هوادار! عاشقی کن و سرت را بالا بگیر

هوادار! عاشقی کن و سرت را بالا بگیر

حسین قدوسی سردبیر پیروزی در یادداشتی به بررسی شکست روز گذشته پرداخته است.

1- پرسپولیس دربی را باخت! حالا می شود انتقاد کرد و عیب و ایراد ها را گفت. این انتقادها اگر سازنده باشد می تواند به تیم کمک کند و اگر مخرب باشد و از روی فرصت طلبی و غرض ورزی می تواند در کنار حاشیه سازی مخالفان پرسپولیس به تیم آسیب بزند.

2- بدون تردید دربی برای هواداران مهم بود و هست . این باخت هم  باخت تلخی بود اما آن را فراموش می کنیم؛ به امید قهرمانی و روزهای بهتر

3- تیمی که می بازد قطعا مشکلاتی داشته و تیمی که می‌برد بدون تردید از  فاکتور هایی برای آن برد برخوردار بوده. پرسپولیس روزی دربی را باخت که به فکر جانشین کمال کامیابی نیا نبود . احمد نورالهی رفت و آنطور که باید به فکر جایگزین او نبودیم . نورالهی بازیکنی نبود که در این تیم اضافه باشد.از علی کریمی هافبک دینامو گرفته تا شهاب کرمی روزبه چشمی و سعد ناطق که قابلیت بازی در هافبک دفاعی را دارد گزینه‌های  برانکو و طاهری  بودند . با جذب کفشگری هم گویا مخالفت شد. نهایتا با هیچ یک هم  توافق نشد تا اینکه دوباره و درست بعد از اینکه کمال کامیابی نیا سه اخطاره شد به فکر جایگزین نورالهی افتادیم و کرمی را به خدمت گرفتیم. برانکو نیز از کرمی که بازیکن با تجریه ای  نیست و با تیم تمرین نکرده و هماهنگ نبود در دربی استفاده نکرد.

4- وقتی دربی را باختیم که سه بر صفر از تراکتور جلو بودیم و از کمال مراقبت نکردیم. آن روز سروش رفیعی یک کارت زرد گرفته بود  و با توجه به نوع بازی اش در آن دقایق  احتمال دریافت کارت قرمز وجود داشت و برانکو هم او را تعویض کرد اما کمال ماند و با یک بی احتیاطی و دریافت کارت از دربی محروم شد. کمال به واسطه جنگندگی ، دوندگی توپگیری و دیگر فاکتور ها بازیکن تاثیر گذار و بدون جانشین پرسپولیس و البته پرکارت ترین بازیکن تیم و حتی در زمره پرکارت ترین‌های در لیگ محسوب می شود. او در میانه  میدان نقش غیر قابل انکاری در تیم دارد و دلواپسی های هواداران برای انتخاب جانشین او در دربی بی دلیل نبود. پرسپولیس هم در نهایت چوب همه این اتفاقات را خورد. اتفاقاتی که دست به دست هم داد تا پرسپولیس از غیبت کمال هم در هافبک دفاعی و حتی پست دیگر  ضربه بخورد. همچنین به این فکر نبودیم که از هافبک‌های نفوذی، مدافعان کناری و مدافعان میانی بخواهیم مشارکت بیشتری در کار دفاعی داشته باشند و به هافبک دفاعی تیم کمک بیشتری کنند و فاصله خود با او را حفظ کنند. این تغییرات و استفاده از دو بازیکن در پست غیر تخصصی منجر شد شاهد برخی ناهماهنگی‌ها باشیم، ناهماهنگی‌هایی که منجر به سه گل حریف شد.

5- برانکو ایوانکوویج گفته بود که با ضیافت قبل از دربی موافق نبوده. او بهم ریختن تمرکز بازیکنان را یکی از علل مخالفت خود با آن ضیافت می داند. ضیافتی که هواداران پرسپولیس هم نسبت به آن حساسیت بسیار نشان دادند.  از سویی دیگر در تصاویر، عکس ها و ویدئوهایی که منتشر شده شاهد آن بودیم که منصوریان به بهانه اینکه مربی سابق برخی بازیکنان پرسپولیس بوده با آنها دیدار و خوش و بش‌های گرمی داشته و تا توانسته با آنها شوخی کرده. هدف منصوریان که حالا می گوید با آن مهمانی موافق نبوده  شاید آن بوده که تمرکز برخی بازیکنان پرسپولیس را بهم ریخته و به نوعی انگیزه های آنان برای جدال با استقلال را کاهش دهد و از هیجان و انگیزه های آنها بکاهد. به باور ما او با این نیت چاشنی آن خوش و بش  و شوخی ها را زیاد کرد. 

6- تمام بازیکنان پرسپولیس با تمام وجود بازی کردند و باید مثل کوه محکم پشت آنها ایستاد.  شعار همه ما باید  "حمایت تا قهرمانی" باشد و بدانیم که این باخت نیز می گذرد و بهتر است فراموش نکنیم که پرسپولیس بعد از  10 دربی متوالی بدون باخت یا بد اقبالی باخت و  اینطور نیست که توقع داشته باشیم پرسپولیس هیچگاه به استقلال نبازد.

7- این دربی تمام شد و رفت. حالا فاصله 10 امتیازی پرسپولیس با استقلال و 6 امتیازی با تراکتور را در جدول رده بندی شاهد هستیم و باید با فراموش کردن این دربی، مهار حواشی و تبعات پس لرزه‌های این باخت و همچنین همدلی و وحدت دست در دست هم داده و به این تیم بزرگ کمک کنیم تا قهرمانی را به هوادارانی هدیه کند که دیروز سنگ تمام گذاشته و با پر کردن سکوهای آزادی کاری کردند که سکوهای خالی استقلال بیانگر بسیاری از حقایق باشد. بازیکنان هم مراقب باشند که رفاقت‌شان در سایه اتفاقات بعد از بازی خدشه‌دار نشود.

8- باختیم،  اما فقط بازی را نه اخلاق را. حالا برخی از رسانه ها  که بارها به رحمتی لقب بازیکن اخلاق داده اند، باید پاسخگو باشند. رحمتی در انزلی، بازی فصل پیش با تراکتور و آن بی ادبی‌هایش ، درگیری در دربی 4 تایی ها  و یکی دو بازی دیگر جنجال آفرین شد و بی اخلاقی هایی را خلق کرد اما هرگز و هرگز تنبیه نشدتا بار دیگر بی اخلاقی ها را به اوج رسانده و چه از فرودسی پور و چه از پرسپولیسی ها طلبکار هم شود. آیا باید او فاجعه ای فراتر از این بی اخلاقی‌ها خلق کند تا تنبیه شود؟ آیا او حاشیه امنیتی در این فوتبال دارد که محروم نمی شود؟

9- حالا می‌توان این نتیجه را هم که گرفت که در بازی استقلال و السد همه آنهایی که به استادیوم رفته بودند، طرفدار استقلال نبودند و چه بسا که بسیاری از آنها هواداران پرسپولیس بوده باشند که در پی فراخوان بزرگان پرسپولیس باشگاه، کادر فنی و بازیکنان تیم محبوب شان  به استادیوم رفته و از نماینده ایران حمایت کردند.

دربی را به بداقبالی خودمان ، به خودمان و البته خوش شانسی حریف باختیم و هرچه بود، گذشت! دربی را فراموش کنیم. روزهای خوب در راه است هوادار! مطمئن باش جشن قهرمانی با شکوهی در راه است.

10- به امید لبخندهای شما و دل نوشته ای در روزی که قهرمانی را جشن بگیریم، البته که خیلی زود و قبل از پایان فصل این جشن باشکوه برگزار خواهد شد.

11- نشد که یازدهمین دربی بدون باخت را جشن بگیریم اما "حمایت تا قهرمانی"  وظیفه همه ماست. پرسپولیس عشق ماست و هوادار خوب می‌داند چگونه باید عاشقی کند.


#حمایت_تا_قهرمانی

یادداشتی از حسین قدوسی - سردبیر پیروزی

دربی 84

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی