گل‌محمدی: هواداران ما را به مرحله بعد بردند

گل‌محمدی: هواداران ما را به مرحله بعد بردند

تراکتورسازی یکی از مهم‌ترین دیدارهای جام ‌حذفی در این فصل را با برتری پشت ‌سر گذاشت و به مرحله یک‌شانزدهم نهایی صعود کرد. آنها در مشهد با حساب 2 بر یک از سد پدیده گذشتند.
به گزارش پیروزی دیلی، در همین راستا برای دقایقی با یحیی گل‌محمدی سرمربی موفق تراکتوری‌ها همکلام شدیم.

 * جام ‌حذفی را خیلی خوب شروع کردید. بازی را چطور دیدید؟ 

بازی بسیار سختی داشتیم. پدیده تیم خوبی است، نتایج خوبی گرفته و حتی استقلال را شکست داده است. دیدید که مقابل استقلال چقدر خوب بازی کردند. پیش‌بینی بازی سختی را داشتیم اما ما برای موفقیت در جام‌ حذفی برنامه‌ریزی کرده ‎ ایم. به هر حال با وجود تمام محدودیت‌هایی که داشتیم، کار را خیلی خوب شروع کردیم. 

* با این همه مشکل، کسب برد در لیگ و جام‌ حذفی حسابی هواداران‌‌تان را به وجد آورده است! 

بله همین‌طور است. ما بعد از آن همه مشکل در ابتدای فصل، تصور می‌کردیم بتوانیم بعد از اتمام فصل نقل و انتقالات، سه بازیکن آزاد بگیریم ولی فیفا با این موضوع نیز مخالفت کرد که کارمان سخت شد. مصدومیت‌ها و جدایی برخی بازیکنان نیز آزارمان داد ولی خوشبختانه با یک تیم جوان به خصوص در خط دفاع، دروازه و هافبک توانستیم شرایط را تغییر بدهیم. ما مجبور شدیم از بخشی از بازیکنان در دفاع راست و چپ استفاده کنیم که اصلاً در لیگ بازی نکرده بودند و سن و سال‌شان کم بود اما خوشبختانه در تیم جواب دادند و عملکرد خوبی داشتند. هواداران نیز واقعاً کمک‌مان کردند. با اینکه سه بازی را باخته بودیم، آنها به حمایت ادامه دادند و در نهایت تیم را زنده نگه داشتند. نفت تهران و سایپا را بردیم و حالا هم در جام‌ حذفی نتیجه فوق‌‌العاده‌ای گرفتیم. به همه هواداران خسته نباشید می‌گویم و اعتقاد دارم در کنار تلاش بازیکنان، حمایت طرفداران بود که ما را به این مرحله کشاند. امیدوارم در طول فصل با کمک آنها، نتایج بهتری کسب کنیم. 

* مقابل پدیده دو تعویض انجام دادید و بازی باخته را با برد به اتمام رساندید. در این مورد چه نظری دارید؟ 

در اواخر بازی محمد نوری و فرزاد حاتمی که با تجربه هستند و ما هم برای استفاده از آنها برنامه داشتیم را وارد میدان کردیم. آنها توانستند شرح وظایفی که به آنها داده شده بود را به خوبی انجام بدهند. انتظارم نیز از بازیکنان باتجربه همین است. آنها در کنار بازیکنان جوان توانستند یک ترکیب خوب و ایده‌آل و البته آینده‌دار برای ما بسازند. 

* چرا از کنار زمین اخراج شدید؟

 در آن صحنه موضوعی رخ داد که مورد اعتراض من بود اما داور مرا اخراج کرد. البته من به تصمیم داوران همیشه احترام می‌گذارم اما معتقدم داور در آن لحظه سختگیری کرد. 

* دوست دارید در دور بعدی با کدام تیم رقابت کنید؟

 حریف ما در دور بعد با قرعه‌کشی تعیین می‌شود و نمی‌توانم نام آن را حدس بزنم اما امیدوارم با هر تیمی که بازی کنیم، موفق باشیم و به یک‌هشتم نهایی برسیم. این هم برای‌مان خوب است که به احتمال فراوان در بازی بعدی در خانه به میدان خواهیم رفت.

 * لیگ برتری‌ها عملکرد چندان مناسبی در این مرحله نداشتند اما شما متخصص جام‌ حذفی شده‌‌اید. در این مورد چه نظری دارید؟

 به هر حال جام حذفی، جام شگفتی‌‌هاست و این نتایج برای همه ما غیر منتظره بود. کمتر کسی فکرش را می‌کرد پدیده، پارس جنوبی جم، سپاهان، ذوب‌آهن، سایپا و... در این مرحله حذف شوند. فوتبال همین است. یک روز توپ داخل گل می‌رود و روز دیگر نمی‌رود. همین موضوع باعث رونق فوتبال شده است. ما تلاش کردیم از کمترین فرصت‌های‌مان بهترین استفاده را ببریم و به برد رسیدیم. 

* دیدار تیم ملی مقابل سوریه را دیدید؟ 

بله. احساس می‌کنم با اینکه دو گل خوردیم اما چیزی از ارزش‌های تیم کی‌روش کم نشد. فراموش نکنید تیم حریف انگیزه‌های بیشتری داشت و در آستانه صعود به جام جهانی‌ یا از دست دادن همه چیز بود. تیم ما تا همین جا هم عالی بوده است. با همین دو گل هم یکسری رکوردها را شکستیم و صعود مقتدرانه‌ای داشتیم. یادتان نرود که همیشه با ترس و لرز و دعا و نذر و نیاز به جام جهانی‌ می‌رفتیم اما این بار سومین تیمی بودیم که به جام جهانی‌ پا می‌گذاریم.

 * از اینجا به بعد چه وظیفه‌ای بر عهده جامعه فوتبال است؟ 

باید همه یکدل باشیم. وقتی تیم ملی یک کشور به جام جهانی‌ می‌رود، برای همه ارکان فوتبال خوب است. فدراسیون، ملی ‎ پوشان و رسانه‌ها با هم از این اتفاق سود می‌برند. متأسفانه می‌شنوم که برخی فشار می‌آورند و می‌گویند باید از گروه‌مان در جام جهانی‌ صعود کنیم اما من اعتقاد دارم نباید به کی‌روش فشار آورد. ما باید امکانات و خواسته‌های کی‌روش را برآورده کنیم و سپس از او انتظار معجزه داشته باشیم. تیم کی‌روش آنقدر خوب بوده که نباید از آن انتقاد کنیم. دنبال مسائل دیگر نباشیم، تیم ملی امروز فقط به حمایت نیاز دارد. 

* فکر می‌کنید مهم‌ترین عنصر موفقیت تیم ملی چه بود؟

 یکدل بودن و بی‌حاشیه بودن بازیکنان. همه به فرمان کارلوس کی‌روش بودند و کسی خارج از قاعده و مأموریتش کاری را انجام نداد. از سوی دیگر کی‌روش همه معادلات را بر هم زد زیرا معمولاً هیچ مربی‌ای به تیم برنده دست نمی‌زند اما او بارها ترکیب تیمش را تغییر داد و هر بار، بهتر از قبل نتیجه گرفت. از یک سو رقابت در تیم ایجاد کرد و از سوی دیگر برای تیم‌های رقیب سرگیجه ساخت. ما باید قدر این شرایط و این تیم ملی را بدانیم.

تراکتورسازی

یحیی گل‌محمدی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی