گزارش روز ؛امامی: امروزفیلم کشتی های اعتراضی را بررسی می کنم؛ متعهدیم به بیان حقیقت

گزارش روز ؛امامی: امروزفیلم کشتی های اعتراضی را بررسی می کنم؛ متعهدیم به بیان حقیقت

محمدابراهیم امامی رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی درباره حواشی و داوری های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی صحبت کرد.

اختصاصی پیروزی دیلی؛یک هفته از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی می گذرد و حتی احکام خاطیان و همچنین افرادی که شایسته تشویق شناخته شدند هم صادر شد، اما همچنان عده ای مٌصرانه می گویند سه داور خارجی دعوت شده به ایران نتوانستند قضاوتی قابل قبول داشته باشند و همین امر چند کشتی را به جنجال و حاشیه کشاند.


این اتفاقات در شرایطی رخ داد که محمدابراهیم امامی رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی تنها روز اول مسابقات را از نزدیک زیر نظر داشت و بعد از آن به عنوان نماینده اتحادیه جهانی عازم گرجستان شد. وی که به تازگی به کشور بازگشته پاسخگوی سوالات خبرنگار روزنامه پیروزی بود:


-داوران خارجی که برای انتخابی تیم ملی به ایران آمدند بر چه مبنایی انتخاب شده بودند؟


ما این سه نفر را به اسم دعوت کردیم و چند دلیل هم داشتیم. یکی اینکه در آخرین المپیک (ریو) قضاوت کرده بودند و جزو بهترین داوران حال حاضر کشتی دنیا هستند، دوم اینکه بعد از المپیک نیز توانسته بودند درجه های خود را حفظ کنند و همچنان داور المپیکی بمانند، و فاکتور دیگر هم این بود که آنها چند روز قبل از انتخابی ما، در مسابقات قهرمانی اروپا قضاوت کرده بودند. این رقابت ها هم در شرایطی برگزار شد که رئیس کمیته داوران اتحادیه جهانی هم حضور داشت. البته ضمن اینکه اطلاعات ما هم به روز است و ارتباط نزدیکی هم با کمیته داوران اتحادیه جهانی داریم اما با توجه به حساسیت های مسابقات انتخابی و اینکه رقابت های جهانی و بازی های آسیایی هم با آخرین قوانین برگزار می شود، تصمیم گرفته شد امسال هم از خانم ادیت از ایتالیا، پائولو رومان از اوکراین و ادمار از هلند دعوت کنیم که به ایران بیایند. هر سه نفر هم قبلا سابقه حضور در ایران را داشتند.


-البته روز اول انتخابی ها خیلی حاشیه نداشت و حاشیه های اصلی و کشتی های جنجالی مربوط به روزهای دوم و سوم بود.


من روز چهارشنبه از اول تا آخر، در سالن بودم و قضاوت های خوبی را شاهد بودیم. البته خانم ادیب در هیات ژوری به ما کمک کرد و دو داور دیگر هم کشتی های حساسی را سوت زدند که کار به نحو احسن انجام شد و مشکلی هم وجود نداشت. من پنجشنبه و جمعه دیگر در سالن نبودم منتها اخبار را لحظه به لحظه پیگیری می کردم. به هرحال یک سری انتقادات از دائری بود که به محض بازگشتم به ایران خواستم فیلم کشتی ها را در اختیارم قرار دهند. امروز (شنبه) تعدادی از کشتی هایی که مورد اعتراض کشتی گیران و هیات استان ها بود را بررسی خواهیم کرد.


-اعتراض در مصاحبه ها که نسبتا کم نبود، اعتراض کتبی که به فدراسیون ارائه شد چند تا بود؟


فکر کنم 3 تا 4 اعتراض کتبی به ما ارائه شده.


-مربوط به همان کشتی هایی است که داوران خارجی قضاوت کرده اند؟


بله، بعضی از آنها مربوط به همان کشتی هاست. ما چند نامه از هیات استان ها داشتیم که آن مبارزه ها را مجدد بازبینی خواهیم کرد. تعارف هم با کسی نداریم، اگر اشتباهی صورت گرفته باشد اطمینان می دهیم که رای نهایی را منطبق با آن اشتباه اعلام کنیم.


-البته در برخی موارد بعید به نظر می رسد که حتی در صورت محرز شدن اشتباه داور، بشود تغییری در لیست نفرات تیم ملی داد.


ما مسلما گزارش خود را به فدراسیون کشتی می دهیم و شک نکنید که اگر اشتباهی صورت گرفته باشد حتما این موضوع به شورای فنی و کادرفنی تیم ملی هم اعلام می شود و تصمیم گیرنده شورای فنی خواهد بود. ما از بُعد قوانین بین المللی و با توجه به تعهدی که داریم باید واقعیت را بیان کنیم.


-چندی پیش مصطفی حسین خانی می گفت کمیته داوران اشتباه داوری مبارزه او با سعید داداشپور در مرحله اول انتخابی تیم ملی را تایید کرده؟


الان حضور ذهن ندارم، ولی قاعده کار ما همین است که اعتراضات را بررسی می کنیم و نتیجه آن را به هیات مربوطه یا مرجعی که اعتراض کرده، اعلام می کنیم. ما امروز فیلم کشتی ها را می بینیم و تا روز یکشنبه گزارش مان را به فدراسیون کشتی ارائه خواهیم کرد.


 


*در گرجستان فیلم می فرستادند که بگویم این کشتیِ منفی است!


زمانی که در گرجستان بودم، برخی از کشتی گیران و افراد ذینفع در مبارزه ها، بریده هایی از یک کشتی را برایم می فرستادند و می خواستند تایید من را در خصوص فرار از فن بگیرند، درحالیکه در کشتی نمی شود با یک بریده فیلم، در مورد فرار از فن و کشتی منفی، نظر داد. باید فیلم مبارزه را به صورت کامل دید که در طول یک مسابقه چطور یک کشتی گیر عمل کرده، از ثانیه یک تا ثانیه آخر کشتی. هیچ وقت نمی شود با یک بریده فیلم نظر داد. که من هم نظری ندادم و پاسخم به آنها این بود که در بازگشت به ایران نظر نهایی ام را اعلام خواهم کرد.


گفتگو از مرضیه دارابی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی