایران در آسیا را حل کنید!

گرشاسبی: بانک مرکزی لطفا مشکل ارزی نماینده ایران در آسیا را حل کنید!

حمیدگرشاسبی مدیر باشگاه پرسپولیس از آن دست مدیرانی است که در کنار پیگیری مسائل و مشکلات باشگاه سعی می کند پاسخگوی رسانه ها و در حقیقت هواداران پرسپولیس باشد. قبل از دربی قرار بود با او در مورد مسائل و مشکلات تیم صحبت کنیم اما حساسیت بازی های دربی و دیدار با السد باعث شد تا این گفتگو به پس از نبرد دوحه موکول شود.

 سعی کردیم بیشتر در مورد مشکلات مالی حرف بزنیم و مدیریت باشگاه پرسپولیس و صحبتهایش را با همین موضوع آغاز کرد که در ادامه از نظرتان می گذرد:

در این مدت در مورد مشکلات تیم از نظر تعداد بازیکن و نیرو زیاد گفته و نوشته ایم اما همه می دانند مشکلات مالی پرسپولیس این روزها به اوج خودش رسیده است. واقعا این وضعیت کی قرار است درست شود؟!

به خدا نمی دانم! ما هر روز پیگیر حل مشکلات هستیم. بخشی از این مشکلات توسط خودمان و هیات مدیره حل می شود و بخشی هم درست شدنش از دست ما خارج است و امیدواریم زودتر مشکلات برطرف شود.

کدام مشکلات از دست شما خارج است؟!

همین مشکل تامین منابع ارزی. می دانید که ما نیاز فوری به ارز داریم تا بخشی از مشکلات و بدهی هایمان را پرداخت کنیم. بارها در این مورد حرف زده ایم و با بانک مرکزی تماس گرفته ایم و نامه نگاری کرده ایم. می گویند درست می شود اما 5 ماه است هیچ اتفاقی نیافتاده. می گوییم تیم دولتی هستیم و ارز دولتی می خواهیم که می گویند مشکلاتی داریم و نمی توانیم ارز دولتی بدهیم. می گوییم مجوز گرفتن ارز آزاد را بدهید که هنوز در این مورد خبری نشده است. ما هم نمی توانیم بدون مجوز اقدام به خرید ارز کنیم. قطعا ارز ازاد بخریم حکم بازداشت ما را صادر خواهند کرد. 

وزارتخانه در این مورد کمکی به شما نمی کند؟!

آقای وزیر خودشان پیگیر شده اند و امیدواریم در این یکی دوهفته مشکل حل شود.

و اگر مشکل حل نشد؟!

به خدا نمی دانم! بانک مرکزی لطفا به پرسپولیس کمک کند. ما تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان هستیم که شانس حضور در فینال و قهرمانی را داریم. لطفا به نماینده ایران در آسیا کمک کنند.

سوال مهم هواداران از شما اینست واقعا همه بدهی های گذشته پرسپولیس را پرداخت کرده اید؟!

اگر پرونده دیگری مثل قارچ بیرون نیاید ما عمده بدهی های گذشته را که پرونده ای داشته اند را پرداخت کرده ایم.

پس مطمئن نیستید از این بابت!

ما اطلاعیه رسمی دادیم که هر کس طلبی دارد جلو بیاید. اما برخی جلو نیامدند. یک آژانس که از زمان مدیریت آقای نژادفلاح از باشگاه طلب داشت بدون اینکه به ما اطلاع بدهد و یا برای مذاکره بیایند خودشان پیگیر شدند و بعد هم حکم گرفته و دو اتومبیل باشگاه را بردند! واقعا نمی دانم الان طلبکاری هست که مدرکی داشته باشد و ما سندی در اختیار نداشته باشیم و آنها شکایتی مطرح کرده باشند.

طلبکاری دارید که در حال مذاکره باشید؟!

برخی هستند که سند طلبشان را رو نکردند اما ما بر اساس اسنادی که داشتیم سراغشان رفتیم و مشغول مذاکره هستیم. افرادی که می گویند طلب دارند اما طبق اسناد ما به آنها پرداختی داشته ایم. الان اختلاف حساب داریم که مشغول مذاکره هستیم.

مسعود همامی در فضای مجازی اعلام کرده که مدارکش را دوباره در اختیار AFC قرار می دهد. نوشته کوتاه هم نمی آید. ظاهرا طلب اولیه او کمتر بوده اما می گوید با او بد برخورد شده است . ماجرای همامی دقیقا چیست؟!

من کاری به گذشته ها ندارم. به عنوان مدیر باشگاه موظف بودم با این بازیکن وارد مذاکره شوم. با برادر همسرش آمد باشگاه و با او وارد مذاکره شدیم. در نهایت گفتیم سر چه مبلغی رضایتش جلب می شود و او هم رقمش را اعلام کرد. ما هم قبول کردیم و گفتیم در 3 قسط این پول را پرداخت می کنیم. گفت اجازه بدهید با برادر همسرم مشورت کنم. ما هم قبول کردیم. از دفتر رفت بیرون و به یکباره غیب شد! دیگر نیامد که صحبتی شود. بعد هم تاج و ساکت با او صحبت کردند و بعد اعلام کرد از همسرش باید اجازه بگیرد! شما جای ما بودید چه می گفتید. شان باشگاه پرسپولیس را زیر سوال برد اما ما باز هم قصد همکاری داشتیم اما به یکباره نامه از دادگاه آمد که ایشان به پیکان بدهکار است و نباید طلبش را بدهید تا برگه تسویه حساب از پیکان را ارائه دهد یا نامه دادگاه به دست باشگاه پرسپولیس برسد. برای همین همه چیز متوقف شد. حالا هر چه در فضای مجازی گفته من نمی دانم چه هست.

خیلی از هواداران در مورد تمدید قرارداد بشار رسن می پرسند. چرا قراردادش تمدید نمی شود؟! به مشکلات ارزی؟!

به هر حال مشکلات ارزی را هر طور شده باید حل کنیم. اما من خودم چندبار از رسن خواسته ام برای تمدید بیاید اما هر بار گفته شده صبر کنیم. نمی توان

م با یقه گیری بازیکن را پای میز مذاکره بیاورم. اگر مشکل ارزی و عدم پرداخت به موقع طلب است که این مشکل را قطعا حل می کنم. این اتفاق چه بشار سر میز مذاکره بیاید و چه نیاید حل می شود و وظیفه مدیریتی ام هست که حلش کنم.

برانکو از بابت عدم پرداخت طلبش شاکی نیست؟!

به خدا برانکو یک انسان واقعی است. هر بار که همدیگر را می بینیم با روی باز به سمتم می آید. کمتر مربی را دیده ام که در چنین شرایطی روی خوش داشته باشد و به بقیه انرژی مثبت بدهد. خودش می داند همه تلاشم را می کنم تا این مشکل خیلی زود حل شود.

طلب علی دایی پرداخت شد؟!

بله ، 110 میلیون تومان ابتدا پرداخت شده بود و بعد یک میلیارد و 500 میلیون نقد دادیم. 300 میلیون هم مالیات یک فصل را نقد پرداخت کردیم. یک میلیارد و 50 میلیون تومان از مالیات سالهای بعد و جریمه اش را متعهد شدیم که پرداخت کنیم. 

تحمل این شرایط نباید راحت باشد!

چه بگویم؟! جان را که گذاشته ایم ، وقت هم گذاشتیم و دیگر داریم از همه چیز می گذریم. همه اینها هم وظیفه ام است. دائم زنگ می زنند و می گویند اگر بگویند شما باید بروی چه می کنی به همه می گویم شکر خدا را می کنم و 50 رکعت نماز شکر به جا می آورم. اصلا فکر نکنید کار اسانی را پذیرفته ایم. در پرسپولیس باید با مشکلات بجنگی تا همه چیز روی روال عادی اش باشد. البته بگویم هر جا بوده ام شرایط به همین شکل بود. اصلا نمی گویم خرابه ای را تحویل گرفته ام و گلستانش کردم اما هرجا رفتم مشکلات زیاد بوده و با یاری خدا و تلاش همه همراهانم مشکلات را به حداقل رسانده ایم. بروید از بنا بپرسید کشتی فرنگی از چه زمانی جان گرفت و من در آنجا برای حل مشکلات چقدر تلاش کردم. الان هم هیچ ادعایی ندارم. در پرسپولیس وظیفه خودم می دانم به خاطر دل مردم تلاش کنم و مشکلات را کم کنم. البته یک جاهایی واقعا کاری نمی توانم بکنم. الان ما میزبان لیگ قهرمانان آسیا هستیم و اشکالات ورزشگاه آزادی زیاد است. خب این که دیگر دست من نیست. من با همه مشکلات مجموعه اسپایر در قطر را برای تیم در اختیار می گیرم و با مشکلات مالی که داریم بهترین امکانات را در اختیار تیم می گذارم. همه را هم وظیفه می دانم. اما نمی توانم مقصر برخی مشکلات تیم باشم. الان اگر به فینال لیگ قهرمانان اسیا صعود کنیم برای اولین بار است که میزبانی این لیگ به ایران و تهران می رسد. باید قدر این اتفاق را بدانیم و مشکلات آزادی را برای این حضور حل کنیم.

پرسپولیس چقدر شانس حضور در فینال لیگ قهرمانان را دارد؟!

ما با لشکر زخمی به قطر رفتیم و السد پر امکانات را شکست دادیم. این یک کار بزرگ بود و باید همین راه را ادامه دهیم و مغرور نباشیم. ما این کار بزرگ را با چند بازیکن بزرگ و چند بازیکن مدرسه ای خود انجام دادیم. ژاوی وقتی طاهرخانی را دید می پرسید این نوجوان بازیکن پرسپولیس است! باورش نمی شد تیم بازیکنان به این جوانی داشته باشد. حالا هم باید با همین روند کار را ادامه دهیم. من از تلاش کادر فنی و بازیکنان ممنونم و فقط به آنها یاداور می شوم هواداران تیم منتظر حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان است. باید با همین توان و نیرو به کار ادامه دهیم. 

و شانس پرسپولیس برای قهرمان شدن؟!

اگر مشکلات حل شود فینال که کاری ندارد ، در لیگ جهانی هم قد علم می کنیم و کاری می کنیم که در آنجا حریف دست و پا بسته نباشیم و اتفاقات خوبی را برای فوتبال ایران و هواداران پرسپولیس رقم بزنیم. امیدوارم همه برای حل مشکلات تیم به ما کمک کنند و شرایطی را با کمک هم رقم بزنیم که شان فوتبال ایران و تیمی همچون پرسپولیس آنرا طلب می کنند.



ofvk'hv: اردلان بزرگ نیا

پرسپولیس

گرشاسبی

پسر پرسپولیی :
۱۶ مهر ۹۷
واقعآ دست مریزاد به مرد خستگی ناپذیر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی