یادی از ستاره های فراموش نشدنی/ عبدی: پرسپولیس باید در یکی دو پُست دیگر تقویت شود

یادی از ستاره های فراموش نشدنی/ عبدی: پرسپولیس باید در یکی دو پُست دیگر تقویت شود

مصاحبه اختصاصی پیروزی دیلی با حسین عبدی
پیروزی دیلی:

در بسیاری از تیم ها در دنیای فوتبال هستند آنهایی که پیراهن خود را با هیچ پیراهن دیگری تعویض نکردند. عرق به پیراهن خود داشتند. آنقدر ماندند و ماندند تا تبدیل به اسطوره های ماندگار باشگاه خود شوند ، مثل دل پیروی یوونتوس یا مالدینی های میلان یا خیلی های دیگر ، حسین عبدی هم یک نمونه از وفاداری به پیراهن پرسپولیس است با نزدیک به دو دهه حضور در تیم اول ایران و هفت سال بستن بازوبند کاپیتانی این تیم یکی از مانیاهای تاریخ پرسپولیس است .که چیکده ای از صحبتهای او را امروز در ستون ستاره های فراموش نشدنی پرسپولیس می خوانید. 

 *از سابقه طولانی خود در دوران حضور در پرسپولیس تعریف می کنید؟ 

 از سال شصت و دو کارم را با نوجوانان پرسپولیس آغاز کردم آن سال آقای عضدی مرا به پرسپولیس آورد و پس از چند سال حضور مستمر در نوجوانان و جوانان تیم سرانجام از سال شصت و شش به عضویت تیم بزرگسالان پرسپولیس در آمدم و تا اوخر سال هفتاد و نه در پرسپولیس بازی کردم. 

 *مصدومیت ها سبب شد کمتر در تیم ملی بازی کنید ؟

 باید بگویم در سن هجده سالگی در صانحه ای رانندگی دچار شکستگی کمر شدم و هنوز هم آهن در مهره های کمرم موجود است. آن همه سال با آن وضع بازی کردم. به تیم ملی هم بارها دعوت شده بودم اما کمتر در مسابقات شرکت ملی شرکت کردم. مضاف بر آن اواسط دهه هفتاد هم بازهم با بدشانسی و شکستگی پا از تیم ملی فاصله گرفتم. 

*مدت طولانی در پرسپولیس بودید و به گواه تاریخ انواع و اقسام جامها را درو کردید خاطره ای از آن سالها دارید؟ 

بله. به قول شما در آ ن سالها عنوانی نبود که کسب نکرده باشیم. اما خاطره ام به مسافرت ها به نقاط مختلف ایران با بچه های تیم بود ، کُری خوانی ها در تمرینات . باور کنید در یک تمرین معمولی در سطح میدان مسابقه با یکدیگر کُری داشتیم ! جدیت و تعصب در آن زمان ها مثال زدنی بود‌. یک گل خاطره انگیز هم به بنی یاس امارات زدم که باعث صعود پرسپولیس به مرحله بعدی از آن مسابقات شد. 

*با مربیان بسیاری هم کار کردید. از پروین تا پنجعلی ، درخشان و استانکو و دیگر مربیان ! هر کدام کلاس آموزشی مربیگری بود برای شما اینطور نیست؟!

 دقیقاً. از پروین درس مدیریت آموختم و از استانکو و بقیه مربیان تاکتیک ها و شیوع تمرینی و... واقعاً درس ها گرفتم .

 *درس هایی که بعدها با حضورتان در کلاس های معتبر مربیگری تکمیل شد‌‌. 

مدرک پرولیسانسم را سالها قبل در کشور انگلستان گرفتم. در بین تعدادی زیادی از شرکت کنندگان حاضر در آن کلاس ها توانستم نفر اول شوم . 

*بعد از مقطعی حضور در داماش و پرسپولیس الان چه کار مشغول هستید؟

 در حال حاضر برنامه ای برای کار در خارج از کشور دستور کار قرار داده ام که به زودی آن را با شما در میان خواهم گذاشت .

 *یک سوال حاشیه ای ! چرا ذهنیت مربیان خارجی برای کار کردن با دستیار ایرانی بد است ؟ 

 این ذهنیت غلطی است که برای آنها جا انداختن وگرنه خارجی ها که به ایران می آیند خبری از دستیاران ایرانی خود ندارند. 

*می گویند بعضی از کمک های ایرانی زیرآب مربی خارجی را می زنند!

من هم شنیده ام اما همچین چیزی را تایید نمی کنم ، خیلی از مربیان خارجی که به ایران می آیند اصلا مربی نیستند ! نه دانش آنچنانی دارند نه خیلی حرفه ای. بنده اعتقاد دارم خیلی از مربیان کشور خودمان از بعضی از مربیان خارجی که سالهاست به ایران آمدند و کار می کنند بهتر هستند. 

*قرعه کشی لیگ قهرمانان هم انجام شد وضعیت رقیب پرسپولیس را چطور می دانید؟

 تمامی تیم های صعود کننده در این مرحله تیم های بزرگی هستند . حتم دارم که الاهلی عربستان هم خود را تقویت خواهد کرد و پرسپولیس کار دشواری پیش رو خواهد داشت. 

 *خریدهای پرسپولیس تا این لحظه را چطور ارزیابی می کنید ؟ 

 خوب هستند اما کافی نیست باید در یکی دو پُست دیگر تیم را تقویت کرد تا در فصل پیش رو با مشکل کمبود بازیکن روبرو نشویم. 

 *تیم منتخب تاریخ پرسپولیس را چگونه ازنج می کنید ؟

 چهار ، سه ، سه ، گلر:عابدزاده ، مدافعین : محرمی ، خاکپور ، پنجعلی ، رامین رضاییان ! ، هافبک ها : کریم باقری ، علی کریمی ، درخشان ، مهاجمین هم مهدوی کیا ، محمدخانی و علی دایی ، مربی علی پروین . بهترین تاریخ هم علی پروین است. 

*ممنون از شما ، حرف پایانی ؟

 تشکر ، همین.

**روزبه دلاور

روزبه دلاور

عبدی

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی