گزارش اختصاصی از 29 جدال پرسپولیس و صنعت نفت/آقای گل فقید دربی ها اینجا هم رکوردار است

گزارش اختصاصی از 29 جدال پرسپولیس و صنعت نفت/آقای گل فقید دربی ها اینجا هم رکوردار است

تیم پرسپولیس در هفته بیست و پنجم به مصاف نفت آبادان خواهد رفت.


به گزارش اختصاصی پیروزری دیلی، تیم فوتبال پرسپولیس درآغاز سال جدید میهمان تیم نفت آبادان خواهد بود .این دیدار از ساعت 16:30 روز شنبه به قضاوت تورج حق وردی در ورزشگاه تختی آبادان و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

جنگ صدرنشینی و بقا

دو تیم در حالی مقابل یکدیگر قرار می گیرند که شرایط متفاوتی در لیگ برتر دارند؛ سرخپوشان پرسپولیس برای قهرمانی می جنگند و طلایی پوشان آبادانی برای بقا تلاش می کنند. در جدول رده بندی تیم پرسپولیس با 56 امتیاز و اختلاف 10 امتیازی به تیم دوم در رده نخست قرار دارد و تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با 25 امتیاز در 24 بازی گذشته در رده سیزدهم جای دارد.

پرسپولیس در آخرین مصافش مقابل تیم استقلال خوزستان با تک گل مهدی طارمی به برتری یک بر صفر دست یافت و طلایی پوشان آبادانی در آخرین بازی خود مقابل تیم ماشین سازی با یک مغلوب شدند.

شروع رویایی، پایان ضعیف

تیم نفت آبادان شروع بسیار خوبی در لیگ شانزدهم داشت و در هفته های ابتدایی موفق به شکست استقلال و سپاهان در خانه این تیمها و متوقف کردن تراکتورسازی گردید و هفته ها در رده های بالایی جدول قرار داشت، اما روزهای خوب این تیم خیلی زود به پایان رسید و نیم فصل هر چه به انتهای خود نزدیکتر گردید، افت این تیم بیشتر شد.نتایج پرنوسان نفت در نیم فصل ادامه دار بود و این تیم که نیم فصل با رتبه یازدهمی به پایان برده بود با نتایجی که در نیم فصل دوم کسب کرد دو پله سقوط داشت و در حال حاضر 9 امتیاز با انتهای جدول فاصله دارد.  

 استادیومی که دیگر جهنم حریفان نیست

تیم نفت آبادان از دیرباز به واسطه داشتن طرفداران بی شمار و متعصب خود تیم سرسختی در خانه برای حریفانش بوده و همواره بازی در زمین این تیم برای حریفانش دشوار بوده است و آبادانی ها در دوره های گذشته بیشترین امتیازات در خانه از حریفان می گرفتند. برخلاف گذشته اما، استادیوم تختی دیگر جهنم حریفان نیست و علاوه بر اینکه از تیم محبوب نفت در این فصل استقبال کمتری به عمل آمده، نتایج این تیم در خانه چندان تفاوتی با بازیهای خارج از خانه این تیم نداشته است؛ تا جایی که این تیم از 12 بازی این فصل خانگی خود صاحب 15 امتیاز بوده است.4 برد، 5 باخت و 3 مساوی حاصل کار طلایی پوشان آبادانی در بازیهای خانگی این فصل بوده است.

دو مرد 5 گله در تیم نفت
محمد شادکام و حکیم نصاری یک سوم گل های تیم نفت را در این فصل به ثمر رسانده اند.این دو بازیکن هر کدام 5 بار در این فصل گلزنی کرده اند. میلاد جهانی برترین پاسور صنعت نفت محسوب می شود که 4 پاس گل برای هم تیمی هایش مهیا کرده است.البته این بازیکن تاثیرگذار در نیم فصل اول دچار مصدومیت شد و نام وی از لیست این تیم خارج شد. در تیم پرسپولیس نیز مهدی طارمی با 13 گل زده به همراه ساسان انصاری برترین گلزن لیگ و محسن مسلمان با 7 پاس گل برترین پاسور سرخها محسوب می شوند.

برتری آماری پرسپولیس مقابل نفت

تقابل پرسپولیس و نفت به سالها پیش باز می گردد. این دو تیم از اولین دوره لیگ سراسری کشور با هم رقابت داشته اند، با  وجود اینکه نفت قدمت زیادی در فوتبال ایران دارد،  اما به دلیل حضور این تیم در دسته های پایین تر، دو تیم تنها 29 بار در مسابقات رسمی(لیگ تخت جمشید، لیگ آزادگان و لیگ برتر) با هم روبرو شدند  که حاصل آن 17 پیروزی برای سرخپوشان،  3 پیروزی برای طلایی پوشان صنعت نفت و 9 تساوی میان دو تیم همراه بوده است.

اولین دیدار رسمی پرسپولیس و نفت آبادان در اولین دوره لیگ تخت جمشید و به میزبانی نفت آبادان برگزار شد که دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. اسماعیل حاج رحیمی پور زننده تک گل پرسپولیس در این بازی بود.

ایرانپاک؛برترین گلزن

صفر ایرانپاک، ستاره ملی پوش پرسپولیس در دهه 50 و جواد کاظمیان بازیکن دهه 80 برترین گلزنان بازیهای دو تیم محسوب می شوند. این دو مهاجم گلزن،4 بار موفق به گشودن دروازه تیم نفت آبادان شده اند.

پیروزی پرسپولیس در بازی رفت

تیم های نفت و پرسپولیس در طول مسابقات لیگ برتر تاکنون 11 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل آن 6 برد برای سرخپوشان و یک پیروزی برای طلایی پوشان آبادانی بوده است و 3 دیدار نیز با تساوی میان دو تیم به پایان رسیده است. تیم نفت که بعد از 3 فصل غیبت بار دیگر به لیگ برتر بازگشته در دیدار رفت امسال هم مقابل پرسپولیس تن به شکست یک بر صفر داد.مهدی طارمی زننده تک گل 3 امتیازی سرخپوشان در این بازی بود.

 

نتایج بازیهای دو تیم به شرح زیر است:


لیگ تخت جمشید

1352- رفت: نفت آبادان 1 –پرسپولیس1(حاج رحیمی)

1352-برگشت:پرسپولیس3 – نفت آبادان 0(ایرانپاک(2)، کلانی)

1353-رفت:نفت آبادان 0 – پرسپولیس2 (خوردبین، پروین)

1353-برگشت-پرسپولیس2 – نفت آبادان 0(وطنخواه، حاج رحیمی)

1354-رفت:پرسپولیس1 – نفت آبادان 0(ایرانپاک)

1354-برگشت: نفت آبادان 0 – پرسپولیس 0

1355-رفت:نفت آبادان 1- پرسپولیس1(فتاحی)

1355-برگشت:پرسپولیس1 – نفت آبادان 0(خلعتبری)

1356-رفت:نفت آبادان 2 –پرسپولیس1 (ایرانپاک)

1356-برگشت:پرسپولیس 3 –نفت آبادان 2(خوردبین، پروین، مایلی کهن)

 لیگ آزادگان

1372-رفت:پرسپولیس 1- نفت آبادان 1(محرمی)

1372-برگشت:نفت آبادان 1 –پرسپولیس 2(محرمی، شاه محمدی)

1375-رفت:نفت آبادان 1- پرسپولیس1(محرمی)

1375-برگشت-پرسپولیس4 –نفت آبادان 0(میناوند(2)، شاهرودی، بزیک)

1377-رفت:نفت آبادان 1-پرسپولیس4(محمدخانی، سراج، امامی فر، هادی مهدوی کیا)

1377-برگشت:پرسپولیس4 – نفت آبادان 1(پیروانی(2)، رهبری فر، امامی فر)

1378-رفت:پرسپولیس 2- نفت آبادان 0(سراج 2)

1378-برگشت:نفت آبادان  3– پرسپولیس 0

لیگ برتر

1381-رفت:پرسپولیس 1- نفت آبادان  0

1381-برگشت-نفت آبادان 0 - پرسپولیس 0

1386-رفت: نفت آبادان 2 –پرسپولیس3(آشوبی، خلیلی، نیکبخت)

1386-برگشت:پرسپولیس1 – نفت آبادان 0(آقایی)

1390-رفت:پرسپولیس3 –نفت آبادان 1(کاظمیان 3)

1390-برگشت:نفت آبادان 4-پرسپولیس2(کریمی، نوری)

1391-رفت:نفت آبادان 0- پرسپولیس1(کاظمیان)

1391-برگشت:پرسپولیس 2-نفت آبادان2(کریمی، نوری)

1392-رفت:نفت آبادان 0-پرسپولیس 1(غلامرضا رضایی)

1392-برگشت:پرسپولیس2 –نفت آبادان 2(کریمی، نوری)

 1395-رفت:پرسپولیس1- نفت آبادان 0(طارمی)

 1396 -برگشت:نفت آبادان؟-پرسپولیس؟

 

 شیوا دورانگر

 

پرسپولیس-نفت ابادان

پیش بازی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی