یادداشت سردبیر/از پیشنهاد به وزیر ورزش تا دعا برای پرسپولیس

یادداشت سردبیر/از پیشنهاد به وزیر ورزش تا دعا برای پرسپولیس

سردبیر پیروزی در یادداشتی به اتفاقات اخیر حول مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال پرداخته است.

1 - وزیر ورزش و جوانان درباره بدهی‌های مالیاتی سرخابی‌ها سخن گفته و بار دیگر بحث بدهی به جای گذاشتن مدیران پرسپولیس و استقلال به میان آمده است. فارغ از اینکه اظهارنظر سلطانی‌فر و معاونش امیر خادم طی روزهای اخیر سرشار از تناقض است باید بگوییم چرا وزارت ورزش یک بار برای همیشه هم که شده نمی‌آید تکلیف این دو باشگاه و بدهی برجای مانده از زمان هر مدیرعامل را کاملا مشخص کند؟ یادمان هست در مقطعی بدهی پرسپولیس شصت میلیارد اعلام شد اما یک هفته بعد یک مقام دیگر این رقم را هشتاد میلیارد دانست و همان آقای مدیر دو هفته بعدتر ارقام صد میلیاردی را به زبان آورد و باور بفرمایید در کمتر از دو ماه رقم صد و پنجاه میلیارد را مجموع بدهی‌ها دانست. در همه این سال‌ها نیز مدیران پرسپولیس و استقلال کوشیده‌اند رقم بدهی دوران خود را کمتر از آنچه بوده عنوان و مدیری که جای شان روی کار آمده هم تلاش کرده‌اند این رقم را دو برابر آنچه هست بیان کنند. این وسط مدیرانی هم بوده‌اند که نه تنها سعی در تخریب مدیر قبلی نداشته‌اند بلکه میلیون‌ها و  میلیاردها بابت بدهی مدیر قبلی پرداخت کرده‌اند اما بدون هیاهو و زیر سوال بردن آبروی مدیری که حالا بدهی برجای گذاشته بوده.


ما اما بعد از نوزده سال کار خبری در حوزه پرسپولیس خوب می‌دانیم کدام مدیر چه کرد و چه میزان درآمدزایی داشت و چه مقدار بدهی برجای گذاشت. زشت و زیبای کار این مدیرانی که آمده و رفته‌اند را خوب می‌دانیم و باورمان این است برداشت‌ها درباره برخی مدیران بین هواداران و بعضا هم رسانه‌ها آن چیزی نیست که باید باشد و با حقیقت و واقعیت در تضاد است.


شما آقای سلطانی فر؛ بیایید و تکلیف این خیمه‌شب بازی مدیران قبلی را یک بار برای همیشه روشن کنید. آن‌وقت معلوم می‌شود کدام مدیر چه بدهی‌هایی برجای گذاشته و در ترازوی شفاف‌سازی‌ها همه چیز عیان خواهد شد. البته خوب می‌دانیم این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد اما این کار خیلی خیلی راحت شدنی است.



 2 - حالا که حرف به اینجا رسید محض اطلاع سیاسیون که پس از اعلام دولت مبنی بر پرداخت بودجه دولتی به منظور اخذ مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها داد و قال به راه انداختند که هر گونه پرداخت تخلف و خلاف مصوبه مجلس و قانون و اصل پنجم توسعه و فلان بند و ماده است باید بگوییم که آقایان محترم! ملاک AFC تسویه یا توافق با طلبکارانی است که حکم قطعی از محاکم فوتبالی یا قضایی داشته‌اند نه کل بدهی‌های تاریخ این دو باشگاه. بنابراین حرف از این نزنید که دولت می‌خواسته بدهی مثلا دویست میلیاردی را پرداخت کند. ملاک برای حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا طبق اعلام رسمی فدراسیون تسویه یا توافق برای سه میلیارد بدهی پرسپولیس، پنج میلیارد بدهی استقلال و سه و نیم میلیارد بدهی تراکتور بوده که تراکتور با سی طلبکارش توافق و تسویه کرده اما سرخابی‌ها به جای تسویه با اغلب طلبکاران سفته نزد سازمان لیگ به عنوان ضمانت گذاشته‌اند که معلوم نیست مورد قبول AFC قرار گیرد یا خیر.


امیدواریم کنفدراسیون فوتبال آسیا وقتی سرخابی‌ها به AFC معرفی شدند با بررسی همه جوانب و گزارش کمیته حقیقت‌یاب و ناظران آلمانی و آسیایی خود دستور به حذف آن تیم‌ها ندهند که آن‌وقت در پی این فاجعه ناگفته‌های بسیار باید گفته شود و بلوایی در این فوتبال و رسانه‌ها با انتشار گزارش و خبر و مصاحبه در رسانه‌ها به راه می‌افتد که آن سرش ناپیدا... فعلا که شاید فدراسیون حتی برخلاف اخبار اعلام شده استقلال را فردا به AFC معرفی نکند چون این باشگاه با طلبکارانی که مدارک خود را به کنفدراسیون گزارش کرده‌اند تسویه نکرده اما چون طلبکاران با معرفت پرسپولیس مثل خیلی‌های دیگر به AFC گزارش نداده‌اند اوضاع کمی فرق می‌کند. ما که بالشخصه برخلاف وزیر و تاج و مدیران سرخابی نگرانیم. درباره این نگرانی با دلیل بیشتر خواهیم نوشت و اگر کار به حذف پرسپولیس از آسیا کشیده شود آن‌وقت مجبوریم همه چیز را بگوییم. فعلا کاری که می‌توان کرد دعا است و دعا و دعا و امید به اینکه فدراسیون این سفته‌ها را در هماهنگی و لابی با AFC قبول کرده باشد که بعید می‌دانیم در این ارتباط هماهنگی خاصی وجود داشته باشد.

حسین قدوسی - سردبیر پیروزی

لیگ قهرمانان آسیا

مجوز حرفه ای

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی