گزارش ویژه؛ نگاهی به عملکرد حسین ماهینی در پرسپولیس به مناسبت صدمین حضور وی در پرسپولیس

گزارش ویژه؛ نگاهی به عملکرد حسین ماهینی در پرسپولیس به مناسبت صدمین حضور وی در پرسپولیس

حسین ماهینی در دیدار مقابل پدیده یکصدمین بازی خود در پیراهن پرسپولیس را تجربه کرد.

حسین ماهینی کاپیتان دوم پرسپولیس در مدت حضور خود در این تیم 100 بار به میدان رفته است و به باشگاه صدتایی‌های این تیم پیوسته است. به همین بهانه نگاهی کرده‌ایم به عملکرد حسین ماهینی، مدافع 30 ساله پرسپولیس؛


تابستان 91 و پیوستن به پرسپولیس؛

بعد از دو فصل درخشان در ترکیب ذوب‌آهن، حسین ماهینی در تابستان 91 به پرسپولیس پیوست. ماهینی که پیش از ذوب‌آهن، 5 فصل برای استقلال اهواز بازی کرده در زمان حضور در ذوب‌آهن به تیم ملی نیز دعوت شده بود و به عنوان ملی‌پوش به پرسپولیس پیوست و شماره 13 محبوب خود را بر تن کرد.


فصل 91-92 و آغاز درخشش؛

ماهینی در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس در 30 بازی لیگ به میدان رفت. ماهینی موفق شد یک گل و 5 پای گل را در لیگ برتر به نام خود ثبت کند. ماهینی در جام حذفی نیز 5 بار به میدان رفت و یک گل نیز به ثمر رساند تا فصل را با 35 بازی، 2 گل و 5 پاس گل و نایب قهرمانی در جام حذفی به پایان رساند.


فصل 92-93 و بازی زیر نظر علی دایی؛

شماره 13 زیرنظر علی دایی نیز گزینه اول سمت راست خط دفاع پرسپولیس بود. وی در 25 بازی از 30 بازی لیگ به میدان رفت و یک گل نیز ساخت. در جام حذفی نیز ماهینی دو بار به میدان رفت و یک گل نیز ساخت تا فصل را 27 بازی و دو پاس گل و نایب قهرمانی در جام حذفی به پایان برساند.


فصل 93-94 و آن محرومیت ...

تنها 7 بازی از آغاز لیگ گذشته بود که سونامی محرومیت بازیکنان فوتبال به علت مشکلات کارت پایان خدمت آغاز شد. ماهینی نیز یکی از محرومین این قضیه بود و به همین دلیل فصل 93-94 را از دست داد. ماهینی در این فصل در 7 بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر به میدان رفت و یک گل نیز ساخت.


فصل 95-96، بازگشت به پرسپولیس و ظهور آچار فرانسه

با نظر مساعد برانکو، ماهینی که فصل 94-95 را در ملوان سرباز بود به پرسپولیس بازگشت. ماهینی که از روز اول در تمرینات پرسپولیس حاضر بود تبدیل به گزینه اول برانکو در سمت راست خط دفاعی شد. اما در ادامه در دفاع چپ، دفاع میانی و هافبک دفاعی نیز برای پرسپولیس بازی کرد تا آچار فرانسه درون زمین برانکو باشد. ماهینی در فصل جاری کاپیتان دوم پرسپولیس نیز هست تا بدین‌جا در 27 بازی لیگ، یک بازی جام حذفی و 3 بازی لیگ قهرمانان به میدان رفته است و یک گل و دو پاس گل نیز داشته است.


بازی شماره 100

با قرار گرفتن در ترکیب پرسپولیس ماهینی برای صدمین بار با لباس این تیم به میدان رفت. 35 بازی در فصل 91-92، 27 بازی در فصل 92-93، 7 بازی در فصل 93-94 و 31 بازی در فصل جاری و در مجموع 100 بازی؛ ماهینی 89 بار در لیگ، 8 بار در جام حذفی و سه بار در لیگ قهرمانان لباس پرسپولیس را پوشیده است. کاپیتان دوم پرسپولیس در این مدت 3 گل و 10 پاس گل نیز داشته است. ماهینی بیشتر از هر کسی دیگری در ترکیب فعلی بازیکنان پرسپولیس با پیراهن این تیم به میدان رفته و نزدیک‌ترین رقیبانش، سیدجلال حسینی و مهدی طارمی با 95 بازی هستند.


پدرام محمدزاده

حسین ماهینی

لیگ برتر

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی