یادی از ستاره های فراموش نشدنی/ کلهر: گلم به الاتحاد یکی از ده گل برتر سال آسیا شد

یادی از ستاره های فراموش نشدنی/ کلهر: گلم به الاتحاد یکی از ده گل برتر سال آسیا شد

مصاحبه اختصاصی سایت پیروزی دیلی با محمود کلهر
پیروزی دیلی:

پای درد دل یکی دیگر از پیشکسوتان پرسپولیس نشستیم ، هافبک چپ دهه هفتاد تیم ، دهه ای که همانند دهه شصت پرسپولیس از دوران باشکوه باشگاه بود با بسیاری از افتخارات ، محمود کلهر که با سابقه حضور در استقلال به پرسپولیس پیوست از آن دوران های با شکوه و وضعیت حال حاظر با ما به گفتگو پرداخت تقریبا از هر در سخن گفتیم و چکیده ای از صحبت های او را برای شما نوشتیم که در زیر می خوانید. 

*می خواهیم کمی از دوره حضور شما در زمان حضورتان به عنوان بازیکن حرف بزنیم موافقید؟!

 بله ، اواخر سال هفتاد بود ، سال قبل از آن با پاس تهران قهرمان شده بودیم به درخواست پروین که از مجتبی محرمی خواست که به تمرین پرسپولیس بروم ، از آن سال در خدمت پرسپولیس بودم تا اواخر هفتاد و هفت به عنوان هافبک چپ و گاهاً هافبک نفوذی با ستاره های آن زمان امثال درخشان ، عاشوری ، عبدی و... نسل طلایی ساخته بودیم و نتایج درخشانی هم کسب کردیم . 

 *چه عناوینی در کارنامه شما با پرسپولیس ثبت شده است؟

 دو بار قهرمانی لیگ ، یک بار نایب قهرمان آسیا ، بهترین گل فوتبالی ام را در همان سالها در عربستان به الاتحاد زدم که به عنوان ده گل برتر آن سال آسیا انتخاب شد و به فینال جام باشگاهها صعود کردیم .

 *در محافل خبری و رسانه و البته از دیدگاه عموم شما را یک پرسپولیسی می شناسد چطور در اوایل دوران حرفه ای خود در استقلال بازی می کردید؟ 

 بله من از کودکی پرسپولیسی بودم اما در آن سالها حضور در پرسپولیس و استقلال آرزوی هر فوتبالیستی بود آن سال پیشنهادی از پرسپولیس نداشتم و وقتی پیشنهاد از استقلال شد قبول کردم اما باطنم پرسپولیسی بود تمام خانواده ام پرسپولیسی بودند و هستند . 

 *شما با سه تیم بزرگ کشور(پرسپولیس، پاس تهران، استقلال) قهرمان شدید کدام تیم را بزرگتر و باشکوه تر دیدید؟ 

 مسلماً پرسپولیس ، پرهوادارترین تیم کشور با افتخارات پر شمار است اگرچه در استقلال آن سالها هم دوستان بسیاری داشتم که هرکدامشان ستارگان بزرگ ایران بودند مانند حجازی .

 *محمود کلهر این پرسپولیس کدام بازیکن است؟ !

در چند سال گذشته محمد نوری را شبیه خودم می دیدم با تکنیک و رو به جلو بازی می کرد که پاس های خوبی هم ارسال می کرد ، در این پرسپولیس هم تا حدودی سروش رفیعی از لحاظ تکنیکی شبیه من است . 

 *فانتزی بازهای زیادی در پرسپولیس هستند توصیه ای برای این بازیکنان دارید ؟ 

 خودم فانتزی بازی می کردم به خاطر نوع بازی خطاهای زیاد رویم انجام میشد ، توصیه ام این است باید آمادگی بدنی بالای خود را حفظ کنند ، تغذیه مناسب و خواب مفید داشته باشند ، تمرینات اختصاصی بیشتری داشته باشند تا خدای نکرده به سرنوشت من که چند بار جراحی کردم دچار نشوند . 

 *حالا که صحبت از فوتبال فعلی شد کمی از شرایط فعلی پرسپولیس بگویید. 

 شرایط پرسپولیس عالی است از همه نظر در آسیا هم بسیار خوب بازی کردند و نتیجه خوبی هم گرفتند امیدوارم نیمکت پرسپولیس قوی تر شود چون به چند بازیکن نیاز است ، باید در اینجا به نقش پُررنگ کادر فنی اشاره کنم و البته اعضای هیات مدیره و شخص جعفر کاشانی که با جذب اسپانسرهای قوی و حمایت های بسیار باعث کسب این نتایج درخشان شدند‌ . 

*در حال حاظر به چه کاری مشغول هستید؟ 

در حال حاظر مربی تیم رسانه ورزش و مدیریت آکادمی فوتبال خود به نام سرخپوشان فعالیت می کنم . 

 *زمانی هم با مرحوم نائینی همکار بودید درست است؟ 

 بله ، بسیار زود از بین ما رفت ، سال هشتاد و پنج در آکادمی پایه پرسپولیس همکاری می کردیم یادم است بعضی از بازیکنان را به خانه خود می برد تا تغذیه مناسبی برای آنها فراهم کند ،بارها از جیب خود برای پایه ها هزینه کرد ، روح او شاد باشد. 

*تیم منتخب پرسپولیس تاریخ را ارنج کنید. 

چهار ، چهار ، دو ارنج می کنم ، گلر: عابدزاده ، مدافعین از چپ به راست : محرمی، گل محمدی ، پنجعلی ، مهدوی کیا ، هافبک دفاعی: کریم باقری ، هافبک تهاجمی: علی کریمی ، هافبک چپ:شاهرودی، هافبک راست: کرمانی مقدم ، مهاجمین: دایی ، محمد خانی ، مربی: علی پروین ، بهترین تاریخ ایران هم مجتبی محرمی. 

 * حرف پایانی شما؟

 امیدوارم جایگاه و شان پیشکسوتان در باشگاه پرسپولیس حفظ شود و از شرکت پیشکسوتان پرسپولیس حمایت شود .


**روزبه دلاور

روزبه دلاور

پرسپولیس

کلهر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی