گزارش روز؛ ۱۶تغییر مربی و فقط ۳پیشرفت

گزارش روز؛ ۱۶تغییر مربی و فقط ۳پیشرفت

در لیگ هفدهم و البته تا پایان سال 96 تغییرات روی نیمکت‎های تیم‌های لیگ برتری بسیار زیاد بود.
به گزارش پیروزی دیلی، البته بیشتر این تغییرات مربوط به دو تیم خاص بود که چند باری مربیان خود را به دلایل فنی و غیرفنی تغییر دادند. اما از این همه تغییر فقط 3 مربی توانستند وضعیت تیم‌های خود را بهبود ببخشند و به آنها سروسامان بدهند. در سایر موارد یا پیشرفت محسوسی دیده نشد یا اینکه اوضاع بدتر از قبل شد! تغییرات مربیان در این مدت را در تیم‌های مختلف بررسی می‌کنیم: 

 استقلال (2 تغییر): علیرضا منصوریان در هفته هفتم از هدایت استقلال استعفا داد. وقتی او رفت استقلال در رده شانزدهم و قعر جدول به سر می‌برد. بعد از او در یک بازی میک مک‌درموت روی نیمکت استقلال نشست و بعد از برد برابر سپیدرود، وینفرد شفر هدایت استقلال را بر عهده گرفت. او از هفته نهم روی نیمکت استقلال نشست و موفق شد این تیم را از قعر جدول تا رده سوم بالا بکشد. البته هواداران استقلال امیدوارند تیم‌شان از این هم بالاتر برود و حداقل مقام نایب قهرمانی را کسب کند. شفر استقلال راه به فینال جام حذفی هم رسانده است. 

 گسترش فولاد تبریز (یک تغییر): لوکا بوناچیچ در پایان هفته هشتم، گسترش فولاد تبریز را در رده شانزدهم به هوشنگ نصیرزاده تحویل داد و رفت. فیروز کریمی جانشین لوکا شد و خیلی زود اوضاع تغییر کرد. گسترش چند نتیجه فوق‎العاده گرفت و حتی شانس گرفتن سهمیه آسیا را داشت. همه چیز تا هفته هجدهم خوب پیش می‌رفت اما از این به بعد دوباره گسترش روی دور ناکامی افتاد و آنها حالا 7 هفته است که رنگ برد را ندیده‌اند و در 3 بازی آخر خود هم باخته‌اند. گسترش فعلا در جدول نهم است اما با ادامه این روند اصلا بعید نیست به رده‌های پایین تر جدول سقوط کند. 

 تراکتورسازی (یک تغییر): یحیی گل‌محمدی آنقدر در تراکتورسازی متزلزل و پرنوسان نتیجه گرفت که سرانجام مدیران باشگاه ارطغرل ساغلام را جایگزین او کردند. وقتی یحیی در پایان هفته نوزدهم از تراکتورسازی رفت این تیم در رده یازدهم قرار داشت و حالا فقط یک پله بالاتر ایستاده است. تراکتور با ساغلام در آسیا هم نتایج ناامیدکننده‌ای گرفته است اما نمایش‌های خوب این تیم باعث شده تا مدیران و هواداران به آینده تیم‌شان امیدوار شوند. البته در نتایج تراکتورسازی پیشرفت خاصی دیده نشده است. 

 سپاهان (یک تغییر): پس از 20 هفته پرنوسان و پرفراز و نشیب، زلاتکو کرانچار سپاهان را در رده دوازدهم جدول به مدیران باشگاه تحویل داد. منصور ابراهیم‌زاده جایگزین او شد و پس از 3 نتیجه بد، سرانجام برای اولین بار در لیگ هفدهم سپاهان موفق به کسب دو پیروزی پیاپی شد. سپاهان فعلا در جدول یازدهم است و هنوز خطر سقوط به لیگ یک را حس می‌کند اما به نظر می‌رسد شوک تغییر مربی جواب داده و این تیم بتواند با پیشرفتی نه چندان محسوس در این فصل، به موفقیت در فصل آینده بیندیشد. 

 نفت تهران (هفت تغییر): نفت تمریناتش را با علی کریمی استارت زد اما او پیش از آغاز فصل رفت و حمید درخشان جایش را گرفت. او نتایج خوبی نگرفت و مالک جدید باشگاه، در رفراندومی تاریخی و در همه‌پرسی از بازیکنانش، علی کریمی را به تیم برگرداند! او فقط 3 هفته سرمربی نفت بود و بعد از اختلاف با جهانیان رفت تا درخشان دوباره به این تیم برگردد. درخشان این بار نتایج ضعیف‌تری گرفت و به نظر می‌رسید این تیم به لیگ یک سقوط خواهد کرد. بعد از کناره‌گیری دوباره درخشان، در یک بازی آتیلا حجازی و در بازی بعدی احمد آل‌نعمه هدایت این تیم را بر عهده گرفتند و سرانجام بعد از یک تغییر مدیریتی دیگر، هومن افاضلی روی نیمکت این تیم نشست. او خیلی زود تاثیرات مثبت خود را در تیم نشان داد و نفت را تا حدودی از ورطه سقوط نجات داد.

 سپیدرود رشت (یک تغییر): علی نظرمحمدی در پایان هفته هجدهم و در حالی که سپیدرود در رده سیزدهم جدول قرار داشت از سوی مدیران باشگاه کنار گذاشته شد و علی کریمی به جای او روی نیمکت این تیم نشست. حالا این تیم رشتی در پایان هفته بیست و پنجم در رده چهاردهم قرار دارد و یک پله هم نزول کرده است. البته هواداران معتقدند وضعیت تیم بهتر از قبل است و اگر ناداوری‌ها اجازه دهد سپیدرود در لیگ برتر باقی خواهد ماند. ولی چیزی که مسلم است این است که هنوز پیشرفت موردنظر مدیران و هواداران اتفاق نیفتاده است. 

 سیاه‌جامگان (سه تغییر): اکبر میثاقیان پس از این که در پایان هفته سیزدهم، سیاه‌جامگان را در رده آخر جدول به مدیران تحویل داد کنار گذاشته شد. به جای او غلامرضا عنایتی آمد و پس از یک شروع نسبتا امیدوارکننده، دوباره اوضاع تیم به هم ریخت و عنایتی هم نتوانست سیاه‌جامگان را از رتبه آخر بالاتر بکشد. با کنار گذاشته شدن او، در یک بازی سجاد رهبر روی نیمکت این تیم نشست و سرانجام داوود مهابادی سرمربی تیم مشهدی شد. البته سیاه‌جامگان هنوز تحت هدایت مهابادی به میدان نرفته است. در مجموع 16 تغییر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری از ابتدای لیگ هفدهم تا پایان سال 1396 رخ داده است. در این میان فقط وینفرد شفر و هومن افاضلی و البته در مقطعی فیروز کریمی باعث پیشرفت تیم‌های‌شان شدند و در سایر موارد اتفاق خاصی نیفتاده است.

لیگ برتر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی